40 vuotta lehtikuvaajana työskennellyt kertoo: monet av:lla olevat provot ovat toimittajien tekemiä
Menkää suoraan kommenttiosioon: http://www.image.fi/image-lehti/isanmaan-puolesta-ilta-sanomien-ulla-ap…
"Minä olen lehtikuvaaja, tarkemmin kuvatoimistokuvaaja.
"ihan kuten VAUVA sitessä jossa suuri osa prpvoosta on toimittajien tekemiä."
"olen ollut 40 vuotta mediassa töissä."
Kommentit (69)
Tuliko toimittaja alapeukuttamaan?
Ap
Maksetaankohan jollekkin toimittajalle palkkaa siitä että se provoaa täällä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tottakai. Tämähän olisi kuollut jo ajat sitten. Oletko koskaan ajatellut miksi täällä on mainoksia.
Ei haittaa. Provot voi silti olla jonkun oikeasti kokemia asioita.
Muuten hyvä, mutta tossa artikkelissa ei ollut lainkaan tuollaista kohtaa...
Liian hyvin kirjoitettu ja argumentoitu avaus näennäisen tärkeästä aiheesta, jota aloittaja ruokkii vielä heittelemällä sekaan kommentteja, on varmasti ylläpitäjän provo.
Tavis taas aloittaa irakilaisista turvapaikanhakijoista huonolla oikeinkirjoituksella, mutta asiasta, ja aloitus poistuu liki samantien, ylläpitäjän toimesta ;)
Vierailija kirjoitti:
Menkää suoraan kommenttiosioon: http://www.image.fi/image-lehti/isanmaan-puolesta-ilta-sanomien-ulla-ap…
"Minä olen lehtikuvaaja, tarkemmin kuvatoimistokuvaaja.
"ihan kuten VAUVA sitessä jossa suuri osa prpvoosta on toimittajien tekemiä."
"olen ollut 40 vuotta mediassa töissä."
Nostavat itseään jalustalle. Olen itse yksi palstan parhaista provonkeksijöistä, ideoita riittää. En ole toimittaja vaan terävä-älyinen tavallinen kansalainen. Luultavasti se lehtikuvaaja haluaisi osata hyvän provon taidon, mutta on vasta luokassa "1/5" tai "2/5" -tyylistä palautetta saavien viestiketjujen masinoinnin tasolla.
Ei kiinnosta kuka niitä tekee, mutta koskaan en iltapäivälehtien av-juttuja klikkaa auki. Vastenmielistä, että täältä pitää hakea jutun aiheet.
Minä olen kyllä jo pitkän aikaa ollut sitä mieltä että täällä on lähes kaikki jotain ylläpitäjän ammattiprovoja. En jaksa uskoa että ns. normaalit ihmiset tekisivät sellaisia avauksia säännöllisesti, jotka muka ihan sattumalta sitten osuvat juuri hermoon niin monella. Ei minun elämästä heruisi mitään keskustelua herättävää, mutta halutessani voisin leipasta usemmankin herkullisen aloituksen johon taatusti tulisi juttua.
Mitä sitten? Toimittaja-nimike ei ole mitenkään suojattu. Kuka tahansa bloggari tai mikä vaan tyhjäntoimittaja voi ajatella olevansa "toimittaja".
Ihan varmasti 95 % palstan trolleista onkin "toimittajia" tai "akateemikkoja" tai muuten vaan "silmäätekeviä" vähintään omasta mielestään.
Se on selvä, että täällä pyörii laaja otanta nettikansasta, ja ammattien kirjo on suuri.
Ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään kun tali-sanomat julkaisee joka viikko, ei vaan joka toinen päivä "uutisia" mammapalstan kuumimmista keskusteluista eli käytännössä kopioi värikkäimmät viestit artikkeliin ja lisää muutaman täytesanan. Joku surkea toimittajan irvikuva on keksinyt tavan päästä mahdollisimman vähäisellä työmäärällä haluttuun työtavoitteeseen, voin olla varma että tästä keskustelusta ei iltasanomissa mainita mitään
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta tossa artikkelissa ei ollut lainkaan tuollaista kohtaa...
Minähän kirjoitin, että menkää kommenttiosioon, siellä kuvaaja sen omalla naamallaan myöntää.
Ap
Helvetti, kirjoitan musiikkiarvostelu nettijulkaisuun elikkä olen toimittaja. Provoilen myös mammapalstalla, joten ihan paikkansa pitävä aloitus tämä on!
olen ollut 18 vuotta mediassa töissä = olen roikkunut vakkarina Vauvalla vuodesta 1999.
Provoja on , mutta selittäiskö joku minulle, miksi!
Miksi joku vaivautuu tekemään provoja, kun ihan samalla vaivalla voisi tehdä aloituksen oikeastakin aiheesta.
Ja sitten se tärkein kysymys ( johon en varmaan saa vastausta):
Miksi joku (toimittaja tai kuka tahansa) haluaa pilata jonkun keskustelupalstan provoilla?
Vierailija kirjoitti:
Ap
no minä ainakin olen saanut työskentelyapurahaa, jonka turvin olen täällä kirjoittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku (toimittaja tai kuka tahansa) haluaa pilata jonkun keskustelupalstan provoilla?
"Toimittaja" eli jutun kääntäjä saa klikkauksia omaan juttuunsa. Esimerkiksi " tämänkin teet aina väärin"-jutut.
Nämä ovat: epäsiistein koti mitä olet nähnyt? Mikä on WT:n tuntomerkki?
Havaittu jo aikoja sitten