Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ratikassa putää sanoa kun ostaa lippua?

Vierailija
30.03.2017 |

Mä olen maalaistollo ja arkajalka.
Niin tyhmältä kuin kuulostaakin, en tiedä mitä helsingissä kertalippua ostettaessa kuuluu sanoa. Yksi Helsingin sisäinen kertalippu, kiitos? Pitääkö se "sisäinen" sanoa? Entä kertalippu, ei kai se kuski muita myykään?
Miten se kuuluu stadilaisittain oikeaoppisesti sanoa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päevöö, männöökö teä Oolunkyllää, mie jääsin siinä kaapan jäläkeen pois  ku serkkulikka assuu siin likel. Palajonko maksoo?

Heh, missä murteessa sanotaan "päevöö", tai "palajonko"?

Vierailija
22/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päevöö, männöökö teä Oolunkyllää, mie jääsin siinä kaapan jäläkeen pois  ku serkkulikka assuu siin likel. Palajonko maksoo?

Aika paljon, kun pitää ensin rakentaa sinne kiskot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa etukäteen tekstarilla niin säästyt vaivalta.

En mä voi, kun on firman puhelin, niin laskuihin ei hyväksytä mitään privaattiratikkaretkiä.

Lipun voi ostaa automaatistakin. Ellei sitten käytössäsi ole vain firman kortti. Tosin joihinkin automaatteihin käy kolikotkin.

Vierailija
24/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä voi, kun on firman puhelin, niin laskuihin ei hyväksytä mitään privaattiratikkaretkiä.

Eikö sulla ole omaa puhelinta? Vain firman puhelin?

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta onko tämä jotenkin omituinen kuvio? Jos on puhelin työsuhde-etuna, niin harvoin silloin kukaan jaksaa enää maksaa toisesta puhelimesta ja liittymästä erikseen.

Vierailija
25/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sisäinen kertalippu, kiitos." Ei ole sen monimutkaisempaa… Automaatista tai kännykällä ostettuna tosiaan hieman halvempi.

Vierailija
26/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot AP myös vitun tyhmä ihminen tulet kyselemään tällästä tänne. Ei vittu mitä edes teet Helsingissä

Vierailija
27/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen maalaistollo ja arkajalka.

Niin tyhmältä kuin kuulostaakin, en tiedä mitä helsingissä kertalippua ostettaessa kuuluu sanoa. Yksi Helsingin sisäinen kertalippu, kiitos? Pitääkö se "sisäinen" sanoa? Entä kertalippu, ei kai se kuski muita myykään?

Miten se kuuluu stadilaisittain oikeaoppisesti sanoa?

Stadilainen ei osta lippua

Vierailija
28/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta onko tämä jotenkin omituinen kuvio? Jos on puhelin työsuhde-etuna, niin harvoin silloin kukaan jaksaa enää maksaa toisesta puhelimesta ja liittymästä erikseen.

Näin työttömänä, jolla on kolme liittymää, tuo kuulostaa aika rajoittuneelta. Siis ettei saisi sitten soitella mitään omia puheluita, kun pomot kyttää laskua.

Vierailija
29/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot AP myös vitun tyhmä ihminen tulet kyselemään tällästä tänne. Ei vittu mitä edes teet Helsingissä

Kiva, kun vahvistat stereotyyppistä käsitystä ylimielisistä helsinkiläisistä...

Vierailija
30/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag skulle vilja ha en enkelbiljett. Tack.

Vierailija
31/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudun julkisen liikenteen vyöhykkeet ovat muuttumassa vuoden sisään.

Kyllä Helsingin lipun ymmärtää. Nuo sisäiset ja ulkoiset ja lähiseudut sun muut ovat vain siksi, että osa käy Vantaan ja Espoon puolella.

Vierailija
32/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin työttömänä, jolla on kolme liittymää, tuo kuulostaa aika rajoittuneelta. Siis ettei saisi sitten soitella mitään omia puheluita, kun pomot kyttää laskua.

Saahan sillä nyt soittaa, viestiä ja surffata. Mutta ei sinne laskuun mitään omia matkoja, pitsoja, kokiksia ja leffalippuja tilata. Työnantajan lisäksi verottajakaan ei tykkää.

Ja kun kävelen tästä lastenklinikalta tullipuomin ratikka pysäkille, niin ei siinä kyllä mitään lippuautomaattia ole.

Siksi mun pitää olla rohkea ja ostaa lippu kuljettajalta.

Vierailija
33/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paitsi että jos on työsuhdepuhelin niin silloin saat käyttää sitä myös henkilökohtaisiin puheluihin ja tekstiviesteihin.

Vierailija
34/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Hesa-lippu

Vierailija
35/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, missä murteessa sanotaan "päevöö", tai "palajonko"?[/quote

Ööö.....maalaisten murtees.

Vierailija
36/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mielestäni on kyllä outoa. On minullakin firman puhelin, mutta käytän sitä työasioihin. Sitä kai saisi käyttää myös omiin juttuihin, en ole edes varma. Oma puhelin tietenkin käytössä työajan ulkopuolella.

Vierailija
37/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää suomenkielen raiskausta. Lähellekään tuollaista murretta ei puhuta missäänpäin. Pysyisit vain siinä tsadin slangissa.

Vierailija
38/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sillä nyt soittaa, viestiä ja surffata. Mutta ei sinne laskuun mitään omia matkoja, pitsoja, kokiksia ja leffalippuja tilata. Työnantajan lisäksi verottajakaan ei tykkää.

Ja kun kävelen tästä lastenklinikalta tullipuomin ratikka pysäkille, niin ei siinä kyllä mitään lippuautomaattia ole.

Siksi mun pitää olla rohkea ja ostaa lippu kuljettajalta.

Jos tulet esimerkiksi junalla Helsinkiin, osta etukäteen lippuja asemalta.

Vierailija
39/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se lippu kuskilta ja sano : yksi sisäinen lippu, kiitti.

Vierailija
40/47 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämätön on eri asia kuin tyhmä. Ap ei tiedä asiaa, ja kysyy sitä. Se ei ole tyhmyyden merkki. Sinä puolestasi vaikutat aika  tyhmältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan