Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka todennäköisesti 32-vuotias nainen alkaa haluta vielä lapsia, jos ei ole koskaan aikaisemmin halunnut?

Vierailija
29.03.2017 |

Kokemuksia? Näkemyksiä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa todennäköisyyttä, mutta minulle kävi noin. Tapasin uuden miehen 32-vuotiaana, naimisiin parin vuoden kuluttua ja kaksi toivottua lasta ennen neljääkymppiä. Mies oli ja on sellainen, että hänen kanssaan halusin lapsia, ennen en.

Vierailija
2/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa todennäköisyyttä, mutta minulle kävi noin. Tapasin uuden miehen 32-vuotiaana, naimisiin parin vuoden kuluttua ja kaksi toivottua lasta ennen neljääkymppiä. Mies oli ja on sellainen, että hänen kanssaan halusin lapsia, ennen en.

Tosiaan kannattaa miettiä, onko se, ettei lapsia halua, enemmän sitä, ettei ole sopivaa kumppania osunut kohdalle, vai eikö oikeasti osaa kuvitella itseään onnellisena lapsiperhe-elämän keskellä noin ylipäätään. Tämä on minusta oleellinen juttu.

Lapsettomista steriloiduista naisista toimenpidettä katuu vissiin joku viisi tai kuusi prosenttia, jos oikein muistan. Mille muulle elämänvalinnalle voi antaa 95 % tyytyväisyystakuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 32v. Haluan lapsia, mutta sitä oikeaa kumppania ei vielä ole sattunut kohdalle.

Vierailija
4/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin uuden miehen 40 vuotiaana ja ensimmäistä kertaa tahdoin lapsen. Tuli kiire, kaksi keskenmenoa, mutta nyt olen rv 38:lla. Toivottavasti synnytys sujuu hyvin ja saan tämän vauvan.

42 v

Vierailija
5/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sisarussarjan, 3kpl, joka vannoi ettei koskaan lapsia hanki, nuorin muutti mielensä 34v, vanhin ihastui siskonsa vauvaan niin että sai esikoisen 38v ja keskimmäinen tulee äidiksi kesällä juuri ennen kuin täyttää 37v.

Vierailija
6/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika todennäköisesti vielä haluaa lapsen ennen nelikymppisiä. En minäkään halunnut lapsia vielä tuossa iässä.

Vierailija
7/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi alkaa. Itse olen saanut lapseni 34 ja 37-vuotiaina. Halu iski kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Vierailija
8/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias vela, mutta tiedostan, että tilanteet voi aina muuttua. Eikös sen biologisen kellon pitäisi alkaa kilkatella noilla main? Varmasti se kyllä vaikuttaa, jos tapaa loistavan isäehdokkaan. Omat suhteeni ovat tähän mennessä olleet sellaisia, ettei sellaisten kakaroiden kanssa kehtaa lapsia tehdä.

Vierailija
9/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika todennäköisesti vielä haluaa lapsen ennen nelikymppisiä. En minäkään halunnut lapsia vielä tuossa iässä.

On aika eri asia ajatella "En halua lapsia ainakaan vielä" ja "En halua koskaan äidiksi". Kumpaan ryhmään sinä kuuluit? Oletettavasti ensimmäiseen, kun et sterilisaatiotakaan hankkinut.

Vierailija
10/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä voi alkaa haluta missä iässä tahansa. Itse olin niin paatunut vela kuin olla ja voi, erakkoluonne, en edes miehiä halunnut saati lapsia. Kuitenkin vähän alle 40 ikää iski täysin yllättäen ihan valtava vauvakuume. En olisi uskonut että sellaista on olemassakaan että yhtäkkiä koko pään täyttää vain yksi ajatus: pakko saada lapsi, elämäni on täysin merkityksetöntä jos en saa lasta. Kai se oli se biologinen kello.

Minä en kuitenkaan lopulta saanut lasta. Olin ruma ja lihava ja erakko, ja lisäksi liian laiska etsimään miesseuraa, tai keinohedelmöitystä yksin. Joten kuumeilin aikani ja sitten jossain 42 vuoden iässä totesin että kuume meni ohi ja enää en edes haluaisi lasta. 

Vierailija
11/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 35, saman miehen kanssa 15 vuotta ja parisuhde on edelleen erinomainen. Parantunut vaan vuosi vuodelta. Lasta en edelleenkään halua. Tosin tiesin jo lapsena, etten tule haluamaan lapsia, koin kaikki koti- ja nukkeleikit sellaisina "tämä ei ole minua varten" tyyppisinä tilanteina. En usko että mieleni muuttuu, mutta en tietenkään voi sanoa "ei ikinä", koska elämästä ei koskaan tiedä.

Vierailija
12/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä voi alkaa haluta missä iässä tahansa. Itse olin niin paatunut vela kuin olla ja voi, erakkoluonne, en edes miehiä halunnut saati lapsia. Kuitenkin vähän alle 40 ikää iski täysin yllättäen ihan valtava vauvakuume. En olisi uskonut että sellaista on olemassakaan että yhtäkkiä koko pään täyttää vain yksi ajatus: pakko saada lapsi, elämäni on täysin merkityksetöntä jos en saa lasta. Kai se oli se biologinen kello.

Minä en kuitenkaan lopulta saanut lasta. Olin ruma ja lihava ja erakko, ja lisäksi liian laiska etsimään miesseuraa, tai keinohedelmöitystä yksin. Joten kuumeilin aikani ja sitten jossain 42 vuoden iässä totesin että kuume meni ohi ja enää en edes haluaisi lasta. 

Mun sisko erosi ja tapasi uuden miehen. Tämän uuden miehen kanssa iski vauvakuume. Lasta ei kuulunut, ja vauvakuume häipyi. Nykyään, nelikymppisenä on onnellinen, ettei lasta tullut.

Vierailija
13/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä 8. sitten ajattele olevasi vela, vaan sopivaa miestä etsivä ja perheelliseksi tahtova nainen. Vanhenet odottaessasi ja ikävä kyllä miehet noteeraavat hyvin nopeasti jo ikäisestäsi vanhenemisen merkit! Turha ryhtyä feministiksikään, joka kieltää tämän vanhenemisen (kyllä ne miehetkin vanhenevat) ! Pysyisit todennäköisesti nuorekkaampana lasten kanssa kuin ilman (poislukien vauvan vähät yöunet -aika) !

Koettu ja vertailtu on.

Vierailija
14/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika todennäköistä on, olen kuullut tarinoita ja minullekin kävi niin. Vielä 30 vuotiaana olin varma, etten halua lapsia, mutta sitten rupesi biologinen kello tikittämään ja iski hullu vauvakuume joskus 33 vuotiaana. Sitten ehdittiin olla jo ihan epätoivon partaalla, kun ei sitä vauvaa alkanutkaan kuulua. Nyt meillä kuitenkin on kaksi ihanaa lasta, joten meidän kohdalla kaikki meni kuitenkin hyvin, emme jääneet lapsettomiksi. Kaikilla ei kuitenkaan asiat mene yhtä onnellisesti, vaan vastentahtoinen lapsettomuus lisääntyy kovaa vauhtia. Ei kannata jättää viime tippaan, voi olla, että ne lapset jäävätkin sitten saamatta. Moni nainen kuvittelee, että lapsia ehtii hankkia vielä 4-kymppisenäkin, mutta kaikilla se ei valitettavasti onnistu enää edes vähän yli kolmekymppisenäkään, vaikka kenties nuorempana olisi onnistunut.

Vierailija
15/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias vela, mutta tiedostan, että tilanteet voi aina muuttua. Eikös sen biologisen kellon pitäisi alkaa kilkatella noilla main? Varmasti se kyllä vaikuttaa, jos tapaa loistavan isäehdokkaan. Omat suhteeni ovat tähän mennessä olleet sellaisia, ettei sellaisten kakaroiden kanssa kehtaa lapsia tehdä.

Se biologinen kello on täysi myytti: https://www.theguardian.com/society/2016/may/10/foul-reign-of-the-biolo…

Vierailija
16/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin epätodennäköistä.

Ihmetyttää kyllä, että vaikka näin moni ei kuulemma koskaan halunnut lasta, silti he eivät hankkineet pysyvää ehkäisyä. Ei se päätöslapsettomuudesta ollakaan ihan niin lopullinen kuin tässä antavat ymmärtää.

Vierailija
17/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan noin 95 prosentin todennäköisyydellä kyseinen nainen alkaa haluta lapsia. 

Vierailija
18/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin epätodennäköistä.

Ihmetyttää kyllä, että vaikka näin moni ei kuulemma koskaan halunnut lasta, silti he eivät hankkineet pysyvää ehkäisyä. Ei se päätöslapsettomuudesta ollakaan ihan niin lopullinen kuin tässä antavat ymmärtää.

Tarkoitat pysyvällä ehkäisyllä ilmeisesti sterilisaatiota? Eikö ole hyvä, että valtaosa meistä, jotka emme ole lapsia halunneet, olemme kuitenkin olleet sen verran kaukonäköisiä ja ymmärtäneet, että ihminen ei välttämättä halua samoja asioita kaksikymppinenä ja neljäkymppisenä? Olemme halunneet jättää tämän mahdollisuuden saada lapsia tulevaisuudessa ja käyttäneet muuta ehkäisyä? Suomessa ei edes tehdä sterilisaatiota nuorelle tai lapsettomalle naiselle, onneksi, :)

Vierailija
19/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipiteeni on, että jokaisen yksilön kohdalla jokaisena hetkenä todennäköisyys on 50-50. Joko muuttaa mielensä tai ei.

Vierailija
20/26 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voit alkaa sanoa itseäsi velaksi sitten, kun olet sen loistavan isäehdokkaan kanssa etkä edelleenkään halua lapsia.