Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

26v eikä naama oo rauhoittunut murkkuvaiheesta vieläkään, tympii

Vierailija
01.04.2017 |

Puhkesi muistaakseni siinä kutosluokalla ihan kunnon akne, selkä täynnä näppyjä kuten myös naama ja ihan älyttömän rasvainen iho. Oon kokeillut varmaan kaikki kaupan ja apteekin tuotteet vuosien mittaan läpi, syönyt tetrasykliinikuuria (ei hyötyä) ja parhaillaan viimeisen pari vuotta mättänyt e-pillereitä kun ihotautilääkäri niitä suositteli ihotyypilleni. Ei mitään hyötyä niistäkään. On iho teinivuosista kyllä rauhoittunut, mutta ei ole päivääkän ettei olis ollut finnejä missään. Ruokavalion en ole huomannut vaikuttavan millään tavalla, söin sitten salaattia tai suklaata niin sama lopputulos. Viljoja tai maitotuotteita en syö.

Kuinka vakava tilanteen pitää olla, että sais jonkun oikeasti toimivan lääkityksen? Ei tosiaan huvita juosta enää ihotautilääkärillä maksamassa yli satasta vartin keskustelusta ja siitä että saa kouraan vaan jonkun turhan reseptin joillekkin voiteille......

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy tiukkana siellä lääkärissä. Sano ettet enää jaksa ja tarvitset apua. En tosin tiedä kuinka paha oma tilanteesi on, mutta itselleni määrättiin isotretioniini kuuri todella helposti. Olin tätä ennen syönyt ties kuinka monta eri ab kuuria, aina toki kevyemmät vaihtoehdot kokeillaan ensin. Itse söin isotretioniinia sekä yläasteen aikana ja vielä uudestaan 21-vuotiaana, kun tilanne oli palautunut. Nyt 23-vuotiaana tilanne on hyvä, hormonaalisesta ehkäisystä en tosin uskalla luopua naanan räjähtämisen kustannuksella. Isotretioniini on tuju lääke, elimistö on kovilla. Kannattaa tutustua sivuvaikutuksiin. Eka kuuri oli itselleni vaikea, iho erittäin kuiva, halkeili, kuoriutui, vuosi verta ja sattui, sarveiskalvot haavautuivat. Tokalla kerralla ei oireita normaalia kuivuutta enempää, elimistö ilmeisesti tottunut. Kolesteroliarvot tosin nousivat taivaisiin. Jotkut sairastuvat tästä lääkkeestä myös oikeasti.

Vierailija
2/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

31v ja kolme roaccutan kuuria takana. Pitäisi varmaan hakea neljäs, kun alkaa taas tilanne pahenemaan. ei oo helppoo teininä olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jätät kaikki pesuaineet pois ja vain rasvaat ihoasi? Oletko kokeillut konjac-pesusientä?

Vierailija
4/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos jätät kaikki pesuaineet pois ja vain rasvaat ihoasi? Oletko kokeillut konjac-pesusientä?

:-DDDDDD

Vierailija
5/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille akne helvetistä kärsiville! Itselläkin alkoi jo nelosluokalla, nyt oon 38v eikä tuu enää. Harmittaa vaan hento punaisuus ja erottuvat ihohuokoset, mut ei voi mitään. Näillä geeneillä mennään mitkä on saatu.

Vierailija
6/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavasti myytti, että akne loppuu samalla kuin teini-ikä. Niin minäkin luulin.

Varsinkin naisilla hormonaalinen akne on aikuisiässä tosi yleistä, ja voi jatkua (tai puhjeta) aina keski-ikään asti. Toki se on vähän erilaista kuin teiniakne, mutta vähintään yhtä kurjaa. Usein kurjempaakin koska iho voi olla samalla kuiva ja herkkä, ja silti finnejä pukkaa. Ja arvet paranee tosi paljon hitaammin kuin teineillä :( 

Osalla auttaa pillerit, osalla ihonhoito, osalla ei mikään. 

Tsempit kohtalontovereille.

Vierailija
7/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ihotautilääkärillä ja sain heti roaccutan kuurin kesti 7-8kk muistaakseni. Ei mitään sivuvaikutuksia ja naama on ku vauvan peppu. Suosittelen lämpimästi! Roaccutan on mahtavaa!

Vierailija
8/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä aloita epillereitä, niiden lopetettua tulee aivan järkyttävän paha akne siis ihan kamala! Hae se roaccutan!

Vierailija
9/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain roa kuurin heti kun sitä pyysin, antibiootteja en edes kokeillut. Lääkäri haukkui minulle antibiootit ja epillerit ja sanoi ettei niistä pysyvää apua ole ja määräsi heti roan minulle. Yksi kuuri toimi hyvin ja olen ollut siloposki jo vuosia :) ennen oli kamala akne.

Vierailija
10/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi aknen hoitoon erikoistunut ihotautilääkäri? Osa määrää roacuttanen helpommin kuin toiset. Se on kuitenkin toistaiseksi ainut lääke jolla saa pitkäaikaistuloksia sitkeälle aknelle.

Vierailija
11/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina naurattaa nää ihmiset jotka puhuu aknesta kärsiville jostain luonnonkosmetiikasta jne. Huomaa ettei ole itse aknesta kärsitty, sillä akneen EI TOIMI mitkään pesuaineet, luonnon kosmetiikka tai ruokavalio! Akne on ihosairaus, se vaatii lääkkeet!

Vierailija
12/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös ääni roaccuttanille! Kärsin yli viisi vuotta aknesta, kunnes tajusin hakea roaccuttan kuurin itselleni. Kuuri toimi todella hyvin ja kesti yli puoli vuotta. Se hinta on todellakin vähän, kun vertaa tuotteen tuloksiin sitä hintaa. Sivuoireet olivat huulten kuivuminen, päänahan kuivuminen (positiivista kun hiukset eivät rasvottuneet!) ja lievä maksa-arvojen nousu, joka on täysin normaalia. Muita oireita ei tullut ja kaikki nuo oireet lähtivät kuurin loputtua, ainoastaan ihana täydellinen iho jäi jäljelle... :)

En voi kuin suositella.

Vierailija
13/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49v ja vieläkin tulee finnejä naamaan joka kuukausi. Olen ilmeisesti murrosiässä. Toisaalta minulla ei ole juurikaan ryppyjä ja minua luullaan aina 35-38-vuotiaaksi juurikin ihoni vuoksi.

Vierailija
14/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin olet Ap? Minulla olisi Helsingissä suositella loistavaa ihotautilääkäriä. :)

Vierailija
15/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaatko? Pesetkö naamaa monesti päivässä? Millä peset?

Lopeta meikkaaminen jos sitä harrastat. Joo, näytät ehkä rumalta kun akne loistaa, mutta niin kauan kun meikkaat (edes pelkkä puuteri) ei akne parane. Tämä on fakta.

Naaman pesu kerran päivässä pelkällä vedellä tai sitten miedolla pesuaineella, ei kasvovesiä/naamioita tms mitkä voi ärsyttää ihoa eikä mitään mitä jätetään naamaan. Rasvaus pesun jälkeen, VAIKKA iho rasvoittuisi itsestään. Rasvaus auttaa siihen.

Vierailija
16/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan on ainoa lääke joka toimii. Muita ei ole, se kannattaa vaan uskoa.

Vierailija
17/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaatko? Pesetkö naamaa monesti päivässä? Millä peset?

Lopeta meikkaaminen jos sitä harrastat. Joo, näytät ehkä rumalta kun akne loistaa, mutta niin kauan kun meikkaat (edes pelkkä puuteri) ei akne parane. Tämä on fakta.

Naaman pesu kerran päivässä pelkällä vedellä tai sitten miedolla pesuaineella, ei kasvovesiä/naamioita tms mitkä voi ärsyttää ihoa eikä mitään mitä jätetään naamaan. Rasvaus pesun jälkeen, VAIKKA iho rasvoittuisi itsestään. Rasvaus auttaa siihen.

Tää on aivan täyttä p*skaa! Tämä ei toimi akneen!

Vierailija
18/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhkesi muistaakseni siinä kutosluokalla ihan kunnon akne, selkä täynnä näppyjä kuten myös naama ja ihan älyttömän rasvainen iho. Oon kokeillut varmaan kaikki kaupan ja apteekin tuotteet vuosien mittaan läpi, syönyt tetrasykliinikuuria (ei hyötyä) ja parhaillaan viimeisen pari vuotta mättänyt e-pillereitä kun ihotautilääkäri niitä suositteli ihotyypilleni. Ei mitään hyötyä niistäkään. On iho teinivuosista kyllä rauhoittunut, mutta ei ole päivääkän ettei olis ollut finnejä missään. Ruokavalion en ole huomannut vaikuttavan millään tavalla, söin sitten salaattia tai suklaata niin sama lopputulos. Viljoja tai maitotuotteita en syö.

Kuinka vakava tilanteen pitää olla, että sais jonkun oikeasti toimivan lääkityksen? Ei tosiaan huvita juosta enää ihotautilääkärillä maksamassa yli satasta vartin keskustelusta ja siitä että saa kouraan vaan jonkun turhan reseptin joillekkin voiteille......

Mene yksityiselle ihotautilääkärille ja sano, että haluat isotretinoinkuurin. Jos yrittävät antibioottia tyrkyttää, niin sano, että se on kokeiltu ja nyt haluat kokeilla sitä lääkettä joka oikeasti voi parantaa tämän vaivan. 

Minulla ei edes ollut paha akne ja olin varautunut siihen, että joudun väittelemään aiheesta lääkärin kanssa, mutta vanha mieslääkäri Vaasan Mehiläisessä katsoi ihoni suurennuslasilla ja löi reseptin kouraan sen kummemmitta puheitta. Eli jos et saa kuuria jostain, niin mene sitten toiselle lääkärille. Käsittääkseni yksityisellä aika helposti kirjoitetaan reseptejä. Olet jo aivan turhan pitkään taistellut vaivan kanssa. Itse paransin akneni 21-vuotiaana ja sekin oli mielestäni tarpeettoman myöhään. 

Vierailija
19/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit vei selkäfinnit, mutta kasvot jopa pahenivat.

Roaccutankuurin jälkeen iho oli parempi vähän aikaa, mutta edelleen finninen. Sivuoireet olivat kamalia.

Eivät tarjonneet kumpikaan pitkäaikaista ratkaisua.

Mulla on ollut aivan hirveä akne koko kasvoissa. Kipu ja kutina oli hirveää ja olin ihan maassa kun mikään ei tuntunut auttavan. Kokeilin lääkkeitä, hoitotuotteita, ruokavaliota. Kuuntelin liikaa kavereideni ja muiden ihmisten ihonhoitoneuvoja ja suosituksia, jotka eivät todellakaan mulle tehneet muuta kuin pahensivat ongelmia ja masensivat entisestään. Ihmisten ihot on selvästi todella erilaisia, ja se mikä on ihan jees kosteusvoide toiselle, on myrkkyä toiselle. Stressi ei ainakaan helpottanut ongelmaa.

Nykyään kuitenkin iho pysyy kurissa tällä keinolla, ja ihostani on jopa tullut ihan kaunis, finnejä tulee tosi harvoin, eikä ne oikeastaan tulehdu kuten ennen. Arvetkin ovat lähes täysin hävinneet:

Pesen kasvot AINA kylmällä vedellä. Niin kylmällä kuin hanasta tulee. Aluksi pesin kasvot kolme kertaa päivässä jääkylmällä vedellä, nykyään vain aamuisin ja iltaisin.

En käytä kasvoihin pesuaineita jotka sisältävät synteettisiä tensidejä (esim. sodium laureth sulfate, sodium coco sulfate). Pesen pesuaineella kasvot max pari kertaa viikossa ja käytän siihen käsintehtyä palasaippuaa, joka tosin kirvelee jos joutuu silmiin ja kuivattaa ihoa. Konjak-sieni on ihan hyvä pesuväline, mutta sitäkään ei kannata käyttää joka päivä.

Illalla puhdistan meikit auringonkukkaöljyllä ja paperilla ennen suihkua. Suihkun jälkeen huuhtelen kasvot aina niin kylmällä vedellä kuin hanasta tulee. En todellakaan mainosta tätä kauneudenhoitorituaalia julkisesti muille, koska suurin osa ihmisistä tulisi heinähangoin ja soihduin tappamaan minut ällöttävyydestäni jos saisivat tietää etten käytä meikinpoistoon mitälie kloriittia ja höyrypesuria, mutta kun se pilaa mun ihon välittömästi.

Kosteuttamiseen käytän sheavoita tai auringonkukkaöljyä, tosi pienen määrän kerrallaan, imeytyy parissa minuutissa vaikka aluksi tuntuukin vähän rasvaiselta. Kaikki muut öljyt tukkii ihon. Kaikki kosteusvoiteet saavat aknen riehaantumaan parissa päivässä. Olen päätellyt että joko niissä käytetty vesi toimii kasvualustana bakteereille, tai sitten säilöntäaine tappaa ihon pinnalta kaikki harmittomat bakteerit ja aknepöpö pääsee ihohuokosista jylläämään vapaasti.

Tällä olen itse pärjännyt ongelmani kanssa, saattaa kuulostaa "epähygieeniseltä" jonkun mielestä, mutta selvästikään ihoa ei voi niin syvädesinfioida millään että akne häviäisi. Olen mieluummin salaa "ällö" kauneusrituaaleiltani kuin kärsin punaisena hehkuvasta, kipeästä ja kutiavasta naamasta. Paras lääke: jääkylmä vesi.

Magnesiumsulfaatti veteen liotettuna auttaa jos iho tuntuu ärtyneeltä ja epäpuhtaalta. Sitäkään ei kannata käyttää liian usein. Savinaamion voi tehdä jos iho tuntuu tunkevan paskaa pintaan, siihenkin voi sekottaa magnesiumsulfaattia.

En voi luvata että tämä toimisi sulle. Mulle on toivonut. Olisi kiva jos sattuisi auttamaan, kun tiedän miten hirveää on oikeasti kärsiä aknesta.

Vierailija
20/21 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin 33-vuotias nainen jolla selkäakne. Mulla ei ole noin paha tilanne kuin sulla, vaan finnit tosiaan vain selässä ja apteekin voiteet ilman reseptiä auttaa melko hyvin, mutta ärsyttäähän se. Ja rumat arvet on. Olen kans miettinyt, että miten kauan tämä vielä kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme