Ärsyttää hälläväliä-vanhemmat päiväkodissa!!
Siis miten voikin pinna taas palaa vanhempiin ja on vasta viikon puoliväli. Oon siis päiväkodissa töissä. Tässä lista asioista jotka saa mut näkemään punaista:
- Ei tuoda säänmukaisia vaatteita lapselle; 3v hikoilee toppapuvussa kun on plus-asteita jne.
-Ei tuoda varavaatteita ja lapsi opettelee kuivaksi..
- Tentataan kuin SUPOssa konsanaan lapsen tekemiset ja tekemättä jättämiset kun lasta haetaan. Miksei "hyvä päivä on ollut, söi hyvin ja nukkui x tuntia" riitä?
- Puhelimeen pälpättäen haetaan lapsi.
- Jatkuvat unohtamiset ja lasta tuodaan ja haetaan miten sattuu ja välillä hakija on ties kuka kumminkaima. Sitten soitellaan..
-
Ei mulla muuta. Kiitos kun sain avautua.
T. Alanvaihto mielessä
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa rasittaa nämä koko elämänsä päivähoitajana toimineet kermapeput. Olen ollut sekä asiakaspalvelutyössä, että päivähoitajana. Siksi ymmärrän, että asiakkaiden kanssa tulee ongelmia. Ihmiset ovat erilaisia ja erehtyväisiä. Monesti huoltoasemalla pyydettiin jäämään ylitöihin ja jäin koska olisivat jääneet pulaan ja koska ylityö on rahaa. Kun päiväkodissa työ venyi tunnilla vanhemman töiden vuoksi suhtauduin ihan samalla tavalla. Teen työni ja saan siitä palkkaa. Miksi päivähoidossa pitäisi vaatia asiakkaalta koko ajan kaikkea? Ymmärrän kasvatukselliset asiat ja pukeutumiset, mutta inhimillisten mokien ja hankalien elämäntilanteiden ymmärtäminen kuuluu mielestäni hoitajalle. Sitten itketään kahvitauoista ja työpäivän venymisistä niin kuin missään muussa työssä ei näin kaltoin kohdeltaisi. Kauhea mäkätys, jos ei toinen ryhmä voi juuri sillä sekunnnilla, kun on määrätty tuurata kokousta varten. Keittiössä riittää tälläiselle ymmärrystä. Kokous pidetään, kun on sellaiseen rako. Ilman hysteriaa. Ravintola-alalla saattaa tauot uupua kokonaan. Pahimpia ovat hoitajat, jotka purkavat näitä juttuja lapsiin. "Taas on äitisi unohtanut sitä ja tätä" Yäk. Tekisi hyvää jokaiselle hoitajalle mennä viikoksi ravintolamaailmaan. Osaisivat arvostaa työnsä etuja.
Lastenhoitajat kermapeppuja?!
Kyllä ne kermapeput on kuule ihan muualla kuin päiväkodissa, jossa ei taida työhön kuulua edes erillistä ruokatuntia, sillä sekin on jokin kasvatustilanne! Päiväkodin hoitajat on monet oikeasti todella uupuneita ja ihan syystäkin. Sitten pitäisi vielä jäädä ylitöihin kun joku lapsen vanhempi jääkin itse ylitöihin, eikä siitäkään saisi valittaa..
Siis voi ei! Saat lämpimän aterian aina samaan aikaan päivästä. Minusta on luksusta syödä kunnon ruoka juomineen ja leipineen, kun toisessa työpaikassa ehdin ehkä kiireessä niellä vain kolmioleivän :D Lasten kanssa syöminenkin voi olla ihana asia, jos päivähoitajana olo on kutsumusammatti. Minulle ainakin on.
Mulla neljä lasta ja uusavuttomaksi ja hiukkasen viitsimättömäksi alkanut puoliso. Hoidan yksin vasut ja vaatteet ,kumpparit ja varahoitokyselyt. Joskus saavun vartin myöhässä hakemaan (en tarkoita 17 jälleen) joskus taas aikaisessa, jos satun pääsemään. Joskus nukumme hiukan pidempää, jos yö mennyt huonosti ja syömme aamupalan kotona vaikka olisi ilmoitettu aikaisempi vientiaika. Ilmoitan kyllä etteivät lapset tule aamiaiselle.
Ei voisi vähempää kiinnostaa 15-30 minuutin vaihtelut aikatauluissa tässä elämäntilanteessa , kun muutenkin stressiä ja väsymystä. Portin suljen aina ja vaatetus säänmukainen. Ja parhaani teen.