Mitä ratikassa putää sanoa kun ostaa lippua?
Mä olen maalaistollo ja arkajalka.
Niin tyhmältä kuin kuulostaakin, en tiedä mitä helsingissä kertalippua ostettaessa kuuluu sanoa. Yksi Helsingin sisäinen kertalippu, kiitos? Pitääkö se "sisäinen" sanoa? Entä kertalippu, ei kai se kuski muita myykään?
Miten se kuuluu stadilaisittain oikeaoppisesti sanoa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa etukäteen tekstarilla niin säästyt vaivalta.
En mä voi, kun on firman puhelin, niin laskuihin ei hyväksytä mitään privaattiratikkaretkiä.
Eikö sulla ole omaa puhelinta? Vain firman puhelin?
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta onko tämä jotenkin omituinen kuvio? Jos on puhelin työsuhde-etuna, niin harvoin silloin kukaan jaksaa enää maksaa toisesta puhelimesta ja liittymästä erikseen.
Näin työttömänä, jolla on kolme liittymää, tuo kuulostaa aika rajoittuneelta. Siis ettei saisi sitten soitella mitään omia puheluita, kun pomot kyttää laskua.
Saahan sillä nyt soittaa, viestiä ja surffata. Mutta ei sinne laskuun mitään omia matkoja, pitsoja, kokiksia ja leffalippuja tilata. Työnantajan lisäksi verottajakaan ei tykkää.
Ja kun kävelen tästä lastenklinikalta tullipuomin ratikka pysäkille, niin ei siinä kyllä mitään lippuautomaattia ole.
Siksi mun pitää olla rohkea ja ostaa lippu kuljettajalta.
Jos tulet esimerkiksi junalla Helsinkiin, osta etukäteen lippuja asemalta.
Myydäänkö sellaisia lippuja, joiden voimassaoloaika ei ala heti?
"Sisäinen", liikennöikö ne ratikat lainkaan "ulkopuolelle"?
Tämän lipun oston takia minä en uskalla raitiovaunuun edes mennä.
Vierailija kirjoitti:
"Sisäinen", liikennöikö ne ratikat lainkaan "ulkopuolelle"?
Ei ratikat liikennöi, mutta jotkut saattavat vaihtaa ratikkamatkan jälkeen johonkin toiseen liikennevälineeseen mikä ylittää Helsingin rajan. Seutuliput yms.
Tai ole sporttinen ja kävele se matka.