Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään heittää tärppejä kesätyönhakuun?

Vierailija
31.03.2017 |

Jotain firmoja tai hommia, mistä voisi saada paikan? Pakko saada kesätyötä, ei rahat riitä kun pelkällä opintotuella kitkuttaa. Mulla on monipuolisesti työkokemusta, mutta tuntuu että nyt on kesätyöpaikat jotenkin kiven alla. Olen 26-vuotias korkeakouluopiskelija. Palkattoman harjoittelupaikan saisin, mutta sillä ei elä..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rulen number one: ole ajoissa.

Ja sinänet ollut..

Vierailija
2/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla jo himppasen myöhässä liikkeellä..??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne paikat meni jo

Vierailija
4/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla monipuolisesti työkokemusta mutta et ole luonut suhteita yhteenkään työpaikkaan?

Vierailija
5/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkattomaan omaan alaan liittyvään harjoitteluun pitäisi kai pystyä saamaan opintotukea ja joskus myös koululta harjoittelutukea. Perustoimeentulotuki ja yleinen asumistuki on vaihtoehtona, jos opintojen tekeminen kesällä ei onnistu.

Ja kesäopintotukeen on oikeutettu, jos saa 60 op 1.8.2016–31.7.2017 ja kelalle on antaa tuon 15 pisteen verran opintosunnitelmia. Eli riittää syksyn ja kevään aikana kertyneet 60 op.

Kesätöitä voi yrittää ehkä vielä saada kaupoista, mutta nyt alkaa olla jo aika myöhäistä, sillä moneen paikkaan jo haut päättyneet ja kesätyöntekijät valittu. Yrittää kannattaa kuitenkin silti!

Vierailija
6/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole menneet tosiaankaan kaikki paikat vielä. Tiedän monta firmaa itsekkin, jossa vasta huhtikuun alussa käydään hakemukset läpi. Eikä ole tosiaankaan valittu etukäteen ketään. Tietenkin paljon on myös mennyt jo ohi. 

Toisekseen, mitään eikoulutustavastaavaa paikkaa nyt ei ole kannattanut vielä hakeakkaan, jos on mahdollista parempaan. 

Vierailija
7/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisen avustajan paikkoja on auki aina.

Vierailija
8/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rulen number one: ole ajoissa.

Ja sinänet ollut..

Olin ajoissa. Haastatteluissakin olen käynyt. Eipä vaan ole tärpännyt :( Aloitin hakemisen vuoden alussa. Nyt alkaakin siis olemaan pienoinen paniikki asian suhteen.

Vierailija
9/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla monipuolisesti työkokemusta mutta et ole luonut suhteita yhteenkään työpaikkaan?

Olen ollut vakkarina em. paikoissa, mutta kesätyöntekijöitä ei palkata. Max kahdeksi viikoksi saisin työtä, mutta sillä palkalla ei elä koko kesää. Kontakteja on jonkun verran, mutta kellään ei ole ollut antaa hyviä vinkkejä. Tyyliin pitäisi olla vastavalmistunut vähintäänkin ja osata kaiken esim. rahoituksesta. Ööh..

Vierailija
10/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varmaan vaan osaa "kaupitella" itseäni tarpeeksi hyvin. Tai haastattelijat ei vaan oo tykänneet musta. Kökkö. Enpä tiennytkään miten hanurista on hakea epätoivoisesti töitä. Oon aina ennen saanut työtä nopeasti.

Vierailija
11/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalalle haetaan kokoa ajan kun vaihtuvuus suurta.

Esim hotellissiivouksessa pärjää hyvin!!

Vierailija
12/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärsitään samasta ongelmasta, en tajua miten sillä extran sopparilla tai 5h/vko pitäisi elää? Olen itsekin ihan helvetin huolissani tulevasta kesästä, osassa paikoista tosin on vielä hakuja joten ehkä vielä mahdollisuus on? Aloitin itse etsinnän joulukuussa, mutta suurinosa paikoista tuli hakuun helmi-maaliskuussa. Olen tälläkin hetkellä keikkahommissa ja niillä ei kyllä valitettavasti elä.

Vierailija
13/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatta kertoa , mitä opiskelet näissä kysymyksissä. muuten teee kaikkiin paikkoihin viesti, että olisit tulossa ja käy päivittäin 100 lähimmässä yrityksessä kysymässä niin eiköhän joku väsy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä