Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saanko haetua hoitolisää ilman miehentuloja, kun hän ei niitä suostu antamaan?

Vierailija
31.03.2017 |

Pienet on tulot, joten saisin myös hoitolisää laskurin mukaan, johon arvioin tulot. Mutta kuinkas haen kelalta, kun mies ei suostu palkkakuitejaan antamaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista en tiä mut sen tiiän että kun muksu menee päiväkotiin ja jos ei suostu kertomaan tulojaan laskutetaan maksimin mukaan. Miks ei suostu antamaan?

Vierailija
2/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies ei niitä suostu antamaan ja ne vaaditaan, niin et varmaan mitenkään. 

Mutta tuskin olet rakastunut ja tehnyt lapsen miehen kanssa, joka on sen luokan idiootti, että hän panttaisi tulotietojaan, kun aikuisen oikeasti, rauhallisesti ja laskelmilla perustelisit hänelle, miksi hoitolisä on mielestäsi tarpeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei anna tietoja niin käyt verotoimistossa kyselemässä vuositulot , näytät miehelle sen niin sitten ei oo mitään salattavaa.

Sanot miehelle että pyytää sellaisen palkkatodistuksen ettei näy ulosotot tms jos niitä häpeää. Tai sit mies maksaa sulle sen verran ku hoitolisä on.

Ihme salailua.

Vierailija
4/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mies ei olekaan niin pienituloinen kuin antaa olettaa.

Vierailija
5/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se perustelee sen ettei anna?

Vierailija
6/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on k...pää ja saa nyt hankalotta minun elämää tälläkin tavalla.

ap

Vierailija
7/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP menee nyt töihin vaan ja lopettaa tuon lusmuilun

Vierailija
8/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hänen kanssaan syystä, että...?

Vierailija
9/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on k...pää ja saa nyt hankalotta minun elämää tälläkin tavalla.

ap

Sinun ongelmasihan se on eikä miehesi

Vierailija
10/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa töihin ja anna miehen maksaa täysi hoitomaksu.

Vierailija
11/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa mies ei olekaan niin pienituloinen kuin antaa olettaa.

Tämä. Tulet kenties vielä yllättymään jossain vaiheessa. Eikä mitenkään positiivisesti.

Itse en kertoisi "oletetusti korkeita" vuositulojani puolisolle, jonka tietäisin sen jälkeen alkavan mankumaan niitä joka käänteessä. Tosin siinä vaiheessa ottaisin todennäköisesti sen eronkin jo.

Vierailija
12/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat, kun muutat eri osoitteeseen. Miksi asuisit miehen kanssa joka ei osallistu perhekustannuksiin?

Vierailija
13/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet sossun puheille. Sossu on viranomainen jolla on yhteydet verotoimistoon

Vierailija
14/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero ja nosta kunnon elarit.

Vierailija
15/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi isot tulot mitä se vaimon tarvitsee joka senttiä tietää. Minä en ole koskaan tiennyt tarkemmin aviomieheni tuloja. Ei ole tullut kysyttyä. Aikoinaan hän muutti minun luokseni, minun omistamaan asuntoon. Myöhemmin ostimme isomman rivitalon ja sitten muuta yhteistä, mm. vapaa-ajan kiinteistön.  Äitiyslomanpalkka määräytyi minun palkkani mukaan. Sen jälkeen olin 2 vuotta kotona, ei silloin ollut vielä kotihoidontukea, tai oliko se silloin vain 3-lapsille perheille. Minun miehelläni on useampi tulonlähde ja hän on hyväpalkkainen. Sinun kohdallasi ei kannata sepustella tarinoita, saat sen hoitolisän  vain todistamalla,että miehesi on pienituloinen. Toisesta lapsesta saat n.45 e.  Kelan koneelta näkyy kyllä verotetut tulot. Haluatko vain  riidellä vai oletko oikeasti rahapulassa. Ehkä hän haluaa jotain pitää yksityisyydestään.

Vierailija
16/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tahansa verotiedot on julkista tietoa. menet vaan verotoimiston aulassa olevalle koneelle ja syötät siihen nimen ja paikkakunnan.... Myös Kela saa tiedot verotoimistolta.

Vierailija
17/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurista tuloista ei ole kysymys. Tienaa noin 2000e kuussa. Viime vuden verotietoja ei voi käyttää, kun vasta alkuvuodesta aloitti työnsä. Joudun osallistumaan kustannuksiin 50/50 periaatteella, joten haluaisin hoitolisää hakea, koska tiedän sitä saavani.

ap

Vierailija
18/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaat 'vahingossa' palkkakuitin kun se postissa tulee.

Vierailija
19/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarpeeksi isot tulot mitä se vaimon tarvitsee joka senttiä tietää. Minä en ole koskaan tiennyt tarkemmin aviomieheni tuloja. Ei ole tullut kysyttyä. Aikoinaan hän muutti minun luokseni, minun omistamaan asuntoon. Myöhemmin ostimme isomman rivitalon ja sitten muuta yhteistä, mm. vapaa-ajan kiinteistön.  Äitiyslomanpalkka määräytyi minun palkkani mukaan. Sen jälkeen olin 2 vuotta kotona, ei silloin ollut vielä kotihoidontukea, tai oliko se silloin vain 3-lapsille perheille. Minun miehelläni on useampi tulonlähde ja hän on hyväpalkkainen. Sinun kohdallasi ei kannata sepustella tarinoita, saat sen hoitolisän  vain todistamalla,että miehesi on pienituloinen. Toisesta lapsesta saat n.45 e.  Kelan koneelta näkyy kyllä verotetut tulot. Haluatko vain  riidellä vai oletko oikeasti rahapulassa. Ehkä hän haluaa jotain pitää yksityisyydestään.

Ap ei saa hänelle kuuluvaa hoitolisää ilman miehen tuloja. Onko vaikea ymmärtää? Toki jos mies itse maksaa aplle tämän tappion niin sitten olkoon kertomatta.

Vierailija
20/25 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette jakaneet menojen maksut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi