Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt kohta tunnin itkenyt, kun taas tuli kaksi "sinua ei valittu" -sänköpostia

Vierailija
30.03.2017 |

En saa ikinä töitä. :( Nyt meni haastattelutkin hyvin, ainakin hyvä fiilis niistä jäi, mutta ei siltikään tärpännyt.
Ihan luuseri olo, kun kukaan ei huoli. :(

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain parista paikasta "sinua ei valittu" tiedon jouluaattona. En vaan tajua rekrytoijien pelisilmän puutetta. Ihan oikeasti viestit voi ajastaa lähtemään automaattisesti joulun jälkeen, jos itse lähtee joululomalle jouluaattona!

Mulla oli kaksi haastattelua samana päivänä. Aamupäivän haastattelussa oli osaamaton rekrytoija (kysymysten asettelu oli huono - enimmäkseen kyllä/ei vastauksia kysymyksiin). Sain parin tunnin päästä tästä haastattelusta tietää, etten päässyt jatkoon pitkän ja hartaan harkinnan jälkeen. Suorastaan vitutti. Satsasin sitten oikein kunnolla iltapäivän haastatteluun pitämällä epätoivo pois. Sain paikan.

Vierailija
42/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelu on aina myös kokemusta ja vaikka tämä varmasti tuntuu nyt tyhjältä sanahelinältä, vastoinkäymiset vahvistavat. Itke nyt minkä itket ja jatka taas huomenna. Vahvat ja elämässä hyvin pärjäävät eivät yleensäkään ole niitä, jotka ovat aina kulkeneet kukkasilla koristeltua tietä onnistumisesta toiseen. Minä olin sinun tilanteessasi pari vuotta sitten ja harkitsin jopa itseni vahingoittamista, koska olin epäonnistunut aina kaikessa mitä yritin...mutta siitä se lähtee. Nyt olen hyvässä työpaikassa. Lähetin pelkästään kesätöihinkin varmaan 200 hakemusta ennen kuin sain yhtäkään paikkaa.

Muista ettet kuitenkaan ala ilmaiseksi työvoimaksi! Arvosta itseäsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut työkkärin, monsterin yms paikkojen vinkit työhaastatteluihin? Nosti hieman omia fiiliksiä ja niistä innostuneena hain taas kerran töitä (tällä kertaa "piilotyöpaikkaa") ja heti seuraavana päivänä tuli kutsu haastatteluun 2pv varoitus ajalla ;) Huomenna taas uus yritys, nyt on vahvat fiilikset pääsystä. Kyllä se työ tekijänsä löytää, uutta paikkaa vain hakemaan!

Vierailija
44/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut työkkärin, monsterin yms paikkojen vinkit työhaastatteluihin? Nosti hieman omia fiiliksiä ja niistä innostuneena hain taas kerran töitä (tällä kertaa "piilotyöpaikkaa") ja heti seuraavana päivänä tuli kutsu haastatteluun 2pv varoitus ajalla ;) Huomenna taas uus yritys, nyt on vahvat fiilikset pääsystä. Kyllä se työ tekijänsä löytää, uutta paikkaa vain hakemaan!

Mistä löysit sen piilotyöpaikan?

Vierailija
45/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yllättyin positiivisesti, miten nopeasti sain työn. Valmistuin juuri ja pääsin ensimmäiseen hakemaani paikkaan haastatteluun. Haastattelu meni mielestäni huonosti, mutta eilen sain puhelun, että sain työn! Olin varautunut siihen, että työtä on vaikea saada, mutta eipä ollutkaan. Kyllä sinäkin vielä saat. Tsemppiä!

Minä valmistun toukokuussa ja olen eräässä paikassa harjoittelussa. Harjoittelu on mennyt todella hyvin. Kestätöitä en kuitenkaan saa, sillä yritys etsii oppilaitoksista "kesäharjoittelijoita". Eli ilmaista työvoimaa sijaistamaan lomalla olevia. Minun mielestäni oppilaitoksilla pitäisi olla joku "musta lista" yrityksistä, joiden tiedetään käyttävän opiskelijoita hyväksi. 

Ilmoita Orjafirmat -sivustolle, jos yrityksellä on kesäharjoittelijoiden hakuilmoitus netissä ja siinä tieto, että hakevat palkatonta työvoimaa

Vierailija
46/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yllättyin positiivisesti, miten nopeasti sain työn. Valmistuin juuri ja pääsin ensimmäiseen hakemaani paikkaan haastatteluun. Haastattelu meni mielestäni huonosti, mutta eilen sain puhelun, että sain työn! Olin varautunut siihen, että työtä on vaikea saada, mutta eipä ollutkaan. Kyllä sinäkin vielä saat. Tsemppiä!

Minä valmistun toukokuussa ja olen eräässä paikassa harjoittelussa. Harjoittelu on mennyt todella hyvin. Kestätöitä en kuitenkaan saa, sillä yritys etsii oppilaitoksista "kesäharjoittelijoita". Eli ilmaista työvoimaa sijaistamaan lomalla olevia. Minun mielestäni oppilaitoksilla pitäisi olla joku "musta lista" yrityksistä, joiden tiedetään käyttävän opiskelijoita hyväksi. 

Ilmoita Orjafirmat -sivustolle, jos yrityksellä on kesäharjoittelijoiden hakuilmoitus netissä ja siinä tieto, että hakevat palkatonta työvoimaa

En ole tiennytkään tuosta. Kiitos! Palstailu kannattaa :)

Vierailija
47/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kaks. Mä olen saanut noita kymmenittäin.

Vierailija
48/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Olen 22-vuotias enkä ole vielä kertaakaan päässyt oikeisiin töihin. Teini-ikä meni masentuneena ja kiusattuna pienellä paikkakunnalla, enkä siten olisi voinut kuvitellakaan tekeväni mitään kesätöitä, ja nykyisin on todella turhauttavaa edes kirjoittaa työhakemuksia, kun tiedän jo etukäteen, ettei minun palkkaamistani tulla edes harkitsemaan, kun sitä työkokemusta ei ole. Ja koska en saa töitä, en saa myöskään kokemusta, ja näin se oravanpyörä pyörii vuodesta toiseen.

Teininä mulle hoettiin, että kaikki järjestyy jos vain haluan niin, mutta tämä näyttää olevan niitä asioita, joita ei saa mitenkään anteeksi. 

Vierailija
49/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin sain puhelun että sain työn, työsopimuskin tehtiin mutta sitten tuli puhelu ettei palkkaakaan ketään...

Että sellaista.

Voiko noin edes tehdä??🤔

Näin tekivät, ehdin saada avaimet, puhelimen ja läppärin sekä tutustua taloon pari tuntia.

Syy ei kuulemma minussa vaan jossain mitä eivät pystyneet kertoa.

Hmm. Jos sopimuksessa on nimet, niin voit vaatia helpostikin jonkinlaista korvausta tästä. Myöskin siinä tapauksessa, että koeajasta oli sovittu, sillä työsuhteen purku ei ole voinut perustua työskentelyyn, ja on siten sopimaton.

Pyydä siis ainakin muutaman kuukauden palkka. 1-2 kk jos et halua olla ahne, tai muussa tapauksessa huomattavasti pidemmältä ajalta.

*TÄMÄ*

Todella sikamaista käytöstä. Tossa täyttyy jo kaikki tuntomerkit laittomasta irtisanomisesta. Liittoon yhteys tai oikeus turvaa. Voisko tosta saada 6kk palkan.

Vierailija
50/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löysit sen piilotyöpaikan?

Laitoin siis vain yhteen yritykseen kyselyä olisiko tarjolla töitä ja kerroin itsestäni. Soittivat sitten seuraavana päivänä tulisitko haastatteluun. Eli silmät auki ja rohkeasti vain kyselemään vaikkei avoimia työpaikkoja ole/ei ole mollilla sellaisia ilmoitettu.

Vierailija
51/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Olen 22-vuotias enkä ole vielä kertaakaan päässyt oikeisiin töihin. Teini-ikä meni masentuneena ja kiusattuna pienellä paikkakunnalla, enkä siten olisi voinut kuvitellakaan tekeväni mitään kesätöitä, ja nykyisin on todella turhauttavaa edes kirjoittaa työhakemuksia, kun tiedän jo etukäteen, ettei minun palkkaamistani tulla edes harkitsemaan, kun sitä työkokemusta ei ole. Ja koska en saa töitä, en saa myöskään kokemusta, ja näin se oravanpyörä pyörii vuodesta toiseen.

Teininä mulle hoettiin, että kaikki järjestyy jos vain haluan niin, mutta tämä näyttää olevan niitä asioita, joita ei saa mitenkään anteeksi. 

Mulla sama tilanne. Oon vielä saman ikäinen. Oon myös sosiaalisesti kömpelö, joten saankohan koskaan töitä

Vierailija
52/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Sellainen hysteerinen huutoitku, kun ei kelpaa ikinä mihinkään. Pettymys ja epämääräinen pelko ja epävarmuus tulevaisuudesta. Ja takaraivossa vielä se, miten kaikki pitävät laiskana ja itsekään ei voi olla ajattelematta, että itse on elämänsä pilannut ja kaikki muut saavat ekan paikan mihin vain hakevat.

Ja joskus haluaisi vain avautua siitä, miten pahalta se tuntuu. Joten ei mitään hyviä neuvoja, mutta sympatiaa.

Vierailija
53/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu etten ole ikinä edes hakenut tai erityisemmin halunnut töihin ja silti mulla on aina ollut töitä,suoraan sanottuna minut on haettu himasta töihin?

Vierailija
54/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41v kirjoitti:

Mistä johtuu etten ole ikinä edes hakenut tai erityisemmin halunnut töihin ja silti mulla on aina ollut töitä,suoraan sanottuna minut on haettu himasta töihin?

Veikkaisin, että yksi syy on se, ettei ole vaaraa äitiyslomasta. Minulta kysytään joka työshaastattelussa, että onko minulla lapsia, olenko sinkku ja olenko naimisissa.

N28

Vierailija
55/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi. Mä en ole edes hakenut ainuttakaan työpaikkaa. Koht 2-vuotta ollu työttömänä. Viime viikolla oli näkökään työkkäristä soitettu. Luulin eka et puhelimyyjä. En vastannut. Täytyykin nyt valmistautuu puheluun. Aion sanoa, että olen lähettänyt satoja hakemuksia.

Jouduin työttömäksi alalta, jossa ei ole työpaikkoja. Voitte haukkua laiskaksi. Olin 27v työelämässä.

Oliko tuo soitto sovittu? Minulla on epäluuloja työkkäriä kohtaan. Yritän vastata sieltä tuleviin puheluihin, etteivät vaan keksi, etten olen tavoitettavissa. Seuraathan nettisivullasi, että sinulle osoitetut tehtävät on suoritettu. 

Vierailija
56/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toivottomilla sinkkumiehillä on selvä etulyöntiasema noissa "työnhakutorjunnoissa". Kun "hakkaa päätään seinään" 20 vuotta sinkkumarkkinoilla niin tällaiset torjunnat työnhaussa ei tunnu missään. Hah.

Vierailija
57/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hakenut töitä vuoden, käynyt useammassa haastattelussa mutta en ole työllistynyt. Äitiyslomasta ei pelkoa, oon 50+. Oon miettinyt et oonko liian mukava haastatteluissa, pitäiskö olla enemmän tylyn uraihmisen tyylinen? Nyt opiskelen työkkärin luvalla sivutoimisesti. En tiedä onko siitäkään apua. Jos en saa töitä, jatkan opiskelua niin kauan kuin jaksan. Vain tämä yksinäisyys masentaa, kaikki muut on töissä.

Vierailija
58/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin sain puhelun että sain työn, työsopimuskin tehtiin mutta sitten tuli puhelu ettei palkkaakaan ketään...

Että sellaista.

Voiko noin edes tehdä??🤔

Näin tekivät, ehdin saada avaimet, puhelimen ja läppärin sekä tutustua taloon pari tuntia.

Syy ei kuulemma minussa vaan jossain mitä eivät pystyneet kertoa.

Hmm. Jos sopimuksessa on nimet, niin voit vaatia helpostikin jonkinlaista korvausta tästä. Myöskin siinä tapauksessa, että koeajasta oli sovittu, sillä työsuhteen purku ei ole voinut perustua työskentelyyn, ja on siten sopimaton.

Pyydä siis ainakin muutaman kuukauden palkka. 1-2 kk jos et halua olla ahne, tai muussa tapauksessa huomattavasti pidemmältä ajalta.

*TÄMÄ*

Todella sikamaista käytöstä. Tossa täyttyy jo kaikki tuntomerkit laittomasta irtisanomisesta. Liittoon yhteys tai oikeus turvaa. Voisko tosta saada 6kk palkan.

Tänään siis tuli soitto, viikon palkan aikovat maksaa. Laitoin vielä perään pyynnön että laittaisivat kirjallisena tämän irtisanomisen.

Katson mitä siinä lukee ja sitten yhteys liittoon...

Vierailija
59/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysytään joka työshaastattelussa, että onko minulla lapsia, olenko sinkku ja olenko naimisissa.

N28

Oma vika, jos vastaat noihin laittomiin kysymyksiin.

Vierailija
60/71 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään siis tuli soitto, viikon palkan aikovat maksaa. Laitoin vielä perään pyynnön että laittaisivat kirjallisena tämän irtisanomisen.

Katson mitä siinä lukee ja sitten yhteys liittoon...

Kas kun ei kolmen tunnin palkan. Et tietenkään hyväksy tuota, vaan sanot, että (väh.) kolmen kuukauden palkka tai aloitat oikeustoimet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan