Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannustakaa tyttäriänne opiskelemaan matikkaa ja luonnontieteitä ja hakemaan teknillisiin yliopistoihin

Vierailija
29.03.2017 |

Mielenkiintoinen, monipuolinen ja hyväpalkkainen työura edessä!

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005146338.html

t. DI-nainen

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tekniikka ja olen juuri sen ikäinen, että yliopistoon haku on ajankohtaista, mutta olen kuullut paljon kauhutarinoita miten naisia syrjitään tai ahdistellaan miesvaltaisilla työpaikoilla. En ole sellainen rempseä ja rento, että ei haittaisi tai että osaisin pitää puoleni. Enkä oikein pidä sellaisista "perusäijistä" jotka yleensä juuri hakevat opiskelemaan teknilliseen.

Vierailija
22/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä humanisti äiti ja DI isä. Kaikki lapset perineet isänsä matikkapään. Esikoinen, tyttö, sai matikkastipendin peruskoulun päätteeksi ja jatkaa nyt lukiossa pitkää matikkaa kymppejä napsien. Lisäksi fyssa ja bilsa kiinnostaa. Lääkäriksi meinaa, mut Otaniemikin on vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei satu olemaan tyttöä. Poikia kyllä kannustan noille aloille.

Ehkä lähipiirissäsi nyt kuitenkin tyttöjä on muuta kautta, olet heille täti, kummitäti, mummu, äidin/isän ystävä, naapuri, opettaja, harrastuksen vetäjä, muuten tuttu? 

Vierailija
24/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo joku matikan pänttääminen nyt on ihan dorkaa :D

En ole huomannut, että matematiikan osaamiselle työelämässä mitään kysyntää olisi, että sikäli olet kyllä oikeassa. Mutta en voi sille mitään, että matemaattisten ongelmien ratkominen vain on niin hauskaa :)

Vierailija
25/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan kannusta. Kaikki kun ei ole rahassa mitattavissa, kuten koko elämäntyö tai kiinnostus ja oikea rakkaus siihen mitä tekee. Naurettavaa että pitäisi kannustaa lastaan jollekkin alalle!! Itse se elämän tie on tallattava ei muuten onnea löydy! Näitä äitin ja isin hameenhelmassa roikkuvia poloisia meillä on ihan tarpeeksi. Olen sivusta seurannut joitain kun se isin tai äitin ala pitää väksiin omaksua itselleen, vaikka pää ei kestä, eikä taidot tai joku muu osatekijä. Sitten tulee 30-40 v kriisi, ja oman minän etsintä ja hakeminen, kuka mistäkin, alan vaihdoista, sapattivapaista, jen. 

Vierailija
26/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kannustettiin. Olen tietotekniikan DI, lähdin opiskelemaan sitä vaikkei kiiinnostanut yhtään, vanhempien arvostusten ja kannustusten tähden. Hiton ankeat 18 vuotta alalla on olleet, tehdä päivästä toiseen stressaavaa aivotyötä joka ei yhtään kiinnosta.

Vierailija
27/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa tekniikka ja olen juuri sen ikäinen, että yliopistoon haku on ajankohtaista, mutta olen kuullut paljon kauhutarinoita miten naisia syrjitään tai ahdistellaan miesvaltaisilla työpaikoilla. En ole sellainen rempseä ja rento, että ei haittaisi tai että osaisin pitää puoleni. Enkä oikein pidä sellaisista "perusäijistä" jotka yleensä juuri hakevat opiskelemaan teknilliseen.

Suurin osa TKK:lla opiskelevista ei todellakaan ole mitään äijäporukkaa vaan ihan tavallisia kivoja ihmisiä, joten pelko pois :)

Vierailija
28/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja erityisesti tyttöjä, joita kiinnostaa kielet ja kansainvälisyys. Tekniikan alalla pääsee helpoiten luomaan kansainvälistä uraa ja muuttamaan maasta toiseen.

Viroon voi ihan vaikka mennä lautalla, ei siihen tekniikkaa tarvita. Oliks sulla muita harhoja?

Vierailija
29/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei satu olemaan tyttöä. Poikia kyllä kannustan noille aloille.

Ehkä lähipiirissäsi nyt kuitenkin tyttöjä on muuta kautta, olet heille täti, kummitäti, mummu, äidin/isän ystävä, naapuri, opettaja, harrastuksen vetäjä, muuten tuttu? 

Ei ole pahemmin tyttöjä näkynyt ympäristössä. Poikia kyllä löytyy.

Vierailija
30/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, raha on nykyään aika iso osa elämää, vaikka ei toki saisi, mutta ikävä kyllä ilman rahaa on hankala saavuttaa elämässä aina sellaisia puitteita joista jotkut pitää, joillain on tavoitteita missä asuu, miten asuu, mitä haluaa tehdä jne, sehän on vain plussaa että elämäntyön ja kiinnostuksen kohteena olisi se ala johon työllistyy eikös? 

Vierailija
31/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei helvetissä. Tässä maassa on puupäisiä insinöörejä jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
32/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida tuosta tytöstä olla yliopistoon kun ei ole suotu lukupäätä.

Menestyminen vaatii intohimoa, työtä ja kannustavat olosuhteet. Kaikilla terveillä ihmisillä on lukupäätä.

Vierailija
33/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikan alalle tulee jatkuvasti huonoja naispuolisia dippainssejä ja luonnontieteilijöitä. Jos on taipumusta ja intoa omasta takaa niin sitten kyllä, muuten ei.

t. jatkuvasti em. ryhmän jälkiä duunissa korjaava

Vierailija
34/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en todellakaan kannusta. Kaikki kun ei ole rahassa mitattavissa, kuten koko elämäntyö tai kiinnostus ja oikea rakkaus siihen mitä tekee. Naurettavaa että pitäisi kannustaa lastaan jollekkin alalle!! Itse se elämän tie on tallattava ei muuten onnea löydy! Näitä äitin ja isin hameenhelmassa roikkuvia poloisia meillä on ihan tarpeeksi. Olen sivusta seurannut joitain kun se isin tai äitin ala pitää väksiin omaksua itselleen, vaikka pää ei kestä, eikä taidot tai joku muu osatekijä. Sitten tulee 30-40 v kriisi, ja oman minän etsintä ja hakeminen, kuka mistäkin, alan vaihdoista, sapattivapaista, jen. 

Painostaminen ja kannustaminen on eri asioita. 

Vierailija
35/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aioin DI:ksi. Totesin, että asperger vaikeuttaa työllistymistä liikaa eikä ollut mitään erityistä kiinnostusta, jonka avulla olisin voinut kehittyä liian hyväksi olemaan työllistymättä. Nyt olen lääkäri ja työelämässä.

Vierailija
36/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dippejä pilvin pimein nyt työttömänä. 

Lue se juttu.

keskipalkka 5300 eur/kk ja työttömyysaste 5 %

Taitaa keskipalkkaan vaikuttaa ylimmän johdon poskettomat palkat...

Vierailija
37/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

26, raha on nykyään aika iso osa elämää, vaikka ei toki saisi, mutta ikävä kyllä ilman rahaa on hankala saavuttaa elämässä aina sellaisia puitteita joista jotkut pitää, joillain on tavoitteita missä asuu, miten asuu, mitä haluaa tehdä jne, sehän on vain plussaa että elämäntyön ja kiinnostuksen kohteena olisi se ala johon työllistyy eikös? 

Tarkoitatko, ettei ihminen ole työllistynyt, jos ei saa paljon palkkaa?

Eihän kukaan tuossa edellä väittänyt, että työttömäksi olisi tarkoitus jäädä, vaan ainoastaan toivottiin työtä, josta tykkää, vaikka palkka olisi pienempi kuin sinun hehkuttamilla aloilla.

Ehkä rahanhimo on huonontanut kykyäsi ymmärtää lukemaasi.

Vierailija
38/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta kauheasti tekniikka.

DI:t eivät välttämättä ui rasvassa ja rassaa koneita.

Ainoa kone, jonka DI-tyttäreni työssään kohtaavat, taitaa olla tietokone.

Vierailija
39/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilman rahaa on hankala saavuttaa elämässä aina sellaisia puitteita joista jotkut pitää,  

Lainaan vielä tämän. Tosiaan on kyse siitä, mistä jotkut pitää, muttei kaikki. Jos sinulle rahalla hankittavat kalliit asiat ovat niin tärkeitä, niin senkus hankit niitä. Älä kuitenkaan erehdy luulemaan, että kaikki ne, joilla ei niitä ole, kadehtisivat sinua.

38

40/50 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia kiinnostaa enemmän tekoripsistudiot, sukupuolen tutkimus, naiskirjallisuuden filosofia ja muu viherkommunismi

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)