Kuollut se oli... rv 9+5
Jollekin pikkujuttu mutta ei minulle. Kamala olotila henkisesti ja siihen päälle pelko miten tyhjennys lääkkeillä sujuu kotona.
Kommentit (72)
Itsellä ei ole yhtään lasta mutta ensimmäinen meni kesken viikolla 7 ja toinen meni kesken viikolla 11 ja nyt menossa viikko 6 ja kahdesti ulkotiloissa verta joten veikkaan että tämäkin menee kesken. Pahinta tässä on se että ajattelin että tämä menisi helposti sen jälkeen kun 30 vuotta elämä potki päähän.
Meillä kohtukuolema rv 36 viime vuoden lokakuussa. Lapsi olisi ollut terve tyttö. Kohtuun kuollut vauva synnytetään alateitse ja tämä neiti oli vielä perätilassa... Aivan hirvittävä suru ja ikävä...
Esikoinen on, jota yritettiin kolme vuotta, kaksi inseminaatiota tuloksetta ja kaveri on luomuvauva. Tätä pikkukakkosta yritettiin viisi vuotta, luomuraskaus. Toivon vielä raskautuvani vaikka pelottaa :(
Tsemppiä AP!
Osanottoni aloittajalle. Itselläni ensimmäinen raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon raskausviikolla 9+6, todettiin vasta nt-ultrassa eli useamman viikon kannoin kuollutta alkiota mukana. Minulla ei ollut mitään oireita (tai raskausoireiden häviämistä) ja tilanne oli kamala.
Täällä on käytäntönä että raskausviikolla 10 keskeytyneet raskaudet hoidetaan osastolla. Tyhjennys oli minulle todella kivulias mutta kipua lääkittiin osastolla hyvin. Sain tramalia suoneen kun suun kautta otettavat särkylääkkeet eivät auttaneet. Kohtu tyhjeni lopulta lääkkeillä, sen verran hitaasti kuitenkin että jouduin jäämään osastolle yöksi. Jos kerran meinaat kotona tehdä tyhjennyksen niin pyydä kunnon kipulääkkeet itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kohtukuolema rv 36 viime vuoden lokakuussa. Lapsi olisi ollut terve tyttö. Kohtuun kuollut vauva synnytetään alateitse ja tämä neiti oli vielä perätilassa... Aivan hirvittävä suru ja ikävä...
Esikoinen on, jota yritettiin kolme vuotta, kaksi inseminaatiota tuloksetta ja kaveri on luomuvauva. Tätä pikkukakkosta yritettiin viisi vuotta, luomuraskaus. Toivon vielä raskautuvani vaikka pelottaa :(
Tsemppiä AP!
En ole ap,mutta kamalaa! Otan osaa. Pieni ihminen ollut jo aivan valmis maailmaan :(
Osastolta annettiin vain burana 600 ja panadol 1g. Näilläkö ne meinaa mun pärjäävän?
Toisaalta kahdesti oon synnyttänyt ilman kivunlievitystä. Voiko tää kipu olla pahempaa ku synnytyskivut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Abortin tehneet vähättelisivät että eihän se ollut kuin joku solumöykky
Tämä kertoo jotain teistä abortin vastustajista. Teidän tilannettajunne ja empatiakykynne on täysi olla. Todennäköisesti et ymmärrä edes hävetä.
Osanotto AP:lle..😞
Vierailija kirjoitti:
Osastolta annettiin vain burana 600 ja panadol 1g. Näilläkö ne meinaa mun pärjäävän?
Toisaalta kahdesti oon synnyttänyt ilman kivunlievitystä. Voiko tää kipu olla pahempaa ku synnytyskivut?
Ap
Aika köyhän kuuloiset lääkkeet kyllä on. Tuosta kivusta en voi tietää mutta kyseiset lääkkeet eivät ainakaan minuun vaikuta mitenkään.
Se ei ole mikään pikku juttu. Jaxu haleja täältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten he ymmärtävät toivotun ja ei-toivotun raskauden eron, toisin kuin sinä.
Ei se sikiö siitä muutu abortoidaanko se vai keskeytyykö muuten. Yhtä kehittyneestä solumöykystä siinä on kyse. Jos se on vain joku solymöykky abortoitaessa on se sitä myös raskauden keskeytyessä omia aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 ja mies 40.
Jaksaako taas uudestaan sitä kuukaudesta toiseen pettymistä. Kaikki 3 raskautta on alkaneet luomusti. Lääkäri sanoi että hyvin epätodennäköistä luomu raskaus noilla miehen siittiöillä. Meille nyt vaan sattui lotto voitto ku tää raskaus alkoi. Ei kukaan voita lotossa kahdesti...
Ap
Anteeksi, tämä ei ehkä ole sopiva hetki, mutta miehen siittiöiden laatuun voi vaikuttaa joskus paljonkin ruokavaliolla ja muilla elämäntavoilla. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole toivottu, niin solumöykkyhän se on. Tässä tapauksessa lasta oli toivottu. Lasta kohtaan oli jo kehitetty tunteita, haaveiltu yhteisestä ajasta, saanut lasketun ajan, mietitty ulkonäköä ja mahdollista sukupuolta.. Keskenmenon myötä joutuu hautaamaan tämän kaiken. Älä silti tuomitse abortin rumasti , jokaisen elämä on erilainen.
Ei ihmisarvo ole kiinni siitä miten äiti tai kuka tahansa suhtautuu ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 ja mies 40.
Jaksaako taas uudestaan sitä kuukaudesta toiseen pettymistä. Kaikki 3 raskautta on alkaneet luomusti. Lääkäri sanoi että hyvin epätodennäköistä luomu raskaus noilla miehen siittiöillä. Meille nyt vaan sattui lotto voitto ku tää raskaus alkoi. Ei kukaan voita lotossa kahdesti...
ApAnteeksi, tämä ei ehkä ole sopiva hetki, mutta miehen siittiöiden laatuun voi vaikuttaa joskus paljonkin ruokavaliolla ja muilla elämäntavoilla. Tsemppiä!
Tämä on ollut tiedossa jo pitkään. Elämme ja syömme terveellisesti. Emme kumpikaan tupakoi eikä käytetä yhtään alkoholia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 ja mies 40.
ApAnteeksi, tämä ei ehkä ole sopiva hetki, mutta miehen siittiöiden laatuun voi vaikuttaa joskus paljonkin ruokavaliolla ja muilla elämäntavoilla. Tsemppiä!
Tämä on ollut tiedossa jo pitkään. Elämme ja syömme terveellisesti. Emme kumpikaan tupakoi eikä käytetä yhtään alkoholia.
Ap
Ok. Mun miehellä oli sama tilanne erittäin terveellisistä elämäntavoista huolimatta. Syyksi paljastui hormonivaje, joka korjattiin clomifem-kuurilla -> tulin raskaaksi lähes heti. Minun ei tarvinnut ottaa mitään hormoneita tai hoitoja.
Meille sanottiin ettei clomifen vaikuta mitään siittiöiden liikkuvuuteen ja epämuodostuneisuuteen. Clomifen ainoastaan voi lisätä siittiöiden määrää. Meillä on määrällisesti siittöitä tosi paljon kuitenkin.
Ap
Miltä tuo tuntuu? Haluta lasta enemmän kuin mitään mutta sitä ei vain saa? Mistä luulette tämän johtuvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten he ymmärtävät toivotun ja ei-toivotun raskauden eron, toisin kuin sinä.
Ei se sikiö siitä muutu abortoidaanko se vai keskeytyykö muuten. Yhtä kehittyneestä solumöykystä siinä on kyse. Jos se on vain joku solymöykky abortoitaessa on se sitä myös raskauden keskeytyessä omia aikojaan.
On eri asia, onko tuo "solumöykky" toivottu vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia, onko tuo "solumöykky" toivottu vai ei.
Mutta se ei vaikuta siihen onko se solumöykky vai ei. Samalla tavalla ne viemäriin tai jäteastiaan nakataan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 ja mies 40.
Ap
Mutta ettekö ole jo "voittanut lotossa" kahdesti, kun teillä onnistui raskaus sekä tästä, että miehesi esikoisesta? Ei kahta ilman kolmatta, niinhän sitä sanotaan.
Sairaalat, piikit, kipu jne... Ei oo mun juttu en kestä siltä osin oon heikko ihminen.
Ap