Kuollut se oli... rv 9+5
Jollekin pikkujuttu mutta ei minulle. Kamala olotila henkisesti ja siihen päälle pelko miten tyhjennys lääkkeillä sujuu kotona.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos osan otoista! Tunnen huonoa omaatuntoa.. Minulla on kaksi lasta josta yksi on mieheni ja minun yhteinen. Halusimme toisenkin yhteisen. Kaksi vuotta yritetty ilman tulosta. Mentiin tutkimuksiin. Meille sanottiin että ivf/icsi on ainoa vaihtoehto. Sitten yhtäkkiä tulin luomusti raskaaksi. Oi sitä onnen määrää joka nyt yhtäkkiä muuttui valtavaksi suruksi. Huono omatunto kun en osaa nyt olla kiitollinen olemassa olevista lapsista. :(
Itsellä myös lapsi ennen keskenmenoa, enkä ajatellut etten ollut kiitollinen hänestä, ennemmin itsekäs halutessani toisen varmasti yhtä ihanan, ihan omanlaisensa. Itkin monta kertaa oliko keskenmeno oman "ahneuteni" syytä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla ettei lapsi olisi ollut terve. Ne keskeytyvät usein. Tsemppiä!
Varmasti hyvinkin totta ja todennäköistä, apta ja muita samassa tilanteessa olevia silti ei lohduta nuo sanat. Itsellä kalvoi ajatus, mitä olisin voinut tehdä toisin, että hän eläisi.
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä päivänä tuli yhden kerran tuhrua pyyhkiessä. Pahoinvointi helpotti. Siinä oli aikalailla oireet. Mutta en mitenkään olisi voinut uskoa että lopputulos tämä...
Ap
Oliko teillä nyt ensimmäinen ultra sitten vai pääsitkö muuten tarkastukseen? Kamala tilanne.. Siihen vaaditaan voimia ja jättää ikuisen arven.. Voimia ihan hirveästi.
Tuo on kamalaa. Olen kokenut saman suurinpiirtein samoilla viikoilla ennen esikoista. Pelkäsin etten koskaan voi saada lapsia vaikka yleistä keskenmenot ovat etenkin ensimmäisellä raskauskolmanneksella. Vaikkei tämä nyt oloa ehkä helpota, mutta kaikki ei ollut kunnossa ja luonto hoiti hommansa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos osan otoista! Tunnen huonoa omaatuntoa.. Minulla on kaksi lasta josta yksi on mieheni ja minun yhteinen. Halusimme toisenkin yhteisen. Kaksi vuotta yritetty ilman tulosta. Mentiin tutkimuksiin. Meille sanottiin että ivf/icsi on ainoa vaihtoehto. Sitten yhtäkkiä tulin luomusti raskaaksi. Oi sitä onnen määrää joka nyt yhtäkkiä muuttui valtavaksi suruksi. Huono omatunto kun en osaa nyt olla kiitollinen olemassa olevista lapsista. :(
Älä kuitenkaan pode huonoa omaatuntoa siitä huonosta omastatunnostasi.
Ammattiapua kannattaa hakea, jos yhtään siltä tuntuu.
Itse olen keskenmenojen jälkeen lohduttanut itseäni ajatuksella: "Ehkä hän oli liian kiltti tähän pahaan/kovaan/kylmään maailmaan."
Pahoittelen! Ap vaihtaisin heti osia kanssasi jos olisi mahdollista. Itsekin raskaana ja lapsi ei voisi huonommin sopia tämän hetken kuvioihin. Aborttia en haluaisi joutua tekemään mutta pää hajoaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä päivänä tuli yhden kerran tuhrua pyyhkiessä. Pahoinvointi helpotti. Siinä oli aikalailla oireet. Mutta en mitenkään olisi voinut uskoa että lopputulos tämä...
Ap
Oliko teillä nyt ensimmäinen ultra sitten vai pääsitkö muuten tarkastukseen? Kamala tilanne.. Siihen vaaditaan voimia ja jättää ikuisen arven.. Voimia ihan hirveästi.
Kävin alkuraskauden ultrasss rv 6+6 sillon kaikki oli hyvin sydän sykki jne.
Sunnuntaina tuli pyyhittäessä vähän tuhrua. Soitin maanantaina neuvolaan ja varasivat mulle ultran naisten polille jossa sitten tämä asia todettiin rv 9 +5.
Ap
Olen todella pahoillani, ap. Voimia.
Ei voi olla miettimättä mikä tässä oli syynä..
Miehellä oli 98% siittiöistä epämuodostuneita ja liikkuvuus huonoa.
Itseltäni mitattiin kilpirauhas arvot lapsettomuus tutkimuksissa. Tsh 1.60 se on hyvä, mutta t4v on jotenkin tosi lähellä alarajaa. T4v oli 12, viite on 10-21. En tiedä onko tuolla merkitystä. On vaan ollu pari vuotta todella paljon vajaatoimintaan sopivia oireita. Mm kovaa hiustenlähtöä. Hormonit tutkittu niissä ei vikaa.
Eniten surettaa se ettei uutta raskautta enää saada alulle. Hoitoihin en koe olevani kykenevä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni mitattiin kilpirauhas arvot lapsettomuus tutkimuksissa. Tsh 1.60 se on hyvä, mutta t4v on jotenkin tosi lähellä alarajaa. T4v oli 12, viite on 10-21. En tiedä onko tuolla merkitystä. On vaan ollu pari vuotta todella paljon vajaatoimintaan sopivia oireita. Mm kovaa hiustenlähtöä. Hormonit tutkittu niissä ei vikaa.
Eniten surettaa se ettei uutta raskautta enää saada alulle. Hoitoihin en koe olevani kykenevä.
Ap
Miksi ette saisi uutta lasta alulle? Oliko tämä siis ihan luomusti saanut alkunsa? Minkä ikäisiä olette ja onko lapsia ennestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi ette saisi uutta lasta alulle? Oliko tämä siis ihan luomusti saanut alkunsa? Minkä ikäisiä olette ja onko lapsia ennestään?
Sori. Tuollahan jo kerroitkin. Mutta ikää en löytänyt. Eikö sen puolesta olisi vielä aikaa yrittää luomusti jos hoitoihin et halua?
Olen 32 ja mies 40.
Jaksaako taas uudestaan sitä kuukaudesta toiseen pettymistä. Kaikki 3 raskautta on alkaneet luomusti. Lääkäri sanoi että hyvin epätodennäköistä luomu raskaus noilla miehen siittiöillä. Meille nyt vaan sattui lotto voitto ku tää raskaus alkoi. Ei kukaan voita lotossa kahdesti...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 ja mies 40.
Jaksaako taas uudestaan sitä kuukaudesta toiseen pettymistä. Kaikki 3 raskautta on alkaneet luomusti. Lääkäri sanoi että hyvin epätodennäköistä luomu raskaus noilla miehen siittiöillä. Meille nyt vaan sattui lotto voitto ku tää raskaus alkoi. Ei kukaan voita lotossa kahdesti...
Ap
Ikävää :( Ei varmasti tässä kohtaa lohduta mutta kuten sanottu. Ilmeisesti jokin oli vialla kun kesken meni. Ette varmaan kuitenkaan olisi halunneet sairasta lasta. Olo helpottaa kyllä. Teillä on sentään kaksi lasta!! Toiset ei saa koskaan sitä ensimmäistäkään.
Ei ikinä voinu kuvitellakaan että tällaista joutuis kokemaan ettei saa lasta alulle ja kun saa niin sen menettää. Ajattelin että kun yrittäminen on jo ollu henkisesti niin raskasta että oon ollu melkeen hajoamis pisteessä ettei elämä vois olla niin julmaa että tekee näin..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 ja mies 40.
ApIkävää :( Ei varmasti tässä kohtaa lohduta mutta kuten sanottu. Ilmeisesti jokin oli vialla kun kesken meni. Ette varmaan kuitenkaan olisi halunneet sairasta lasta. Olo helpottaa kyllä. Teillä on sentään kaksi lasta!! Toiset ei saa koskaan sitä ensimmäistäkään.
Surettaa miehen puolesta. Hän olisi halunnut toisen lapsen. Kun esikoinen ei ole meidän yhteinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ne, joilla ei näissä tlanteissa ole tunteita, ovat joko tunnekylmiä tai sitten normaali hormonitoiinta ei toimi oikein.
Höpö höpö, elämään voi suhtautua rationaalisemminkin olematta epäkelpo yksilö.
Pelottaa huominen. Oon lukenut niin paljon kauhu tarinoita tyhjennyksestä. En kyllä sairaalaankaan halua mennä. Sairaalakammo.
Ap
Olen pahoillani, ap. Saanko kysyä, miksi et mielestäsi ole kykynevä hoitoihin? Mekin olemme juuri hoidoissa ja yritämme saada edes yhtä lasta aikaiseksi. Vika miehen puolella, ollut lapsena piilokives ja siittiötuotanto on tämän vuoksi lähes olematonta.
Tulethan huomenna kertomaan kuulumisia ja voinnistasi! Tsemppiä! Ollaan mukana hengessä.
Voihan olla ettei lapsi olisi ollut terve. Ne keskeytyvät usein. Tsemppiä!