Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisäys McDonals-juttuun

22.03.2006 |

Laitoin alla olevan linkin maidosta ja vehnästä Mäkkärin ranskalaisista mennä viikolla. Jutussa ei ollut kyse siitä (kuten monet näyttivät sen ymmärtäneen), että kyse olisi siitä rasvasta jossa ranskalaiset paistetaan, eli siinä olisi maitoa tai vehnää vaan siis kyse on ihan itse perunoissa olevasta maidosta ja vehnästä. Jutussakin sanotaan: " Now, McDonald' s Vice-President is saying that wheat and milk were added to enhance the flavour of the French Fries." Eli siis ihan perunoihin lisätään maitoa ja vehnää jotta perunoiden makua parannetaan. Ja tätä on tehty koko ajan samalla kun on kerrottu että ei meidän ranskalaisissa mitään ole! Eli jos nyt siis joku laittaa kyselyn tänne jonnekkin paikalliselle Mäkkärille, eivät ne tietenkään voi sanoa mitään mitä he EIVÄT SAA SANOA. Siis ohjeet tulee kaukaa ja korkealta. Nyt he ovat alkaneet myöntää tämän kun jenkeissä on tulossa ekat syytteet tästä, saas nähdä koska täällä takapajulassa tapahtuu jotain.

http://www.medicalnewstoday.com/healthnews.php?newsid=38082

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaankaan laittanut sitä tiedusteluani millekään " paikalliselle mäkkärille" vaan Suomen McDonald´s-ketjun laatuasioista vastaavalle ihmiselle.

Ja kuten kerroin, niissä ranskalaisissa joita minun lapseni on mäkeillä syönyt, ei ainakaan ole ollut maitoa.

Väitän edelleen, että kyseisestä ketjusta liikkuu maailmalla vaikka minkälaisia huhuja, joita ei välttämättä kannata kaikkia uskoa...

Vierailija
2/5 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kuitenkaan sieltä USAsta asti? Tiedän kyllä että on kansainvälinen yritys jne. mutta kuitenkin mukauttavat jonkin verran toimintaansa myös paikallisten määräysten mukaan, esim. Israelissa on kuulemma kosher-hampurilaisia ja Intiassa kasvisvaihtoehtoja jne. Eli kai on mahdollista että täällä ranskalaiset ovat puhdasta perunaa, vaikkei USAssa olisikaan.

Enpä juuri käytä lapsia mäkkärissä, niin ei ole tullut testattua. Mutta onko siis niin, että kala- ym. allerginen ei voi syödä ranskiksia missään Hesessä, jos niissä paistetaan kalat samassa rasvassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parista Hesburgerista olen kysynyt, ja kaikki paistetaan samassa rasvassa (siis samassa altaassakin). Joo, varmasti voivat olla erilaisia Suomen Mäkin ranskanperunat kuin jenkkiläiset - mutta tuollaisen artikkelin pohjalta on turha tuomita edes niitä jenkkiläisiä perunoita...

Meidän 3-v. muna- ja maito (ym.) -allergikolle on suurta juhlaa käydä Mäkillä, hän saa siellä ranskanperunat, omenamehua ja hampurilaissämpylän pihvillä.

Vierailija
4/5 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä McDonalds työntekijänä on pakko sanoa, että jos Mäccärissä sanotaan, että tuote on maidoton ja vehnätön se myös on sitä. Noin isolla yrityksellä ei ole varaa valehdella tuollaisessa asiassa. Minun siellä työskentelyaikana siellä oltiin TODELLA tarkkoja näiden allergiajuttujen kanssa ja uskonpa että vain parempaan suuntaan on menty. Kävin lukemassa tuon artikkelin eikä se minua vakuuttanut, mutta tosiaan niitä suomen ranskalaisia ei jenkeistä tuoda (senkin tiedän ihan varmasti) ja tuotteiden reseptit vaihtelevat jonkin verran maittain.

Ja uskon, että allergisten lasten perheet tietävät parhaiten, miten asia on.

MCDonaldsia vastaan liikkuu jos jonkinmoista huhua eikä tosiaan kaikkea kannata uskoa.

Ja minua ei ole aivopesty enkä ole joutunut allekirjoittamaan vaitiolosopimusta työsuhteeni päätyttyä:)) McDonalsissa on asioita, joihin itsekin suhtaudun kriittisesti, mutta nämä allergiajutut eivät ole sitä.

Vierailija
5/5 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti oireilisi jos maitoa olisi! Hänellä testataan aina vuoden välein yhdellä maitotipalla tuo maidon sopivuus sairaalalla (enempää ei siis tarvitse), joten varmaan reagoisi jos koko ranskikset olisi maitoisia, edes vähän.

Ja samaa mieltä tuosta, että ei varmasti Suomessa onnistuisi, että sanotaan olevan maidottomia (tai mitä hyvänsä) eikä tuote olisikaan. Sehän tietäisi ihan kamalat korvaukset yhtiölle jos yksikin saisi kohtauksen sen takia!

Mäkki on varmasti yksi eniten juttuja herättävä yhtiö. Se on niin näkyvä ja maailmanlaajuinen ketju.