Lääkäri kertoi asiani toiselle!
Kävin lääkärissä ja kerroin masennuksestani perhetilanteeseemme liittyen. Vähän aikaa sitten eräs asiakkaani, joka on kyseisen lääkärin hyvä ystävä, vihjasi minulle jaksamisesta ja kyseli vointiani. Lääkäri oli kertonut hänelle, että minulla on "vähän vaikeaa". Tuntuu todella pahalta. Kyseessä on yksityinen lääkäri, josta maksoin vielä melko suolaisen hinnan. Vanhahko naislääkäri, joka saisi kyllä nyt jäädä eläkkeelle.
Tuntuu inhottavalta mennä töihin, kun yhtäkkiä yksi asiakas tietääkin yksityiselämästäni asioita, joita en ole jakanut edes kaikkien omien ystävieni tai sukulaisteni kanssa.
Kommentit (14)
Voisikohan tuosta lääkäristä valittaa jonnekin? Hän teki kyllä ehdottoman väärin kertoessaan asioistasi eteenpäin.
Onko tämä ystäväsi töissä lastensuojelussa? Jos on, niin lääkäri on velvoitettu kertomaan lastensuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan tuosta lääkäristä valittaa jonnekin? Hän teki kyllä ehdottoman väärin kertoessaan asioistasi eteenpäin.
Ensiksi ilmoitus sen yksikön potilasasiamiehelle, missä tämä lääkäri työskentelee. Voi myös ilmoittaa Aluehallintavirastoon.
MIllanen tää sun ystävä on? Jos on kova tylyttään muita, niin on saattanut haluta vaan pehmentää ja musituttaa, että sinulla voi olla vaikea tilanne. Tämä sen vuoksi, että saisi toisen tajuamaan, että asioilla voi olla monta puolta.
Ihmisten voinnin kysyminen on toisille kuin säästä haastaminen. Mitä kuuluu? Miten voit? Miten jakselet? Miten menee?
Se ei tarkoita että henkilö tietäisi yksityisasioitasi.
Ymmärrän että olet herkillä, mutta älä yli tulkitse ihmisten sanomisia ja lue rivien välistä.
t. itsekin masentunut
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten voinnin kysyminen on toisille kuin säästä haastaminen. Mitä kuuluu? Miten voit? Miten jakselet? Miten menee?
Se ei tarkoita että henkilö tietäisi yksityisasioitasi.Ymmärrän että olet herkillä, mutta älä yli tulkitse ihmisten sanomisia ja lue rivien välistä.
t. itsekin masentunut
Ap:han kertoo tuossa aloitusviestissään, että lääkäri oli kertonut hänen asiakkaalleen ap:lla olevan vaikeaa. Ymmärsin tuosta lainausmerkkien käytöstä, että ap kuuli suoraan asiakkaaltaan lääkärin olleen tiedon levityksen takana.
Potilasasiamiehet kannattaa skipata. Valitus suoraan AVI:n. Ei maksa mitään.
Valvirasta voisi myös kysyä neuvoa.
Kyllä, ihan suoraan asiakas sanoi minulle, että lääkäri oli kertonut minulla olevan vaikeaa ja ongelmia jaksamisen kanssa. Meillä on siis erotilanne kotona menossa ja se on ollut todella rankkaa. Asiakas ihmetteli vielä, ettei sitä olisi ikinä uskonut, kun olen töissä niin "reipas".
Minä en siis ole itse kummankaan ystävä. Asiakas ja tämä lääkäri ovat keskenään ystäviä, molemmat kuusissa kymmenissä olevia naisia. Huomaan, että asiakas käy liikkeessäni nyt useammin kuin ennen ja on aina kiinnostunut voinnistani yms. Saahan sitä ihmiset huolehtia, mutta täytyy myös saada valita itse, kenelle kertoo ongelmistaan. Ei ole kivaa, että tuollainen satunnainen puolituttu tietää yhtäkkiä minun yksityisasioitani.
En voi tietää, millä tarkkuudella lääkäri on juoruillut asioitani. Kerroin hänelle todella avoimesti tunteistani ja valitin masentunutta oloani sekä arkipäivien raskautta. Minulle oli todella suuri kynnys mennä lääkäriä tapaamaan. Mietin pitkään, pystynkö avautumaan asioistani sillä tavalla, mutta tarvitsin kipeästi keskusteluapua sekä apua nukahtamiseen. Lopulta itkin vastaanotolla ja se kyllä helpotti oloani. Sain myös reseptin unilääkkeille kahdeksi viikoksi.
Höpö höpö, kunhan trollaat. Lääkäri ei ole niin tyhmä että menee lavertelemaan.
Höpö höpö! Kukaan lääkäri ei ole niin tyhmä että lavertelisi salassapidon alaisia asioita jollekin ystävälleen. Typerä provo!
Tuohan on rikos.