Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi melkein kaikki isorintaiset naiset käyttää liian pieniä rintaliivejä?

Vierailija
31.03.2017 |

Vai näyttääkö vain siltä

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cubus myy tiettyjä malleja g- kuppiin asti.

niin ja H-kupista alkaa isot koot.

Vierailija
42/55 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en tiedä, mutta minulla on tilanne, että hyvät isot rintaliivit maksaa niin helvetisti, ettei ole varaa ostaa. Pitää jostakin erikoisliikkeestä tilata, jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi "kaupoista ei löydy kokoa/on liian kallista" on outo perustelu. Miksette tilaa netistä? Itse olen EU-kokoa 65/70H/I ja olen vuosikaudet tilannut liivini englantilaisista nettikaupoista, joskus suomalaisesta lumingerie-nettikaupasta kun heillä on alennusmyynti (englantilaisiin nettikauppoihin heidän normi hintansa melko kalliita). Edullista ja helppoa.

Minäkin olen tilannut englantilaisesta nettikaupasta ja kuinka kävi: liiveistä 1/3 on vasenta kuppia, 1/3 oikeaa kuppia ja 1/3 takaosaa. Ei passaa suomalaisnaiselle, jonka tissit ovat etupuolella ja takaosaa pitäisi olla ainakin 1/2 koko ympärysmitasta.

Olen tilannut myös lumingeriesta ja kuinka kävi: palautin, kun samoihin liiveihin olisi mahtuneet niin vatsamakkarat kuin liikaleuka. Kovin korkeat kun olivat näin lyhyelle.

Jos olet yli 170-senttinen, löydät luultavasti paremmin sopivat, mutta alle 160-senttiselle isorintaiselle on jokseenkin mahdotonta löytää sen paremmin nettikaupasta kuin muualtakaan. Noin 30 vuotta olen jo etsiskellyt.

Kokeile puolalaisia merkkejä. Niissä on kapeita kaaritukia. Panachen Jasmine-mallissa taas on brittimerkeistä ehkä kaikista kapein kaarituki kokoon nähden. Kokeile myös bratabasen hakua kaarituen leveyden mukaan http://www.bratabase.com/search/ (klikkaa by measurements), mittaa sopivimpien liiviesi kaarituen leveys ja etsi sen mukaan samalla (tai pienemmällä) mitoilla varustettuja liivejä.

Panachen liivit ovat todella nättejä, mutta aina vaan niitä balconetteja. Ei vaan istu ja olkaimetkin valuvat, siksi en ole uskaltanut tilata. Tässä esimerkkiä kuinka eivät istu juuri isorintaiselle ja lyhyelle:

http://ingoodshape.eu/2013/09/08/panache-jasmine-bra-review/

Sitten suosittelen puolalaisia liivejä. Nettikaupat toimivat yleensä hyvin heillä, ja lumingeriekin myy useampaa puolalaismerkkiä. Sieltä voi aluksi tilata ja kokeilla eri malleja, kun palautus on helppoa ja maksutonta. Puolamerkeistä ainakin Comexim tekee liiveihinsä asiakkaan toivomia muutoksia maksutta, mutta sitten et voi palauttaa niitä. Suosittelen googlaamaan eri lingerie blogeihin, joista löytyy arvosteluja. Toinen ehdottoman hyvä apu on https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/?, keskustelupalsta, josta kysymällä löydät avun melkein mihin vaan rintsikoita koskevaan ongelmaan.

Ei löydy oikeaa leikkausta noista puolalaisista. Ovat kaikki joko topattuja tai sitten balconetteja. Matalia kuppeja. Olkaimet leveällä kuin tallin ovet. Ja olen tottunut nettisivuihin, joissa näkee kunnolla liivit, voi suurentaa kuvaa ja nähdä kuinka liivit istuvat takaa, noissa Puolan sivustoissa on aika nihkeät kuvat ja liian vähän tietoa.

Liivien valmistus on vaan muuttunut nykyään huonolaatuiseksi, joten vaikea löytää sellaista mitä ei valmisteta, ei siinä nettisivujen surffaukset auta.

Vierailija
44/55 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat kasvaa myös silloin jos lihoo... voi olla vanhat rintsikat, jotka on joskus ennen olleet sopivat. 

Vierailija
45/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten ongelmana ei ole väärä koko, vaan huonosti puetut liivit. Oikeankokoisetkin liivit täytyy pukea oikealle korkeudelle ja asetella rinnat kunnolla kuppeihinsa. Mikä tahansa liivi saa rinnat pursuamaan kun se on puettu 5cm liian alas.

Jaa. Minulla menee juuri päinvastoin.

Itselläni isorintaisena kun "nostan" ja asettelen rinnat, ne pursuavat. Sen sijaan jos rintsikat ovat liian alhaalla, rinnat riippuvat tyytyväisesti niissä eivätkä pursua mihinkään. 

tää on just se pointti

Vierailija
46/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan pelkästään Marks & Spenceriltä, hintaa 30-50 euroa ja helposti löytyy 75G myös värikkäämmistä malleista, joissa on tarpeeksi peittävä kuppi.

Myönnän kyllä kadehtivani 75C-ystävääni, joka menee vaan Hennesille, ottaa alelaarista jotain pitsiunelmia ja aina sopii ja näyttää hyvältä...

Vierailija
47/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan pelkästään Marks & Spenceriltä, hintaa 30-50 euroa ja helposti löytyy 75G myös värikkäämmistä malleista, joissa on tarpeeksi peittävä kuppi.

Myönnän kyllä kadehtivani 75C-ystävääni, joka menee vaan Hennesille, ottaa alelaarista jotain pitsiunelmia ja aina sopii ja näyttää hyvältä...

C-G kuppi ei nyt vielä ole isorintainen!

Vierailija
48/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pursuilee pahasti, mutta en viitsi ostaa isompia kun yritän laihduttaa

Vierailija
49/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo vuosia tilannut netistä mut ei sekään kivaa ole. En uskalla tilata kuin tutuilta malleilta (joita oon voinu etukäteen sovittaa esim. Sokoksella tai Funky Ladyssa) koska palautus maksaa Britteihin. Lumingeriella on liian huono ja kallis valikoima. Changella ei oo ikinä ollu tarjota mitään vaikka oon joitain kertoja käyny sovittelemassa. Viime vuonna rintani vielä kasvoivat hieman lisää (tai sit oon hieman lihonu mut ei ne kilot oikein muualle oo menny...) ja sen sijaan et oisin käyttäny joku pari sataa varaston uusimiseen (kyl mä yleensä joku 40 euroa oon kuitenki joutunu yksistä liiveistä maksamaan) päätin viimein hakeutua lääkärin juttusille. Nyt ootan pääsyä pienennysleikkaukseen :)

T: 65J/K (normaalipainoinen)

Vierailija
50/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo vuosia tilannut netistä mut ei sekään kivaa ole. En uskalla tilata kuin tutuilta malleilta (joita oon voinu etukäteen sovittaa esim. Sokoksella tai Funky Ladyssa) koska palautus maksaa Britteihin. Lumingeriella on liian huono ja kallis valikoima. Changella ei oo ikinä ollu tarjota mitään vaikka oon joitain kertoja käyny sovittelemassa. Viime vuonna rintani vielä kasvoivat hieman lisää (tai sit oon hieman lihonu mut ei ne kilot oikein muualle oo menny...) ja sen sijaan et oisin käyttäny joku pari sataa varaston uusimiseen (kyl mä yleensä joku 40 euroa oon kuitenki joutunu yksistä liiveistä maksamaan) päätin viimein hakeutua lääkärin juttusille. Nyt ootan pääsyä pienennysleikkaukseen :)

ei kannattaisi mennä

Vierailija
51/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon muutaman kerran ostanut erikoisliikkeestä "kunnon" rintsikat. Siellä ne tuntuu melko hyviltä, vähän tosin epäilyttää, mutta myyjä vakuuttelee kovin, että nämä on just sopivat sulle ja ne toiset oli liian isot. Kotona sitten yritän pitää niitä ja helvetti, kun puristaakin rintakehää ne kaarituet, kun ne on vähänkin pidempään päällä. Loppupeleissä jäävät käyttämättä. Mulla on varmaan yli viidellä sadalla eurolla ostettuja epäsopivia rintsikoita, joita en pystykään pitämään ja joita ei ole voinut palauttaa. :-(

Nyt olen ollut kotona muutaman vuoden lasten takia ja olen tottunut jo kulkemaan ilman liivejä. :-D Töihinpaluu kauhistuttaa, kun joudun taas etsiin sopivia liivejä ja vielä pitämäänkin niitä.

Sovituskopissa yleensä seisoo kädet rennosti. Istu, kumarru, liikuta käsiä. Mitta muuttuu näiden liikkeiden myötä. Saat vähän paremman kuvan istuvuudesta.

-vaatesuunnittelija

Vierailija
52/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kannattaisi mennä

No tuo kommentti muuttaakin kaiken :D hiiteen seitsemän vuoden pohdinta, aiheesta lukeminen ja lääkärin konsultaatio jotka johtivat päätökseeni

Vierailija
53/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska oikea kokoisia ei myydä missään.

60J

Tyhjänkyselijät, menkää kysymään lähimmästä liivikaupasta isoja kuppikokoja! Sen jälkeen ette enää ihmettele.

Jos vielä onnistuu löytämään 75K-kokoiset liivit, malli voi olla niin omituinen, että se on pahempi kuin väärä koko.

Vierailija
54/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska oikea kokoisia ei myydä missään.

60J

Tyhjänkyselijät, menkää kysymään lähimmästä liivikaupasta isoja kuppikokoja! Sen jälkeen ette enää ihmettele.

Jos vielä onnistuu löytämään 75K-kokoiset liivit, malli voi olla niin omituinen, että se on pahempi kuin väärä koko.

nyt löytyi isorintaisen koko, pikkutissiset vaikeni

Vierailija
55/55 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoista aika huonosti löytää isoja kokoja. Jos kunnollisia haluaa, on lähdettävä erikoisliikkeisiin eikä niihin kaikki eksy, saati ole varaa... Olisikin helppoa, kun jostain Cittarista tai Tokmannilta saisi 15 eurolla ostettua koon 75H rintsikat... 75E asti saattaa tuurilla löytyä. Jostain FunkyLadystä saa kokoja, mutta joudut maksaan tyyliin satasen. :-/

Kokoni on 75 G. Edes silloin, kun kokoni oli 70 F, ei olisi tullut mieleenkään ostaa niitä halpisliivejä. Satsaan kunnollisiin, istuviin ja oikeakokoisiin liiveihin, jotka oikein käytettynä ja pestyinä (käsin) kestävät huomattavasti kauemmin. Puhumattakaan siitä, kuinka hyvinistuvat rintaliivit tekevät oloni mukavammaksi ja ulkonäköni paremmaksi. Ostan vähemmän vaaatteita, jotta saan ostettua kunnolliset liivit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan