Olen nyt kohta tunnin itkenyt, kun taas tuli kaksi "sinua ei valittu" -sänköpostia
En saa ikinä töitä. :( Nyt meni haastattelutkin hyvin, ainakin hyvä fiilis niistä jäi, mutta ei siltikään tärpännyt.
Ihan luuseri olo, kun kukaan ei huoli. :(
Kommentit (71)
Vähän samat fiilikset täälläkin.
Olen vielä tällä hetkellä järjettömän kateellinen miehelleni, joka sai töitä ilman alan koulutusta tai kokemusta ja loistavalla palkalla.
Tiedän, olen paska itsesäälissä rypevä ihminen, mutta harmittaa niin vietävästi kun itsellä ei mikään onnistu, varsinkaan noin helposti. Jatkuvaa epäonnistumista epäonnistumisen perään.
Mäkin sain puhelun että sain työn, työsopimuskin tehtiin mutta sitten tuli puhelu ettei palkkaakaan ketään...
Että sellaista.
Eniten vituttaa ne typerät kirjoitusvirheet, joita niissä "sinua ei tällä kertaa valittu" -sähköposteissa on. Sellaiset, joita ei itse tekisi unissaankaan. Jotkut ne vain töissä porskuttaa ja virheilee aamusta iltaan.
Tuli muuten mieleen, kun nyt firmat muutenkin hassuttelevat ja irroittelevat noilla työpaikkailmoituksilla hupaisin sanakääntein jne., niin eikö samaa hassuttelua voisi alkaa harrastaa noissa ääliömäisissä hylkyviesteissäkin? "Arvaatkin varmaan jo, että sinua ei tälläKÄÄN kertaa valittu ;D;D Olemme täällä yhdessä naureskelleet hakemuksellesi joka oli aivan onneton. Satuitko muuten huomaamaan kun kävit haastattelussa, että sinulla oli tarttunut vessapaperia kengänpohjaan? Jatkahan sinä raasu työmarkkinatuella kärvistelyä, paistaa se päivä vielä risukasaankin (ehkä!), HAH!"
Vierailija kirjoitti:
En ole minäkään koskaan päässyt niihin paikkoihin, joihin olisin eniten halunnut ja joissa olisin hyvä ollut. Mutta onnekseni olen ollut työelämässä muualla.
Minä en pääse töihin mihinkään, vaikka olen henkisesti ja fyysisesti täysin työkykyinen. No, työnantajan menetys se on. Sen kun palkkaavat saikuttajia ja myöhästelijöitä ja facettajia (tunnen useita tällaisia).
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne huomasi haastattelussa, ettet ole kovin tasapainoinen. Ei työpaikoilla tarvita ihmisiä, jotka itkevät tuntikausia vastoinkäymisten takia. Otas vähän eri asenne elämään niin saatat päästäkin töihin.
Juuri näin. Kuulostaa siltä että välttivät todellisen miinan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne huomasi haastattelussa, ettet ole kovin tasapainoinen. Ei työpaikoilla tarvita ihmisiä, jotka itkevät tuntikausia vastoinkäymisten takia. Otas vähän eri asenne elämään niin saatat päästäkin töihin.
Juuri näin. Kuulostaa siltä että välttivät todellisen miinan.
Kyllä siinä alkaisi pikkuhiljaa teilläkin asenne muuttua jos kokiditte jatkuvaa torjuntaa.
Neuvonne on yhtä relevanttia kun käskeä masentunutta piristymään.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin sain puhelun että sain työn, työsopimuskin tehtiin mutta sitten tuli puhelu ettei palkkaakaan ketään...
Että sellaista.
Voiko noin edes tehdä??🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellaista.Voiko noin edes tehdä??🤔
Näin tekivät, ehdin saada avaimet, puhelimen ja läppärin sekä tutustua taloon pari tuntia.
Syy ei kuulemma minussa vaan jossain mitä eivät pystyneet kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse yllättyin positiivisesti, miten nopeasti sain työn. Valmistuin juuri ja pääsin ensimmäiseen hakemaani paikkaan haastatteluun. Haastattelu meni mielestäni huonosti, mutta eilen sain puhelun, että sain työn! Olin varautunut siihen, että työtä on vaikea saada, mutta eipä ollutkaan. Kyllä sinäkin vielä saat. Tsemppiä!
Minä valmistun toukokuussa ja olen eräässä paikassa harjoittelussa. Harjoittelu on mennyt todella hyvin. Kestätöitä en kuitenkaan saa, sillä yritys etsii oppilaitoksista "kesäharjoittelijoita". Eli ilmaista työvoimaa sijaistamaan lomalla olevia. Minun mielestäni oppilaitoksilla pitäisi olla joku "musta lista" yrityksistä, joiden tiedetään käyttävän opiskelijoita hyväksi.
Sinulla on ap asiat verrattain hyvin, kun pääset haastatteluihin! Se tarkoittaa sitä, että olet kuitenkin sitä kärkiporukkaa. Jos nyt tuntuu siltä että pettymys oli kauhea ja kaikki toivo mennyttä, niin pidä pieni hengähdystauko siinä työnhaussa ja keskity vain lepäämään ja pitämään itsestäsi hyvää huolta. Kunnon kännikään ei ole poissuljettu vaihtoehto, jos se tuntuu sopivalta tavalta nollata tilanne. Nyt pientä hemmottelua kehiin, että murheet unohtuu! Jatkat työnhakua sitten vähän paremmassa mielentilassa ja virkistyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tekivät, ehdin saada avaimet, puhelimen ja läppärin sekä tutustua taloon pari tuntia.
Koeaikana työsopimuksen voi irtisanoa, mutta ei ilman asiallista perustetta. Kysyttäessä peruste pitää sanoa irtisanotulle. Kiistatta olet irtisanottu, koska olit jo allekirjoittanut työsopimuksen ja aloittanut työn.
Mikäli asiasta ei ole vielä pitkä aika, otapa yhteyttä ja vaadi syy kirjallisena. Oppivatpahan työoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos sopimuskin oli kerran tehty, niin eikun riitauttamaan perusteeton työsuhteen purku. Yhteys liittoon tai jos et ole älynny liittyä, niin oikeusaputoimistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Jos sopimuksessa on nimet, niin voit vaatia helpostikin jonkinlaista korvausta tästä. Myöskin siinä tapauksessa, että koeajasta oli sovittu, sillä työsuhteen purku ei ole voinut perustua työskentelyyn, ja on siten sopimaton.
Pyydä siis ainakin muutaman kuukauden palkka. 1-2 kk jos et halua olla ahne, tai muussa tapauksessa huomattavasti pidemmältä ajalta.
Minä taas olen hyvä työntekijä ja esimieskin usein kehuu..mutta en saa ikinä vakipaikkaa! Olen todella surkea haastatteluissa. En pääse edes varasijoille, vaan sellaset kenellä 0-2v työkokemusta. Jännittää ne haastattelut ihan hirveesti ja ne kysymykset on aika vaikeita ainakin siinä tilanteessa..
Suuria eroja lienee siinä, mistä päin Suomea ja miltä alalta hakee töitä. Kyllähän Suomalaisen pitäisi Suomesta saada töitä. Mutta usein se menee niin, että n. 30:stä pätevästä hakijasta vain yksi saa sen paikan.
Itse Etelä-Suomessa asuessani huomasin, että vuokratyöfirmojen kautta hyvät tekijät huomataan ja niille tarjotaan oikeita töitä. Jos vaan jaksaa porskuttaa tarpeeksi pitkään satunnaisilla töillä.
Älä lannistu ap.
Mä olin liki 9 vuotta työttömänä, pätkätöissä ja kouluttauduin jo lähihoitajaksikin. Mä olin melken menettänyt toivoni. Aina tuli hylkyjä ja haastatteluissa aina jäin kakkoseksi.
Nyt kuitenkin tärppäs. Unelmatyö ja hyvällä palkalla. Mä olen kamalan onnellinen.
Tsemppiä ja onnea työnhakuun!
Jeps. Omasta sähköpostista löytyi tänään 3 hylkyä, joko "emme valinneet sinua haastatteluun" tai "emme valinneet sinua tähän tehtävään" (eli olin käynyt haastattelussa). Saanko kysyä, miltä alalta te muut olette hakeneet työtä? Itse olen hakenut taloushallinnon työtä.
Vierailija kirjoitti:
En saa ikinä töitä. :( Nyt meni haastattelutkin hyvin, ainakin hyvä fiilis niistä jäi, mutta ei siltikään tärpännyt.
Ihan luuseri olo, kun kukaan ei huoli. :(
Lähde mun kanssa risusavottaan lauantaina?
En pysty maksamaan mitään,mutta ruuat ja juomat tarjoan,oluttakin on.
Jos pääsee haastatteluihin niin kyllä se työkin vielä sieltä tulee
Pääsit sentään haastatteluun. Jos tulee haastattelukutsuja niin työkin löytyy ennen pitkää