Kutsu työhaastatteluun päivän tai kahden varoitusajalla.
Näitä on ollut nyt muutama tällainen. Että soitetaan maanantaina, että huomenna tiistaina haastattelevat kaikki hakijat välillä 9-16, monelta pääset. Ja ihan akateemisiin asiantuntijatöihin nämä. Olen pudonnut jo useammasta hausta, koska en saa järjestettyä itseäni noin lyhyellä varoitusajalla paikalle, olen kiinni puheenjohtajana oman työn kokouksissa ym enkä voi niitä perua. En ymmärrä miten ihmiset onnistuvat järjestemään nuo. Kerran olin kolmen päivän työmatkalla, kun tuollainen soitto tuli. Sanovat vain että voivoi sitten emme haastattele sinua. Miten se voi mennä näin?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Itse teen jonkinverran rekryhaastatteluja työni puitteissa ja olen selvästi huomannut, että nykynuoret yrittävät hirveästi sanella ehtoja siitä, miten pääsevät haastatteluun, pystyvätkö matkustamaan paikkakunnalle jne. Ei työnhakija sanele niitä ehtoja! Tällaiset tippuvat ainakin mun hakijoista heti pois. Jos oikeasti haluaa sen työn, on valmis panostamaan siihen kaikkensa.
Minäkin olen tehnyt jonkin verran rekryhaastatteluja, eikä ole tuollaista tullut vastaan. Silti arvostan myös sitä, että ihmisillä on sitoumuksia esim. nykyisen työnsä suhteen ja koen nimenomaan työnantajana reiluna, että pyrkivät pitämään nykyiselle työnantajalle ja asiakkaille antamansa lupaukset ja sovittelemaan oman työnhakunsa siihen. Eivätkä jätä työnantajaansa tai asiakastaan pulaan heti, kun ilmenee joku oma kivempi asia, kuten työhaastettelu uuteen työhön.
Tuo asenne on minulle paljon tärkeämpi ja kyky yrittää löytää eri osapuolille sopivia ratkaisuita on yleisestikin työelämässä paljon tärkeämpi kuin tehdä ihan mitä tahansa, jota joku keksii pyytää riippumatta vaikutuksista muihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen jonkinverran rekryhaastatteluja työni puitteissa ja olen selvästi huomannut, että nykynuoret yrittävät hirveästi sanella ehtoja siitä, miten pääsevät haastatteluun, pystyvätkö matkustamaan paikkakunnalle jne. Ei työnhakija sanele niitä ehtoja! Tällaiset tippuvat ainakin mun hakijoista heti pois. Jos oikeasti haluaa sen työn, on valmis panostamaan siihen kaikkensa.
Sitten sinua ei varmaan haittaa sekään, jos valittu työntekijä jättää teidät sekunnissa kuin nallin kalliolle löytäessään jotain kivempaa.
Niillä on jo valittu kandidaatti, mutta silmänlumeeksi haastatellaan muitakin. Näin ainakin minulle kävi kerran kun Helsingin yliopisto haastatteli verkkotoimittajaksi, Naurettava aikataulu, palasin aamulla lomamatkalta ja samana päivänä piti tulla haastatteluihin. Haastattelu oli outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakijoita on riittävästi lyhyelläkin varoitusajalla.
Ärsyttävää. Kyse on siis erityisasiantuntijan / päällikkötason hommista, joissa oikeasti vaaditaan syväosaamista, ja ihmettelen että eivät halua aidosti valita sitä parasta osaamisen näkökulmasta vaan karsivat tolla tavalla kohtuuttomilla aikatauluilla. AP.
Syväosaamista :-) :-) :-)
Työttömissä on myös paljon hyviä hakijoita.