Miksi melkein kaikki isorintaiset naiset käyttää liian pieniä rintaliivejä?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä isoja kokoja myydä niin helposti missään. Pikkutissisille on liivejä joka lähtöön vaikkeivät edes tarvitse niitä!
Tämä on muuten hyvä huomio. Tai siis en halua väheksyä pienitissisien tarvetta, mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mitkä on (tai olisi) yleisimmät myydyt rintaliivikoot Suomessa, jos kaikkia kokoja olisi tasapuolisesti saatavilla. Nyt kaupat varmaan vielä luulee, ettei isoille koille ole ostajia? Miksi niitä isoja kokoja ei muuten ole myynnissä ollut samanlailla?
Kyllä se vaan on niin että tosi isoja,riippuvia ja raskaita tissejä ei voi mitenkään mukavasti asetella sinne kuppiin. Ympärysmitta tulee olla tiukka jotta se jaksaisi pitää painavat tissit luonnottoman ylhäällä ja väkisinkin tulee paine olkaimiin vaikka pitäisi ne löysällä. Riipputissit tämän tietävät,mutta muiden tuntuu olevan mahdotonta ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi "kaupoista ei löydy kokoa/on liian kallista" on outo perustelu. Miksette tilaa netistä? Itse olen EU-kokoa 65/70H/I ja olen vuosikaudet tilannut liivini englantilaisista nettikaupoista, joskus suomalaisesta lumingerie-nettikaupasta kun heillä on alennusmyynti (englantilaisiin nettikauppoihin heidän normi hintansa melko kalliita). Edullista ja helppoa.
Helppo sanoa. Kaikille ei käy brittimallit. Tilasin itse vuosia ranskalaista merkkiä olevia liivejä, mutta kuppikoko kasvoi H-kuppiin, ja sitäpä tuo merkki ei enää valmista. Ostapa siinä sitten oikeaa kokoa ja mallia kun sitä ei edes valmisteta.
Kaikkien muiden valmistajien hinnat alkavat olla niin korkeat, että jos ostaa liivit ja housut, sekä maksaa toimituksen Suomeen, loppuhinta on n. 220 euroa.
Puolasta saa liivejä muistaakseni M-kuppiin asti muutamalla kympillä.
Jep, mm Gorsenia ja Ewa Michalak. Ovat ihan huippuhyviä liivejä.
Ei kaikki ole niin sivistyneitä oikean rintaliivikoon suhteen. Itselleni äiti osti parikymmentä vuotta sitten ensimmäiset rintaliivit ihan summamutikassa, roikkuivat päällä miten sattui. Sitten kun uskaltauduin kauppaan ostamaan itse itselleni liivit, otin jotkut vaan ja ne olivat "ihan hyvät" vaikka kuppeihin mahtui suunnilleen pelkät nännit. Koko oli 75B. Sitten jossain vaiheessa tajusin kokeilla C-kuppia ja sehän olikin parempi. Ja jossain vaiheessa D jne. Nykyään käytän kokoa 70F. Pikkuhiljaa sitä viisastuu :)
Niin yleensä ap:n kysymyksen vastaus on se että
1) rintaliivejä, joissa on iso kuppi, hyvä malli, laadukas materiaali ja nätti kuosi ja väri sekä sopivanmalliset alushousut on vaikea löytää
2) Jos löytää edes kohtuullisen oikean kokoiset ja muuten sopivat, ne ovat kalliit ja
3) nykyinen rintaliivimuoti isoille rinnoille on lähinnä balconette-malli joka ei ole täysikuppi, joten se ei tue rintoja kunnolla ja näyttää oikeassakin koossa "ylipursuvalta", eli mallit ovat huonoja.
Huomautan vielä, että suomalaisen naisen keskivertokoko on nykyisin n. 75-80 E/F, mutta kaupat palvelevat lähinnä B-D -kuppisia. Tarjontaa on todella vähän, Suomessa esim. tietyt maahantuojat ovat vallanneet markkinat.
Koska oikea kokoisia ei myydä missään.
60J
Vierailija kirjoitti:
1) rintaliivejä, joissa on iso kuppi, hyvä malli, laadukas materiaali ja nätti kuosi ja väri sekä sopivanmalliset alushousut on vaikea löytää
2) Jos löytää edes kohtuullisen oikean kokoiset ja muuten sopivat, ne ovat kalliit ja
3) nykyinen rintaliivimuoti isoille rinnoille on lähinnä balconette-malli joka ei ole täysikuppi, joten se ei tue rintoja kunnolla ja näyttää oikeassakin koossa "ylipursuvalta", eli mallit ovat huonoja.
Huomautan vielä, että suomalaisen naisen keskivertokoko on nykyisin n. 75-80 E/F, mutta kaupat palvelevat lähinnä B-D -kuppisia. Tarjontaa on todella vähän, Suomessa esim. tietyt maahantuojat ovat vallanneet markkinat.
Tähän lisätään vielä että vaikka maksat yli sata euroa sopivista liiveistä ne eivät ole moni vuotiset kuten kaikki muut tuon hintaluokan vaatteet. Kaikki rinnat vaihtavat kokoa ja muotoa jatkuvasti eli tarvitsee uudet. Ja niitä liivejä tarvitsee useammat kuin yhdet kahdet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä isoja kokoja myydä niin helposti missään. Pikkutissisille on liivejä joka lähtöön vaikkeivät edes tarvitse niitä!
Tämä on muuten hyvä huomio. Tai siis en halua väheksyä pienitissisien tarvetta, mutta olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mitkä on (tai olisi) yleisimmät myydyt rintaliivikoot Suomessa, jos kaikkia kokoja olisi tasapuolisesti saatavilla. Nyt kaupat varmaan vielä luulee, ettei isoille koille ole ostajia? Miksi niitä isoja kokoja ei muuten ole myynnissä ollut samanlailla?
Koska isojen kuppikokojen valmistus ja suunnittelu on kallista. Isojen kuppikokojen rakenne on ihan erilainen, ei voi vain tehdä liivejä samalla kaavalla ja pikkuisen lisätä kangasta kuppiin mitä isommaksi mennään.
Vierailija kirjoitti:
Toi "kaupoista ei löydy kokoa/on liian kallista" on outo perustelu. Miksette tilaa netistä? Itse olen EU-kokoa 65/70H/I ja olen vuosikaudet tilannut liivini englantilaisista nettikaupoista, joskus suomalaisesta lumingerie-nettikaupasta kun heillä on alennusmyynti (englantilaisiin nettikauppoihin heidän normi hintansa melko kalliita). Edullista ja helppoa.
Minäkin olen tilannut englantilaisesta nettikaupasta ja kuinka kävi: liiveistä 1/3 on vasenta kuppia, 1/3 oikeaa kuppia ja 1/3 takaosaa. Ei passaa suomalaisnaiselle, jonka tissit ovat etupuolella ja takaosaa pitäisi olla ainakin 1/2 koko ympärysmitasta.
Olen tilannut myös lumingeriesta ja kuinka kävi: palautin, kun samoihin liiveihin olisi mahtuneet niin vatsamakkarat kuin liikaleuka. Kovin korkeat kun olivat näin lyhyelle.
Jos olet yli 170-senttinen, löydät luultavasti paremmin sopivat, mutta alle 160-senttiselle isorintaiselle on jokseenkin mahdotonta löytää sen paremmin nettikaupasta kuin muualtakaan. Noin 30 vuotta olen jo etsiskellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo sanoa. Kaikille ei käy brittimallit. Tilasin itse vuosia ranskalaista merkkiä olevia liivejä, mutta kuppikoko kasvoi H-kuppiin, ja sitäpä tuo merkki ei enää valmista. Ostapa siinä sitten oikeaa kokoa ja mallia kun sitä ei edes valmisteta.
Kaikkien muiden valmistajien hinnat alkavat olla niin korkeat, että jos ostaa liivit ja housut, sekä maksaa toimituksen Suomeen, loppuhinta on n. 220 euroa.
Mitä ovat nämä muut valmistajat?
Eprise ja Empreinte.
Itse ostan alusvaatekaupoista liivit eli mitataan ja oikea koko on. Mutta,kun, luonnostaan isorintaisilla on yleensä vähän ylimääräistä rasvaa muutenkin, niin ei figuuri vaan voi niin sileä olla ellei vedä korsettia päälle. Liivien täytyy kuitenkin olla napakat ja silloin kun ne sitä on, ne painuu väkisinkin vähän läskeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tilannut englantilaisesta nettikaupasta ja kuinka kävi: liiveistä 1/3 on vasenta kuppia, 1/3 oikeaa kuppia ja 1/3 takaosaa. Ei passaa suomalaisnaiselle, jonka tissit ovat etupuolella ja takaosaa pitäisi olla ainakin 1/2 koko ympärysmitasta.
Olen tilannut myös lumingeriesta ja kuinka kävi: palautin, kun samoihin liiveihin olisi mahtuneet niin vatsamakkarat kuin liikaleuka. Kovin korkeat kun olivat näin lyhyelle.
Jos olet yli 170-senttinen, löydät luultavasti paremmin sopivat, mutta alle 160-senttiselle isorintaiselle on jokseenkin mahdotonta löytää sen paremmin nettikaupasta kuin muualtakaan. Noin 30 vuotta olen jo etsiskellyt.
Kokeile puolalaisia merkkejä. Niissä on kapeita kaaritukia. Panachen Jasmine-mallissa taas on brittimerkeistä ehkä kaikista kapein kaarituki kokoon nähden. Kokeile myös bratabasen hakua kaarituen leveyden mukaan http://www.bratabase.com/search/ (klikkaa by measurements), mittaa sopivimpien liiviesi kaarituen leveys ja etsi sen mukaan samalla (tai pienemmällä) mitoilla varustettuja liivejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut niiden nettisivuja, mutten koskaan löydä sopivia malleja ja tyylit ovat aika karmeita.
Cubus myy tiettyjä malleja g- kuppiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän lisätään vielä että vaikka maksat yli sata euroa sopivista liiveistä ne eivät ole moni vuotiset kuten kaikki muut tuon hintaluokan vaatteet. Kaikki rinnat vaihtavat kokoa ja muotoa jatkuvasti eli tarvitsee uudet. Ja niitä liivejä tarvitsee useammat kuin yhdet kahdet.
Aivan, osuit naulan kantaan. Liivejä pitää olla ainakin kolme-neljäparia käytössä. Ja siltikin kun on iso koko, niin liivit kuluvat nopeasti. Joka vuosi pitäisi ostaa vähintään kaksi paria. Ja jos käyttää uhreilurintsikoita, nekin pitäisi uusia säännöllisin välein että tuki säilyy.
Pesemällä käsin voi tietysti pidentää käyttöikää vähän, mutta tärkein tekijä on kuitenkin se tuotteen alkuperäinen laatu ja istuvuus. Siksi olen aina ostanut noita laadukkaita liivejä hinnasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Koska oikea kokoisia ei myydä missään.
60J
Kuule kyllä löytyy brittiläisissä verkkokaupoissa. En osaa sanoa mikä sun kokosi on tarkkaan, ympärys voi olla 28 tai 30, mutta kuppikoko pitää kokeilla. Oli se sitten euro J tai UK J, löytyy kyllä.
Katsopa Brastop ja Bravissimo. Kummatkin luotettavia kauppoja, joissa voi maksaa PayPalillä. Ja ystävällistä palvelua saa kun ottaa yhteyttä ja kysyy vaikka mitoituksista yms. Bravissimo on varsinkin hyvä tässä, heillä on mm. livechat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Tuo oli hyvä kuvaus mikä liivien leikkauksessa on vikana. Olen kanssa lyhytselkäinen 163 senttinen, vyötärö on suunnilleen siinä missä liivin alareuna loppuu. Hartiat ja selkä on kapeat, mutta rinnat suhteessa kookkaat ja kuten sanoit sijaitsevat edessä.
Useimmat isojen kokojen valmistajat kai kuvittelevat että iso kuppi tarkoittaa joka puolelta isoa ja pitkääkin naista. Jos meikäläinen ottaa sopivan koon, kupit ovat leveät mutteivät tarpeeksi syvät, jos ottaa isomman koon niin rinta mahtuu kuppiin, mutta kaarituki ulottuu kainalon puoliväliin leveyssuunnassa, liivi on keskeltä kuppeja liian leveä ja usein liivi on myös pystysuunnassa liian korkea, siis kaarituki tökkii kainalokuoppaan ja liivin ylin reuna on suunnilleen leuan alla.
Siksi olen käyttänyt noita ranskalaisia merkkejä, joissa on sirompi leikkaus ja syvempi kuppi. Niiden tilaaminen netin kautta tai ostaminen paikanpäällä on kuitenkin yhtä h-vettiä, koska ison kupin liivit yleensä valmistetaan vasta tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile puolalaisia merkkejä. Niissä on kapeita kaaritukia. Panachen Jasmine-mallissa taas on brittimerkeistä ehkä kaikista kapein kaarituki kokoon nähden. Kokeile myös bratabasen hakua kaarituen leveyden mukaan http://www.bratabase.com/search/ (klikkaa by measurements), mittaa sopivimpien liiviesi kaarituen leveys ja etsi sen mukaan samalla (tai pienemmällä) mitoilla varustettuja liivejä.
Panachen liivit ovat todella nättejä, mutta aina vaan niitä balconetteja. Ei vaan istu ja olkaimetkin valuvat, siksi en ole uskaltanut tilata. Tässä esimerkkiä kuinka eivät istu juuri isorintaiselle ja lyhyelle:
http://ingoodshape.eu/2013/09/08/panache-jasmine-bra-review/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panachen liivit ovat todella nättejä, mutta aina vaan niitä balconetteja. Ei vaan istu ja olkaimetkin valuvat, siksi en ole uskaltanut tilata. Tässä esimerkkiä kuinka eivät istu juuri isorintaiselle ja lyhyelle:
http://ingoodshape.eu/2013/09/08/panache-jasmine-bra-review/
Sitten suosittelen puolalaisia liivejä. Nettikaupat toimivat yleensä hyvin heillä, ja lumingeriekin myy useampaa puolalaismerkkiä. Sieltä voi aluksi tilata ja kokeilla eri malleja, kun palautus on helppoa ja maksutonta. Puolamerkeistä ainakin Comexim tekee liiveihinsä asiakkaan toivomia muutoksia maksutta, mutta sitten et voi palauttaa niitä. Suosittelen googlaamaan eri lingerie blogeihin, joista löytyy arvosteluja. Toinen ehdottoman hyvä apu on https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/?, keskustelupalsta, josta kysymällä löydät avun melkein mihin vaan rintsikoita koskevaan ongelmaan.