Mitä ratikassa putää sanoa kun ostaa lippua?
Mä olen maalaistollo ja arkajalka.
Niin tyhmältä kuin kuulostaakin, en tiedä mitä helsingissä kertalippua ostettaessa kuuluu sanoa. Yksi Helsingin sisäinen kertalippu, kiitos? Pitääkö se "sisäinen" sanoa? Entä kertalippu, ei kai se kuski muita myykään?
Miten se kuuluu stadilaisittain oikeaoppisesti sanoa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Päevöö, männöökö teä Oolunkyllää, mie jääsin siinä kaapan jäläkeen pois ku serkkulikka assuu siin likel. Palajonko maksoo?
Aika paljon, kun pitää ensin rakentaa sinne kiskot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa etukäteen tekstarilla niin säästyt vaivalta.
En mä voi, kun on firman puhelin, niin laskuihin ei hyväksytä mitään privaattiratikkaretkiä.
Lipun voi ostaa automaatistakin. Ellei sitten käytössäsi ole vain firman kortti. Tosin joihinkin automaatteihin käy kolikotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä voi, kun on firman puhelin, niin laskuihin ei hyväksytä mitään privaattiratikkaretkiä.
Eikö sulla ole omaa puhelinta? Vain firman puhelin?
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta onko tämä jotenkin omituinen kuvio? Jos on puhelin työsuhde-etuna, niin harvoin silloin kukaan jaksaa enää maksaa toisesta puhelimesta ja liittymästä erikseen.
"sisäinen kertalippu, kiitos." Ei ole sen monimutkaisempaa… Automaatista tai kännykällä ostettuna tosiaan hieman halvempi.
Sä oot AP myös vitun tyhmä ihminen tulet kyselemään tällästä tänne. Ei vittu mitä edes teet Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Mä olen maalaistollo ja arkajalka.
Niin tyhmältä kuin kuulostaakin, en tiedä mitä helsingissä kertalippua ostettaessa kuuluu sanoa. Yksi Helsingin sisäinen kertalippu, kiitos? Pitääkö se "sisäinen" sanoa? Entä kertalippu, ei kai se kuski muita myykään?
Miten se kuuluu stadilaisittain oikeaoppisesti sanoa?
Stadilainen ei osta lippua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta onko tämä jotenkin omituinen kuvio? Jos on puhelin työsuhde-etuna, niin harvoin silloin kukaan jaksaa enää maksaa toisesta puhelimesta ja liittymästä erikseen.
Näin työttömänä, jolla on kolme liittymää, tuo kuulostaa aika rajoittuneelta. Siis ettei saisi sitten soitella mitään omia puheluita, kun pomot kyttää laskua.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot AP myös vitun tyhmä ihminen tulet kyselemään tällästä tänne. Ei vittu mitä edes teet Helsingissä
Kiva, kun vahvistat stereotyyppistä käsitystä ylimielisistä helsinkiläisistä...
Jag skulle vilja ha en enkelbiljett. Tack.
Pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen vyöhykkeet ovat muuttumassa vuoden sisään.
Kyllä Helsingin lipun ymmärtää. Nuo sisäiset ja ulkoiset ja lähiseudut sun muut ovat vain siksi, että osa käy Vantaan ja Espoon puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin työttömänä, jolla on kolme liittymää, tuo kuulostaa aika rajoittuneelta. Siis ettei saisi sitten soitella mitään omia puheluita, kun pomot kyttää laskua.
Saahan sillä nyt soittaa, viestiä ja surffata. Mutta ei sinne laskuun mitään omia matkoja, pitsoja, kokiksia ja leffalippuja tilata. Työnantajan lisäksi verottajakaan ei tykkää.
Ja kun kävelen tästä lastenklinikalta tullipuomin ratikka pysäkille, niin ei siinä kyllä mitään lippuautomaattia ole.
Siksi mun pitää olla rohkea ja ostaa lippu kuljettajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin paitsi että jos on työsuhdepuhelin niin silloin saat käyttää sitä myös henkilökohtaisiin puheluihin ja tekstiviesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päevöö, männöökö teä Oolunkyllää, mie jääsin siinä kaapan jäläkeen pois ku serkkulikka assuu siin likel. Palajonko maksoo?
Heh, missä murteessa sanotaan "päevöö", tai "palajonko"?[/quote
Ööö.....maalaisten murtees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mielestäni on kyllä outoa. On minullakin firman puhelin, mutta käytän sitä työasioihin. Sitä kai saisi käyttää myös omiin juttuihin, en ole edes varma. Oma puhelin tietenkin käytössä työajan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveää suomenkielen raiskausta. Lähellekään tuollaista murretta ei puhuta missäänpäin. Pysyisit vain siinä tsadin slangissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sillä nyt soittaa, viestiä ja surffata. Mutta ei sinne laskuun mitään omia matkoja, pitsoja, kokiksia ja leffalippuja tilata. Työnantajan lisäksi verottajakaan ei tykkää.
Ja kun kävelen tästä lastenklinikalta tullipuomin ratikka pysäkille, niin ei siinä kyllä mitään lippuautomaattia ole.
Siksi mun pitää olla rohkea ja ostaa lippu kuljettajalta.
Jos tulet esimerkiksi junalla Helsinkiin, osta etukäteen lippuja asemalta.
Osta se lippu kuskilta ja sano : yksi sisäinen lippu, kiitti.
Vierailija kirjoitti:
Tietämätön on eri asia kuin tyhmä. Ap ei tiedä asiaa, ja kysyy sitä. Se ei ole tyhmyyden merkki. Sinä puolestasi vaikutat aika tyhmältä.
Heh, missä murteessa sanotaan "päevöö", tai "palajonko"?