Mitä ratikassa putää sanoa kun ostaa lippua?
Mä olen maalaistollo ja arkajalka.
Niin tyhmältä kuin kuulostaakin, en tiedä mitä helsingissä kertalippua ostettaessa kuuluu sanoa. Yksi Helsingin sisäinen kertalippu, kiitos? Pitääkö se "sisäinen" sanoa? Entä kertalippu, ei kai se kuski muita myykään?
Miten se kuuluu stadilaisittain oikeaoppisesti sanoa?
Kommentit (47)
Vaikka olen helsinkiläinen, pisti miettimään, koska käytän aina matkakorttia. Varmaan se sisäinen kuuluu sanoa, vaikkei ratikalla muualle pääsekään, koska voisihan joku olla vaihtamassa. Voithan tosin ostaa lipun automaatista tai kännykkään.
Huudat vain: "COCK IN THE ASS!!" kuljettajan korvaan todella lujaa, asia selvinnee heti.
"Hyvää päivää, herra Raitiovaununkuljettaja. Saisinko yhden matkalipun, kiitos."
Mä oon ratkassu ongelman niin että ostan joko kännykkään tai automaatista lipun ja meen vaan sisälle niinku muutkin. T. Lande
Mä sanon varmaan vaan "yks sisänen, kiitos". Mutta helpommalla pääset kun lataat HSL:n mobiilisovelluksen, ei tarvitse sanoa yhtään mitään.
En tiedä onko oikeaoppista stadilaista sanontaa, kun kaikki kuljettajalta lippua ostavat ovat nykyisin turisteja.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvää päivää, herra Raitiovaununkuljettaja. Saisinko yhden matkalipun, kiitos."
Tuon jälkeen olet lööpeissä ja someraivon kohteena kun raitiovaununkuljettaja olikin muusukupuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Kauheen sukupuolirajoittunut käsitys sulla on raitiovaunukuljettajista. Vai vai pitääkö hesaassa aina sanoa herra, kuljettajan sukupuolesta riippumatta?
Tilaa etukäteen tekstarilla niin säästyt vaivalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat että on mies? Seksisti!
Yksi kaupungin sisäinen lippu, kiitos.
Päevöö, männöökö teä Oolunkyllää, mie jääsin siinä kaapan jäläkeen pois ku serkkulikka assuu siin likel. Palajonko maksoo?
Vierailija kirjoitti:
En mä voi, kun on firman puhelin, niin laskuihin ei hyväksytä mitään privaattiratikkaretkiä.
Yksi sisäinen lippu, kiitos.
Tai kännykkälippu : Lähetä viesti A1 numeroon 16 355. Saat tekstarina lipun puhelimeesi. Kännykkälippu kelpaa metrossa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä voi, kun on firman puhelin, niin laskuihin ei hyväksytä mitään privaattiratikkaretkiä.
Eikö sulla ole omaa puhelinta? Vain firman puhelin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat että on mies? Seksisti!
Ratikkakuskeista enemmistö on naisia. Kirjoittaja yritti rikkoa sukupuolistereotyyppejä niin heti alkoi mammoilta kauhea huuto.
Pitää sanoa "KRU KRUIII ... WHYYP WHYIPPPP ... KRUIKRUIIII" ja ojentelet kaulaa.