Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista UNIKOULUA suosittelette? Miten toimia tälläisen viikarin kanssa?

22.03.2006 |

8kk vauva nukkuu öisin 2h kerralla ja haluaa aina tissiä ennen kuin taas nukahtaa. Yleensä päädymme siihen että nukkuu lopulta äidin vieressä. Ja isä usein siirtyy toiseen huoneeseen kesken yön, kun ei saa kunnolla nukuttua meidän levottomien öiden takia.

Vauva kuitenkin nukahtaa omaan sänkyyn illalla ihan itse, mutta parin tunnin päästä alkaa itku. Itse asiassa taitaa olla itkiessäänkin vielä unessa melkein, itku loppuu tissillä heti, mutta viime yönäkin alkoi heti uudelleen, kun yritin laittaa omaan sänkyyn.

Mitä mä oikein tekisin. Olen jo yritänyt antaa huutaakin, mutta se vain kovenee ja muuttuu kunnon itkukohtaukseksi. Olen sitten aina luovuttanut ja antanut sitä tissiä.. ja loppuyö on nukuttu yhdessä.

Onko neuvoja tai vinkkejä? Vaikkapa te, jotka olette ns. unikouluja pitäneet.. Tiedän että tämä on näitä ikuisuusaiheita, mutta tein silti uuden avauksen, kun en haulla ainakaan näin heti löytänyt paljoakaan. (en taida kyllä osata käyttää tota hakua)

Kiitos etukäteen!!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta heräilee sitten n. tunnin välein. Eikä osaa nukkua vieressäkään kuin vasta aamusta kuuden jälkeen. Aikaisemmin jos ottaa viereen, huitoo ja raapii vain...

Olen periaatteessa yövieroittanut pojan, mutta parina yönä olen sortunut antamaan maitoa, ihan vain sen takia, että saisin ukkelin hiljentyyn. Meillä kun on esikoinenkin, jonka kanssa pitää päivät tolskata. Ei voi nukkua päivällä, kun pikku-ukko nukkuu. Oma univelka alkaa kasvaa.

Ajattelin kokeilla - ensi yönä tai tässä joku yö - kunhan jaksan aloittaa tassuttelu-unikoulua. Uusimmassa Kaks' plussassa oli siitä. Siinä rauhoitetaan lapsi, ei jutella, ei huudateta, ja annetaan lapsen nukahtaa itsekseen. Pitäisi helpottaa kolmessa-neljässä yössä.

Mulla ei nyt ole sitä lehteä käsillä, ja kuopus huutaa välipalaa, joten en ihan tarkkaan pysty kertomaan siitä. Mutta pääpiirteissään se menee niin, että kun vauva herää, laitetaan käsi yläselälle. " Voimakas raskas" ote. Kai vauvan pitää olla mahallaan tai kyljellään. Vauvaa ei katsota eikä hänelle puhuta. Jos hän ei rauhoitu, voidaan ottaa toinenkin käsi mukaan ja silittää. Jos vauva huutaa saa nostaa syliin ja silittää selkää. Kun vauva rauhoittuu, laitetaan sänkyyn takaisin ja pidetään taas käsiä selällä. Otteen on oltava jämäkkä, hivellä ei saa, sillä hively herättää vauvan. Rauhoittava silittäminen ei.

Tärkeintä on, että käsi/kädet otetaan pois ENNEN kuin vauva nukahtaa, että hän oppii nukahtaan itsekseen. Eli vauva rauhoitetaan.

En tiedä, miten toimii käytännössä, mutta aion kokeilla.

Vierailija
2/2 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vielä ehtinyt lukea sitä, mutta yritän jo ensi yönä jotain juttuja. Surffailin netissä ja löysin jonkun verran tietoa, mutta ei hirveesti sellaista yksityiskohtaista neuvontaa, jota olisin kaivannut.

Meilläkin muuten huidotaan ja varsinkin raavitaan nukkuvaa äitiä ja sen takia haluaisinkin vauvan omaan sänkyynsä, vaikka olen tykännyt tästä " perhepeti" -tyylistä koko ajan muuten. Muita lapsia ei (vielä ainakaan) ole, joten saan kyllä päivällä levätä päikkäreiden aikaan jos maltan.

Tulehan kertomaan, jos alat tassutella tai muuta, että miten on mennyt! Voin itsekin laittaa tähän sitten kokemuksia.

Ja muutkin kokemukset ovat tietenkin enemmän kuin tervetulleita.

t. viilis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla