saanko haetua hoitolisää ilman miehentuloja, kun hän ei niitä suostu antamaan?
Pienet on tulot, joten saisin myös hoitolisää laskurin mukaan, johon arvioin tulot. Mutta kuinkas haen kelalta, kun mies ei suostu palkkakuitejaan antamaan?
Kommentit (25)
No jos mies ei niitä suostu antamaan ja ne vaaditaan, niin et varmaan mitenkään.
Mutta tuskin olet rakastunut ja tehnyt lapsen miehen kanssa, joka on sen luokan idiootti, että hän panttaisi tulotietojaan, kun aikuisen oikeasti, rauhallisesti ja laskelmilla perustelisit hänelle, miksi hoitolisä on mielestäsi tarpeen.
Jos mies ei anna tietoja niin käyt verotoimistossa kyselemässä vuositulot , näytät miehelle sen niin sitten ei oo mitään salattavaa.
Sanot miehelle että pyytää sellaisen palkkatodistuksen ettei näy ulosotot tms jos niitä häpeää. Tai sit mies maksaa sulle sen verran ku hoitolisä on.
Ihme salailua.
Jospa mies ei olekaan niin pienituloinen kuin antaa olettaa.
Miten se perustelee sen ettei anna?
Kun on k...pää ja saa nyt hankalotta minun elämää tälläkin tavalla.
ap
AP menee nyt töihin vaan ja lopettaa tuon lusmuilun
Olet hänen kanssaan syystä, että...?
Vierailija kirjoitti:
Kun on k...pää ja saa nyt hankalotta minun elämää tälläkin tavalla.
ap
Sinun ongelmasihan se on eikä miehesi
Palaa töihin ja anna miehen maksaa täysi hoitomaksu.
Vierailija kirjoitti:
Jospa mies ei olekaan niin pienituloinen kuin antaa olettaa.
Tämä. Tulet kenties vielä yllättymään jossain vaiheessa. Eikä mitenkään positiivisesti.
Itse en kertoisi "oletetusti korkeita" vuositulojani puolisolle, jonka tietäisin sen jälkeen alkavan mankumaan niitä joka käänteessä. Tosin siinä vaiheessa ottaisin todennäköisesti sen eronkin jo.
Saat, kun muutat eri osoitteeseen. Miksi asuisit miehen kanssa joka ei osallistu perhekustannuksiin?
Meet sossun puheille. Sossu on viranomainen jolla on yhteydet verotoimistoon
Jos on tarpeeksi isot tulot mitä se vaimon tarvitsee joka senttiä tietää. Minä en ole koskaan tiennyt tarkemmin aviomieheni tuloja. Ei ole tullut kysyttyä. Aikoinaan hän muutti minun luokseni, minun omistamaan asuntoon. Myöhemmin ostimme isomman rivitalon ja sitten muuta yhteistä, mm. vapaa-ajan kiinteistön. Äitiyslomanpalkka määräytyi minun palkkani mukaan. Sen jälkeen olin 2 vuotta kotona, ei silloin ollut vielä kotihoidontukea, tai oliko se silloin vain 3-lapsille perheille. Minun miehelläni on useampi tulonlähde ja hän on hyväpalkkainen. Sinun kohdallasi ei kannata sepustella tarinoita, saat sen hoitolisän vain todistamalla,että miehesi on pienituloinen. Toisesta lapsesta saat n.45 e. Kelan koneelta näkyy kyllä verotetut tulot. Haluatko vain riidellä vai oletko oikeasti rahapulassa. Ehkä hän haluaa jotain pitää yksityisyydestään.
Kenen tahansa verotiedot on julkista tietoa. menet vaan verotoimiston aulassa olevalle koneelle ja syötät siihen nimen ja paikkakunnan.... Myös Kela saa tiedot verotoimistolta.
Suurista tuloista ei ole kysymys. Tienaa noin 2000e kuussa. Viime vuden verotietoja ei voi käyttää, kun vasta alkuvuodesta aloitti työnsä. Joudun osallistumaan kustannuksiin 50/50 periaatteella, joten haluaisin hoitolisää hakea, koska tiedän sitä saavani.
ap
Avaat 'vahingossa' palkkakuitin kun se postissa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarpeeksi isot tulot mitä se vaimon tarvitsee joka senttiä tietää. Minä en ole koskaan tiennyt tarkemmin aviomieheni tuloja. Ei ole tullut kysyttyä. Aikoinaan hän muutti minun luokseni, minun omistamaan asuntoon. Myöhemmin ostimme isomman rivitalon ja sitten muuta yhteistä, mm. vapaa-ajan kiinteistön. Äitiyslomanpalkka määräytyi minun palkkani mukaan. Sen jälkeen olin 2 vuotta kotona, ei silloin ollut vielä kotihoidontukea, tai oliko se silloin vain 3-lapsille perheille. Minun miehelläni on useampi tulonlähde ja hän on hyväpalkkainen. Sinun kohdallasi ei kannata sepustella tarinoita, saat sen hoitolisän vain todistamalla,että miehesi on pienituloinen. Toisesta lapsesta saat n.45 e. Kelan koneelta näkyy kyllä verotetut tulot. Haluatko vain riidellä vai oletko oikeasti rahapulassa. Ehkä hän haluaa jotain pitää yksityisyydestään.
Ap ei saa hänelle kuuluvaa hoitolisää ilman miehen tuloja. Onko vaikea ymmärtää? Toki jos mies itse maksaa aplle tämän tappion niin sitten olkoon kertomatta.
Miten olette jakaneet menojen maksut?
Noista en tiä mut sen tiiän että kun muksu menee päiväkotiin ja jos ei suostu kertomaan tulojaan laskutetaan maksimin mukaan. Miks ei suostu antamaan?