Miksi nykyään ihanteena on seksikäs isoäiti, joka ei näytä isoäidiltä?
Muistan mummini lempeät, ryppyiset kasvot ja pehmeät valkoiset hiukset. Siltä isoäitien pitää minusta näyttää, eikä tikunlaihoilta botox-naamoilta joiden ainoa tavoite on kuulla sanat "olet todella upea" ja "et voi olla isoäiti!"
En tarkoita, että olisi pakko pukeutua niihin beigenvärisiin mummokenkiin ja lakata huolehtimasta ulkonäöstä, mutta miksi ihmeessä pitää yrittää näyttää kolmekymppiseltä?! Jos ihminen on 70-vuotias, kolmen lapsen äiti ja kuuden lapsen isoäiti se saa näkyä ja sen PITÄÄ näkyä.
Kommentit (28)
Miksi isoäiti ei saisi näyttää ihan miltä tahansa? Vai pelkäätkö erehtyväsi panemaan jotain 7-kymppistä mummoa kun luulet kolmikymppiseksi.
... Ja miksi pitäisi näyttää seksikkäältä jos ei seksiä enää harrasta?
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyään on mahdollista tehdä jotain niille maksaläiskille, rypyille ja riipputisseille! MInulta on leikattu silmät, en tarvitse laseja ja vatsanahkaani on kiristetty. Olen 48-vuotias tuleva mummo, mutta minun ei tarvitse näyttää paskalta.
No kiinnostaako sua millään tasolla minkä kuvan annat omille tyttärille/ tyttärentyttärille? Että pitää leikellä sieltä ja täältä, jotta teidän suvun naismalli voi olla hyvä ja viehättävä?
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyään on mahdollista tehdä jotain niille maksaläiskille, rypyille ja riipputisseille! MInulta on leikattu silmät, en tarvitse laseja ja vatsanahkaani on kiristetty. Olen 48-vuotias tuleva mummo, mutta minun ei tarvitse näyttää paskalta.
Niin, jos liikkuu ja syö terveellisesti, samoin kuin pitää huolta itsestään, eikä juo tai polta, ei silti ole hyväksyttävää näyttää IKÄISELTÄÄN? "Botox-isoäiti" ja "Et voi olla isoäiti" "Seksikäs isoäiti" näistä oli kyse. Siis: Miksi isoäidinkin pitäisi näyttää kuumalta kolmekymppiseltä?
On geeneistä kiinni, ketkä näyttävät huomattavasti ikäistään nuoremmilta ja taas toiset puolet vanhemmilta. Vaikka siis kuinka kaksi eläisi samalla kaavalla, on toinen silti paremman/nuoremman näköinen. Tämä nyt vaan on totuus. Eikä tuo silmäleikkaus ja nahankiristys mitään "seksikkyyteen tähtäävää" ja pinnallista ole, vaan ihan tavalliset toimenpiteet, kuin joku häiritsevän luomen poisto.
Miksi kukaan ei mieti sitä, millainen ihminen on henkisiltä ominaisuuksiltaan isoäitinä? Ulkonäöstä vain jankataan joka ketjussa!? Ennemmin haluaisin olla vaikka riipputissinen ja läikikäs mummi, jolla on polla kunnossa, nuorekas mieleltäni ja tietotaitoinen asioista, kuin botoxilla kiristetty, silikonimyrkytetty ja selfieitä auliisti jakava seksillä kyllästetty tyhjäpääbimbo.
Miksi ikääntymistä ei voida ottaa normaalina tapahtumana, joka ihan varmasti kohtaa jokaisen aikanaan? Ei ole sama asia, kuin antaa itsensä lihoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Eikös mummot saisi harrastaa seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo pakko. Monet isoäidit tosin harrastavat seksiä. Kyllä minäkin niin mieleni pahotin, kun naapurin Martta ei näytä siltä, miltä minun mielestä hänen pitäisi.
Mä olen lopettanut hiusten värjäyksen kokonan. Enää näkyy latvassa n. 10cm raita väriä (sekin vain hyvässä valossa ja jos tietää katsoa, värjäsin viimeisellä kerralla mahdollisimman lähelle omaa väriä). Mun äiti on nyt monesti sanonut että "sitten kun sullakin tulee eka harmaa niin varmasti haluat värjätä". No en muuten halua. Kaikille niitä harmaita tulee.. mitäs niitä peittelemään.
Pidän kyllä huolta kasvoistani. Puhdistan, kosteutan, kuorin ja satunnaisesti säästä riippuen (kovilla pakkasilla tai kesähelteillä) käytän myös seerumeita, silmänympärysvoidettakin käytän silloin tällöin. Mutta ei mulla kyllä kävisi mielessäkään käydä ottamassa täytettä ryppyihin sitten kun niitä ilmastyy.
Toki toivon pysyväni mahdollisimma pitkään nuorekkaana mutta olen kyllä ap:n kanssa samoilla linjoilla :) kyllä vanha ihminen saa vanhalta näyttää. Just oli puhetta 83v sukulaismummelin kanssa siitä miten joku hänen tuttu ei suostu käyttää rollaattoria koska "ei hän ole vielä niin vanha". Kyseessä siis 76v joka selkeesti sitä tarvisi kun liikkuminen on niin huonoa.
Kyllä pitää pystyä myöntää olevansa vanha jos sitä on :) mä oon oikeestaan aina ajatellut vanhuutta hyvänä asiana ja ihmisen kulta-aikana, mikäli siis pysyy terveenä.
T: 23v nainen
Nykyään aikuinen nainen ei saa näyttää aikuiselta naiselta, äiti ei saa näyttää äidiltä eikä mummo mummolta. Kaikkien pitää yrittää näyttää parikymppisiltä, keinolla millä hyvänsä. Ettekö tiedä miksi? Tietysti siksi, että ikuisen nuoruuden tavoittelu tuo paljon rahaa kosmetiikkafirmojen ja plastiikkakirugien kirstuun. Suuri osa menee tuohon halpaan, maksaa ryppyrasvapurkista satasen silmääkään räpäyttämättä ja leikkauttaa itseään sieltä ja täältä, tulematta sen kummemmaksi, usein käy päinvastoin, mitä enemmän leikattu, sitä rumempi.
Toki mummokin saa pukeutua ja meikata yms. kuten haluaa, mutta mikään ihailun aihe ei saisi olla se, että näyttää nuoremmalta kuin on. Ihailtavaa on se, että pyrkii pysymään terveenä ja hyvinvoivana ja on viehättävä persoona. Yhtä hyvin se rokkimummo voi olla ihana mummo kuin se sukkia kutova nutturapää. Minä aion elää kuten haluan, nyt viisikymppisenä ja tulevina vuosinakin, mutta mihinkään nuorekkuushömppiin en lähde mukaan. Näytän mielelläni ikäiseltäni ja toivon, että olen henkisestikin ikäiseni, eli että olen kypsynyt ja viisastunut vuosien varrella.
Tässä on ongelmana se, että sitä vetää helposti överiksi. Anorektisen laiha, voimakkaasti meikattu 50+ nainen silikonipallot ryppyisen rintakehän päällä ja jossain pantterikuosisessa minimekossa on lähinnä myötähäpeää herättävä!
Mutta sitten hoikka. hillitysti meikkaava ja nuorekkaasti mutta tyylikkäästi pukeutuva nainen on eri juttu. Kerran ihailin kauppakeskuksessa ehkä kuusikymppistä naista jolla oli harmaa polkkatukka, mustat nahkahousut , harmaa pooloneule ja mustat avokkaat joilla käveli kuin kuningatar vaikka korkoa oli varmaan 15cm!
Ihanteena on se, mikä ihmisiin vetoaa.
Kukin tyylillään, mitä sinua haittaa millaisia muut haluavat olla tai ihailevat tai ovat?
Kuka sen nyt määrittää, mitä on iän mukainen pukeutuminen? Miksi sille pitää olla jotkut normit?
Ei se paljaana näkyvä läski hyvältä näytä tai roikkuvat allit, mutta jos joku nyt niitä haluaa esitellä niin siitä vaan, ei minun päivää pilaa. Tosin sitä mahaläskiä roikkuu nykyisin ihan parikymppisilläkin, joten eipä taida olla ikäsidonnainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei saisi vanheta nykymaailmassa.
Ei näköjään. Nyt sitten isketään jo iäkkäämpiin naisiin kiinni. Mihin on kadonnut terve järki? Ja tungetaan muiden henkilökohtaisille alueille; Sun kannattaa leikkuuttaa ja värjätä, miksi et pidä hametta? Ei nuo kengät sovi sulle, meikkaisit enemmän, nuo harmaat pitää peittää, läkytilänkyti. Itse ei tulisi mieleenkään antaa jotain neuvoja ja opettaa muita. Mistä jotkut tuonkin oikeutuksen keksivät?
Toisaalta taas, jos isoäiti käy baarissa, katsellaan säälivän huvittuneena ja pyöritellään silmiä. No, mä ainakin elän kuten haluan. Ei kiinnosta mitä muut ajattelee. Kunhan mietin maailman menoa.
Vierailija kirjoitti:
Seksi pitää nuorekkaana! Ei seksissä ole ikärajaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan mummini lempeät, ryppyiset kasvot ja pehmeät valkoiset hiukset. Siltä isoäitien pitää minusta näyttää, eikä tikunlaihoilta botox-naamoilta joiden ainoa tavoite on kuulla sanat "olet todella upea" ja "et voi olla isoäiti!"
En tarkoita, että olisi pakko pukeutua niihin beigenvärisiin mummokenkiin ja lakata huolehtimasta ulkonäöstä, mutta miksi ihmeessä pitää yrittää näyttää kolmekymppiseltä?! Jos ihminen on 70-vuotias, kolmen lapsen äiti ja kuuden lapsen isoäiti se saa näkyä ja sen PITÄÄ näkyä.
Ei, vaan se SAA näkyä. Sen ei PIDÄ näkyä. Minusta tämä on mukava suuntaus että tytöt/naiset/äidit/isoäidit saavat näyttää miltä haluavat, ilman että ollaan (ap:n tyyliin) väittämässä että nyt et pukeudu roolisi sopivalla tavalla.
Tikkulaiha ja ruskettunut botox-muori voi olla mitä lämpöisin ja rakastavin vanhempi ja isovanhempi. Samoin harmaahapsinen ja pyöreäkasvoinen marimekkoon pukeutuva mummo voi olla täysi ihmisperse. Lakatkaa tuo ulkokuoreen tuijottaminen ja keskittykää sisältöön.
Minä en koe, että minun pitäisi näyttää yhtään nuoremmalta kuin olen. Minua luultiin alaikäiseksi pitkälle yli kaksikymppiseksi. Joskus vielä yli kolmekymppisenäkin. Se söi aika paljon itseluottaustani. Nyt, kun olen vihdoinkin alkanut näyttää ikäiseltäni, olen ylpeä siitä.
N47
Nykyajan ihanne on ennemminkin se, että voit näyttää miltä haluat, siviilisäädystä ja statuksesta riippumatta. Toisilla tähän uuteen maailmanaikaan kestää vaan heräillä vähän kauemmin.
Marxilaista mädätystä, mikään ei saa olla luonnollista. Tarkoitus on tuhota länsimainen perhekäsitys, jotta länsimaiset yhteiskunnat saadaan tuhottua. Saa nähdä onnistuuko, aika moni on jo herännyt.
Jokainen toteuttakoon itseään miten haluaa. On paljon hauskempaa, kun ihmiset uskaltavat olla ihan mitä he haluavat. Jos joku haluaa vaikkapa pukeutua minihameeseen 70-vuotiaana, niin mitä sitten. Itsekin voin harkita sitä siinä iässä.