Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulujen jako uusperheessä

Uusperhe
31.03.2017 |

Toisen lapsi asuu meillä 10 pv/kk ja toisen kaksi lasta 20 pv/kk. Miten kulut pitäisi jakaa että olisi oikeudenmukaista? Yhteinen asuntolaina? Ruoka? Muut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettiratkaisu. Mitotatte menot ja tulot siten että pystytte maksamaan elämisenne kaikkien lasten kanssa 24/7, sitten ei yllättävätkään menot tee tiukkaa.

Vierailija
2/7 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen asuntolaina ei ole missään olosuhteissa järkevää. Ja molemmat vastaa omien lastensa kuluista ja muutenkin omista kuluistaan. Ruuasta vastaa tietenkin enemmän se jonka lapset on enemmän istuu ruokapöydässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jokainen vastaa omista ja lastensa kuluista, ei synny turhia riidanaiheita rahasta.

Asuntolaina on sama asia kuin säästäminen itselle, joten siihen ei vaikuta lasten lukumäärä tms. Sen sijaan sähköt, jätemaksut jne. mitoitetaan kuluttajien määrän mukaan.

Uusperhe on aina noin kolmen perheen yhteinen yksikkö, joskus useammankin. Siinä ei kannata ajatella, että uusperhe on yksi yksikkö, koska se ei ole.

Vierailija
4/7 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty elämään yhdessä miettimättä tasapuolista rahajakoa, kannattaa pysyä omissa kodeissa.

T. Ydinperheen rahajako uusperheessä

Vierailija
5/7 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko naimisissa. Jos ette, niin yhteinen omistusasunto on paha juttu uusperheessä. Koska toisen kuoleman tullen "leskelle" ei jää asumissuojaa eikä hallintaoikeutta kotiin eli voi joutua kotoaan ulos hetkessä, vaikka omistaisi siitä puolet...

Vierailija
6/7 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille ap, toivottavasti onnistutte tekemään niin että sekä sinulla että puolisollasi on olo että kokee ratkaisun reiluksi. Mutta itselleni tuli kylmät väreet aloituksestasi, sillä muistin elävästi edellisen suhteeni, uusperhekuvion. Olen itse lapseton ja toisella oli kaksi lasta, etälapsia siis. Mutta joka välissä minun olisi pitänyt maksaa niistä lapsista, isomman vuokra-asunnon muodossa, ruoissa jne jne.. Minulla oli koko ajan olo, että minua hyväksikäytetään, koska lapsettomana sinkkuna minulla kului rahaa pakollisiin asumis ja ruokakuluihin 500 euroa kuussa vähemmän (summa selittyy olennaisesti pk-seudun vuokratasolla, sinkkuna minulle riitti kaksio, siinä uusperhekuviossa piti olla sitten iso asunto että lapset sai omat huoneet)..

Vierailija
7/7 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molempien yksi lapsi asuu koko ajan, minun yksi lapsi vuoroviikoin, miehen kaksi lasta käy joka toinen viikonloppu.

Molemmat maksavat omien lastensa kulut (koulun, vaatteet, lomamatkat)

Molemmat maksavat omat autonsa (vakuutuksen, bensat)

Vuokran maksamme puoliksi.

Minä maksan laskut (puhelimet, vakuutukset, sähköt, laajakaistat...)

Mies maksaa ruoan.

Mies maksaa myös ostokset, kun käymme Ikeassa tai muuta hankkimassa kotiin. Hän maksaa hyvin usein minun vaatehankintani tai mitä tahansa kaupasta itselleni haluan.

Mies maksaa aina ravintolassa, olimme perheenä tai kaksin (perheenä harvoin, kaksistaan viikottain).

Meillä on tämä jako, koska mies tienaa tuplasti sen, mitä minä.

Olemme naimisissa. Ei ole eikä tule yhteisiä lapsia.