Tori.fi annetaan ja ahdistavat kokemukset
Olen pari kertaa laittanut toriin annetaan ilmaiseksi jotain, jota en kehtaa myydä, kun kunto ei ole enää kovin hyvä, mutta jota ei raaskisi roskiinkaan heittää, kun on kuitenkin käyttökuntoinen vielä. Lasten vaatteita ja kodin tavaraa. Heti tulee liuta ahdistavia viestejä, joissa hyökkäävään sävyyn vaaditaan (usein huonolla suomella) antamaan heti kotiosoite, että tulevat heti hakemaan sen tavaran. Ilman, että kertovat edes etunimeään. Ja kun en vastaa tällaiseen mitään tai vastaan että ei sovi tms, niin tulee kasa vihaisia viestejä perään. Ensinnäkään en anna kotiosoitettani kenellekään, vaan luovutus julkisella paikalla. Ja toisekseen olisiko se liikaa pyydetty, että esittäisi asiansa ystävällisesti ja ehkä kertoisi vaikka etunimensäkin? En minä ikinä uskaltaisi päästää ovelleni jotain hyökkäävän oloista tuntematonta. En uskalla enää antaa ilmaiseksi mitään kun tulee vain ahdistava olo seurauksista.
Kommentit (23)
Hinnaksi 2e tai vaihto kahvipakettiin. Ilmaisen tavaran hamuajat ovat suurimmaksi osaksi rosk.asakkia, joten pieni hinta karsii pahimmat pois.
Kaikki nyt vaan ei ymmärrä kirjoitetun tekstin vivahteita tai osaa edes kirjoittaa. Ei ne ajettele että se "anna osote haen heti" on jotenkin hyökkäävä ja tyly.
Etkö voi laittaa kysyjille sitä julkisen paikan osoitetta? Hakupaikkaahan he kyselevät.
Minä en ole vuosiin enää yrittänyt myydä mitään, kun ei mene kaupaksi nykyään ja ilmaiseksi antamalla pääsee tavarasta eroon heti samana päivänä ja ilman vaivaa.
itse lahjoitan kierrätyskeskukseen, en todellakaan jaksaisi alkaa käymään torin tai fb-kirppistapausten kanssa mitään säätöä, koska ihmiset nyt keskimäärin osaavat olla aika tyhmiä ja varsinkin ilmaista tavaraa hamuavat.
Ilmoitin hyväkuntoisen pinnasängyn annettavaksi. Ilmoituksessa luki, että NOUTO. Muutama kysyi heti, että voinko toimittaa sen heille kotiin. Eivät sentään tinkineet hinnasta.
Ystäväni lahjoitti myös pinnasängyn ja se löytyi jo samana päivänä torista myynnistä hyvällä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa heti siihen ilmoitukseen, että tavaran luovutus tapahtuu julkisella paikalla. Mä en oo koskaan käynyt ostamassa tavaraa mistään muualta kuin ihmisten kotoa, joten en edes osaisi ajatella, etten kysyisi sitä osoitetta.
No tämä. Tosin en myöskään lähesty ihmisiä aggressiivisesti vaan yritän ystävällisesti hoitaa asiat.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin hyväkuntoisen pinnasängyn annettavaksi. Ilmoituksessa luki, että NOUTO. Muutama kysyi heti, että voinko toimittaa sen heille kotiin. Eivät sentään tinkineet hinnasta.
Ystäväni lahjoitti myös pinnasängyn ja se löytyi jo samana päivänä torista myynnistä hyvällä hinnalla.
Ja aina se toimitus olisi jonnekin hevonkukkuuseen. Sellaisen matkan päähän, etten tajua miten joku kehtaa edes pyytää. Sen vielä ymmärtäisi jos toimitus olisi vaikka tien toiselle puolelle tai kilometrin päähän.
Yksi tuttu antoi kerran jonkun ison tv-tasokokonaisuuden torissa. Ilmoituksessa oli nouto ja omat kantajat. No eikös paikalle tullut mummeli ihan yksin ja tarvitsi tietysti kantoapua. Tutun mies kantoi kalusteen osat mummelin peräkärryyn ja alkoi poistua, niin mummo hölmistyi että kukas sen siellä kotipäässä kantaa. Ihmiset on röyhkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aina se toimitus olisi jonnekin hevonkukkuuseen. Sellaisen matkan päähän, etten tajua miten joku kehtaa edes pyytää. Sen vielä ymmärtäisi jos toimitus olisi vaikka tien toiselle puolelle tai kilometrin päähän.
Yksi tuttu antoi kerran jonkun ison tv-tasokokonaisuuden torissa. Ilmoituksessa oli nouto ja omat kantajat. No eikös paikalle tullut mummeli ihan yksin ja tarvitsi tietysti kantoapua. Tutun mies kantoi kalusteen osat mummelin peräkärryyn ja alkoi poistua, niin mummo hölmistyi että kukas sen siellä kotipäässä kantaa. Ihmiset on röyhkeitä.
Samantyyppinen kokemus, melkein eläkeläispariskunta tuli hakemaan painavaa lipastoa, ilmoituksessa luki että painaa paljon, mukaan omat kärryt ja kantajat. Paikan päällä alkoi sitten valitus että toisella käsi ja toisella selkä pskana. Mitään kärryjä ei tietty ollut, lipasto raahattiin sitten hissiin mun eteisen mattoa käyttämällä. Auto jolla tulivat hakemaan oli sen verran pieni että tyypit istuivat nenä tuulilasissa kiinni pois lähtiessä. Lisäksi ykskaks keksivät käydä mun luona vielä wc:ssä lupaa kysymättä( pieni kämppä eli ei tarvinnut olla einstein keksiäkseen mikä on wc:n ovi). Katsoin vain suu auki tätä touhua. Tää kuulostaa huonolta sketsiltä, mutta valitettavasti on tositarina. Sen jälkeen olen ollut kyllä aika varovainen myymään mitään enkä halua vieraita ihmisiä asuntooni.
Lisäksi ykskaks keksivät käydä mun luona vielä wc:ssä lupaa kysymättä
Yök. Jotkut suhtautuu tori myyjien koteihin kuin kauppaan. Ihme ettei sieltä vähän katsella irtoaisiko joku naulakko vielä kaupanpäällisiksi.
Eikö ole kirpputoria minne viedä, kun kumminkin otat ja viet julkiselle paikalle. Itse lahjoitan siksi että jää kuskaus pois. Huonekalut ja muut käy työttömien kirpputori noutamassa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa heti siihen ilmoitukseen, että tavaran luovutus tapahtuu julkisella paikalla. Mä en oo koskaan käynyt ostamassa tavaraa mistään muualta kuin ihmisten kotoa, joten en edes osaisi ajatella, etten kysyisi sitä osoitetta.
No on siinä kuitenkin vähän eroa kysyykö "mistä tämän voisi noutaa ja mihin kellonaikaan" vs "anna osoite heti niin tulen sinne".
Mulla on joskus myös näitä aggressiivisesti viestiviä, yleensä ulkolaisia, ostajaehdokkaita ja ovat niin ahdistavia että kaupanteko tyssää siihen. Iso osa ei varmaan tarkoita olla niin aggressiivinen, mutta parempi olla ottamatta riskejä.
Etsin tiettyä Marimekon mekkoa torissa. Pian tuli viesti , että löytyy kuvan kanssa. Maksoin mekosta pyydetyt summan ja postimaksun tilille ja jäin odottelemaan pakettia. Sitä ei koskaan tullut. Yritin soittaa henkilölle hän sanoi lähettävänsä lähi päivinä. Seuraavan kerran sanoi lähettäneensä. Kolmannella kerralla ei vastannut enää puheluun.
Torissa en anna ilmaiseksi enää koska siellä on yleensä törkeimmät tyypit. Vien Konttiin tai myyn nimellisellä korvauksella. Eli melko kallis tuote vaikka 10 euroa. Näin tein juuri ja sain asiallisen ostajan. Annoin kerran moottorisahan niin mua haukuttiin siaksi kun tyyppi hävisi linjoilta ja annoin toiselle. On puulevyjä 80 euron edestä ja varmaan myyn ne viidellä eurolla koko satsin.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi laittaa kysyjille sitä julkisen paikan osoitetta? Hakupaikkaahan he kyselevät.
Minä en ole vuosiin enää yrittänyt myydä mitään, kun ei mene kaupaksi nykyään ja ilmaiseksi antamalla pääsee tavarasta eroon heti samana päivänä ja ilman vaivaa.
Olen saanut myytyä kaiken. Hinta, merkki vaikuttaa asiaan. Menee ihan minuutin sisällä ja monta ostajaa. Torissa etsitään merkkituotteita.
Näköjään köyhyys ja huono käytös kuuluu yhteen. Ei nämä ihmiset ole koulutettuja tai kotona saaneet kasvatusta.
Laita jatkossa, että asiattomat yhteydenotot jätät huomioimatta.
Mieluummin kaatopaikalle kuin annan ilmaiseksi.
Voisko laittaa ilmoitukseen, että annetaan suomalaiselle?