Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette nimikoineet lasten vaatteet päiväkotiin?

Vierailija
29.03.2017 |

Jos on pesulaput vaatteissa, riittääkö niihin nimi? Muihin sitten täytyy tehdä eri systeemillä.

Mitä se joku semmoinen hyväksi kehuttu "tarra" oli nimeltään? Mitä materiaalia se on (onko turvallista/jotain muovia) ja missä valmistettu? Nöyhtääkö tms. pesussa kaikki vaatteet?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo ja irtoaako niistä liimaa vaatteisiin? Menee luomupuuvillaisten vaatteiden idea, jos vaatteita pestään jossain liimavedessä...

Täytyisi myös kestää 60 asteen pesua.

Vierailija
2/10 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikointi tussilla olen nimen laittanut. Kestää 90 asteenkin pesun eikä tartte parin pesun välein kirjoittaa nimiä uudelleen. Saa niitä lappujakin jotka kiinnitetään sellaisilla nastoilla, mutta tussi maksoi lindexillä jonkun 2€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiin, kuravaatteisiin, hanskoihin kirjoitan tussilla, niin ja ulkovaatteisiin. Muita vaatteita en nimikoi. Mielestäni työn määrä ja saavutettu etu ei tässä kohtaa. Mitään merkittävää ei ole koskaan kadonnut(mulla kaksi lasta pk.ssä olleet yhteensä 6vuotta). Jos joku sukka on joskus jäänyt omille teilleen, ei se mua hetkauta. Sitä tapahtuu kotonakin, et hanskoista ja sukista katoaa pareja.

Vierailija
4/10 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos niille jotaka nimikoivat!

Sitten on näitä vanhempia(yleensä äitejä) jotka eivät nimikoi mitään, sillä vaatteen jälleenmyyntiarvo kuulemma laskee, jos vaatteessa lukee nimi! Ja nämä äidit on juuri niitä, jotka itkee kun sukka on kateissa.

t. lh

Vierailija
5/10 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista! :-) Epäilin jo, että joku tulee kuitenkin irvailemaan, kuinka täällä esikoisen äiti panikoi liimaisista vaatteista. :-D

Vierailija
6/10 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä nimikoinu, eikä ikinä oo mikään kyllä ollu hukassakaan. Eikä kyllä lapset hoidossakaan.

Kouluun nimikoin sukset ja luikkarit, siinä se.

Vierailija
7/10 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nimikoin vain ulkovaatteet, tekstiilitussilla. Ihan älytön homma olisi laittaa nimi joka ikiseen vaatteeseen. Sukkia ym. on kadonnut mutta eipä haittaa. Sen sijaan ärsyttää että jo kahdet nimikoidut kurahanskat on hävinnyt.

Vierailija
8/10 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtoaakohan tekstiilitussilla kirjoitetuista nimistä haitallisia kemikaaleja pesuun, mitkä leviää vaatteisiin?

Joo, mun täytyisi varmaan mennä hoitoon... Hävettää jo itsekin kysyä tätä. :-)

Vierailija
9/10 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia en nimikoi mutta kaiken muun kyllä, jos vaan mahdollista. Kenkiin laitan nimen joko läpän alle tai sandaaleissa sisäpohjaan.

Monessa vaatteessa on onneksi nimikointia varten lappu. Jos ei ole, kirjoitan pesulappuun. Joihinkin olen ommellut kanttinauhaa tms. mitä on sattunut olemaan ja siihen olen sitten kirjoittanut, vaikka harmillisesti niistä tussinjälki kuluu herkästi.

Vierailija
10/10 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitään ei hävittäisi voi päiväkodissa silti tulla aika paljon työtä nimikoimattomien vaatteiden takia esim sijaiset ei tiesä mikä kenenkin vaate tai kenen vaateet on nimikoimattomia ja kaikki se aika on pois lapsilta.

Mä oon laittanu kuuläkärkikynällä tai nimikointitussilla pesulappuun tai jos sitä ei ole niin tussilla niskasaumaan. Sukkia en ole nimikoinu, itse tehtyihin villaisiin oon harsinu pienen trikoopalan muutamalla pistolla kiinni ja siihen nimikirjaimet.

Oon koittanu myös niitä laastariteippejä eikä ne oo kestäny pesua.