26v eikä naama oo rauhoittunut murkkuvaiheesta vieläkään, tympii
Puhkesi muistaakseni siinä kutosluokalla ihan kunnon akne, selkä täynnä näppyjä kuten myös naama ja ihan älyttömän rasvainen iho. Oon kokeillut varmaan kaikki kaupan ja apteekin tuotteet vuosien mittaan läpi, syönyt tetrasykliinikuuria (ei hyötyä) ja parhaillaan viimeisen pari vuotta mättänyt e-pillereitä kun ihotautilääkäri niitä suositteli ihotyypilleni. Ei mitään hyötyä niistäkään. On iho teinivuosista kyllä rauhoittunut, mutta ei ole päivääkän ettei olis ollut finnejä missään. Ruokavalion en ole huomannut vaikuttavan millään tavalla, söin sitten salaattia tai suklaata niin sama lopputulos. Viljoja tai maitotuotteita en syö.
Kuinka vakava tilanteen pitää olla, että sais jonkun oikeasti toimivan lääkityksen? Ei tosiaan huvita juosta enää ihotautilääkärillä maksamassa yli satasta vartin keskustelusta ja siitä että saa kouraan vaan jonkun turhan reseptin joillekkin voiteille......
Loit hieman toivoa, kiitos!
Mulla ollut parikymmentä vuotta aknea ja olen aika lailla luovuttanut asian kanssa. Huonommuutta lisää vielä se, ettei ole ollut varaa tai kärsivällisyyttä edes kokeilla kaikkea mahdollista, mitä monet sanovat. Saan sivuvaikutuksia niin helposti, että parikin antibioottikokeilua saa lannistumaan, koska joudun jättämään ne kesken ja no, eihän niistä ole näkyvää hyötyä ollut. Ei ole varaa ihotautilääkäriin enkä ole saanut sinne lähetettä. Tosin edellisestä pyynnöstä on taas kulunut aikaa.
Juuri olin pari päivää lähes syömättä ja pesemättä kasvoja. Iho tuntui itkettävän sileältä ja rauhalliselta, mutta kuivalta. Mutta annas kun söin taas vähänkään ja pesin ja kosteutin kasvoni, finnit palasivat. Itkin pitkään, kun haluaisin vain saada sileän ihon ilman, että tarvitsee olla päiväkaupalla syömättä. Miten paljon mahdollisia aiheuttajia on ja miten turhauttavaa on, kun kaiken pitäisi mennä juuri oikein, jotta haluttu lopputulos saataisiin aikaan. Ruokasuhde on lisäksi syömishäiriön vuoksi jo valmiiksi hyvin latautunut ja monet ruoka-aineet aiheuttavat myös muita oireita.
Olen jollakin tasolla saanut navigoitua osan vaikuttavista tekijöistä, ja yksi on juuri tuo vesipesu. Olen pessyt kasvot puhdistusaineella ehkä joka toisena päivänä tai päivän toisen pesun aikana, mutta kertomuksesi rohkaisemana aloin miettiä, että onko sekin liian usein. Taidan siis harventaa vielä, enhän edes meikkaa.
Mutta se kosteutus... Olen käyttänyt apteekin perusvoiteita, kun en parempaakaan ole keksinyt ja ovat edullisia. Öljyjä en ole kokeillut ja koska ne eivät maksa tuhottomasti, en menetä kovinkaan paljon mikäli ei auta.