saanko haetua hoitolisää ilman miehentuloja, kun hän ei niitä suostu antamaan?
Pienet on tulot, joten saisin myös hoitolisää laskurin mukaan, johon arvioin tulot. Mutta kuinkas haen kelalta, kun mies ei suostu palkkakuitejaan antamaan?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Avaat 'vahingossa' palkkakuitin kun se postissa tulee.
Ne on sähköisiä olleet jo vuosikymmeniä. ;-)
Teillä ei kyllä oikein luottamus pelaa.
Minunkin mieheni koitti piilotella tulotietojaan. Täytin asumistukihakemusta. Sanoin, etten maksa vuokraa sitten lainkaan, jos emme miehen takia voi hakea asumistukea. Kyllä ne tulotiedot ilmestyivät silloin ja huomasin, että mies oli minulle väittänyt tulojaan pari sataa euroa pienemmiksi kuin ne ovat. En kyllä ymmärrä, miksi miehen piti tuolla tavalla "viilata" totuutta. En minä koskaan häneltä mitään rahoja ole ruikuttanut ja laskut maksamme aina puoliksi. Joskus harvoin käymme ulkona syömässä ja minä olen maksanut ruoat yhtä usein (ellen useamminkin) kuin mies.
En tee asiasta tämän isompaa ongelmaa, mutta en kyllä osaa keksiä miehen toiminnalle mitään perustelujakaan. Eikä hän osaa niitä itsekään antaa.
Muutat erilleen ja haet omien tulojesi mukaan. Ja "miehelle" kerrot, että varautuu ilmoittamaan ne tulonsa lastenvalvojalle kun määrittelette elarit. :)
Hae omien tulojesi mukaan ja kirjoita lisätietoihin että mies ei anna tulotietojaan sinulle. Kyllä ne näkevät miehen tulot ja saat päätöksen sen mukaan.
50/50
ap