Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Rita Hayworth - avain pakoon", miksi se on sinusta hyvä elokuva?

Vierailija
29.03.2017 |

Tuttavani kuvaili sitä hiljattain "loistavaksi elokuvaksi". Itse katsoin sen, mutta mielestäni se ei ollut mitenkään ihmeellinen. Sinä joka pidät elokuvasta, mitä minulta jäi tajuamatta?

Ei riitelyä. Tehdään tästä hyvän fiiliksen ketju. :-)

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla englanninkielinen nimikin spoilaa, eri asian vain, koska se viittaa päähenkilön hallussa olleeseen Raamattuun.

Vierailija
22/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvassa on syvä uskonnollinen sanoma. Jo avain on merkittävä kristillinen symboli. "Raamatussa on pelastus", viitataan tähän sitaattiin monessa kohdin elokuvaa.

Minusta kyllä uskonnon konteksti on elokuvassa siinä, että se on ulkokultaisen järjestelmän symboli, jonka varjolla voidaan toteuttaa ihan muita agendoja.

Minullekin jäi siitä pikemminkin vaikutelma, että Raamattua käytettiin kielteisten asioiden symbolina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvassa on syvä uskonnollinen sanoma. Jo avain on merkittävä kristillinen symboli. "Raamatussa on pelastus", viitataan tähän sitaattiin monessa kohdin elokuvaa.

Minusta kyllä uskonnon konteksti on elokuvassa siinä, että se on ulkokultaisen järjestelmän symboli, jonka varjolla voidaan toteuttaa ihan muita agendoja.

Myös laki on aivan niin kuin se luetaan, vähän lukijasta riippuvainen. Ei liene lakikirjan tai raamatun vika, jos ihmiset hakevat niistä porsaan reikiä, tai jotenkin muutoin käyttävät hyväkseen

Vierailija
24/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen Stephen King–Frank Darabont -elokuva Vihreä maili on myös hyvä.

Tämä on muuten hyvä. Omasta mielestäni vielä parempi kuin tuo ketjun leffa. Ollut omassa top5 jo pitkään. Mietin että katsonko uudestaan vai en. Näissä mukaantempaavissa elokuvissa on aina se riski, ettei toisella kerralla koekaan yhtä vahvasti ja jää pieni pettymys vaan muistiin.

Vierailija
25/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myöskin näin, mutta usko ja toivo ovat Raamatun keskeisiä sanomia. Kyllä vain...vankila elokuvassa voi hyvinkin symboloida uskontojen kahlitsevuutta ja ulkokultaista järjestelmää. Elokuvan voi siis nähdä kahdella tavalla, mitä tulee uskoon/uskontoihin.

Vierailija
26/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten hyvä. Omasta mielestäni vielä parempi kuin tuo ketjun leffa. Ollut omassa top5 jo pitkään. Mietin että katsonko uudestaan vai en. Näissä mukaantempaavissa elokuvissa on aina se riski, ettei toisella kerralla koekaan yhtä vahvasti ja jää pieni pettymys vaan muistiin.

Vihreä maili on toinen paljon hehkutettu elokuva, joka ei ole mielestäni kummoinen.

Ongelmana ei ole Stephen King, vaan kenties ohjaaja Frank Darabont, koska olen tykännyt muutamasta muusta Kingin romaaniin perustuvasta elokuvasta, kuten Piinasta, Carriestä ja tietysti Hohdosta.

Vierailija
27/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin leffan vasta hiljattain, kun sitä niin monessa paikassa kehutaan. Pidin kovasti, oli kehujen arvoinen.

Mielestäni tarina rakentui hienosti, pikkuhiljaa nautiskellen ja yksityiskohtia kertoen. Loppuratkaisu oli ovela, joskaan ei yllättävä, kun sitä on netissä sen verran jo spoilaantunut.

Morgan Freemanin kertojaääni on loistava. Sivuhahmot olivat myös hyviä.

Vierailija
28/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla englanninkielinen nimikin spoilaa, eri asian vain, koska se viittaa päähenkilön hallussa olleeseen Raamattuun.

Alkuteos on nimeltään "Rita Hayworth and the Shawshank redemption".

Vierailija
29/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreä maili on toinen paljon hehkutettu elokuva, joka ei ole mielestäni kummoinen.

Ongelmana ei ole Stephen King, vaan kenties ohjaaja Frank Darabont, koska olen tykännyt muutamasta muusta Kingin romaaniin perustuvasta elokuvasta, kuten Piinasta, Carriestä ja tietysti Hohdosta.

Stephen King itse taas ei tykännyt Kubrickin Hohdosta.

Vierailija
30/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuulleeni tämän joskus ja ihmettelen sitä. Tosin minustakaan Hohto ei ole ihan kaiken hypetyksen arvoinen. Carrie on minusta paras näistä King-filmatisoinneista, ohjaajana Brian De Palma. Olen myös lukenut aikoinaan Carrie-romaanin, ja siitäkin tykkäsin.

Vierailija
31/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, loistava leffa. Perusteluja on tullut hyvin. Erittäin hyvät näyttelijät ja tarina pitää otteessaan ja tapahtumia juuri oikeassa temmossa, jotta mielenkiinto säilyy. Tietenkin se loppu, kun paha saa palkkansa ja oikeus voittaa saa hyvän mielen. Vaikka alussa tulee mieleen pako, niin koska sitä ei niin pitkään aikaa kuitenkaan tule, niin se loppuratkaisu pääsee kuitenkin yllättämään.

Vierailija
32/66 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään yllättävää loppua ollut? Melko ennalta-arvattava leffa. Annan 2 tähteä koska näyttelijäsuoritukset ovat hyviä.

Vierailija
33/66 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulta välttämättä jäänyt mitään tajuamatta. Itse olen sen katsonut pari-kolme kertaa ja jokaisella kerralla siihen tarinaan vaan jää kiinni. Siis vaikka tietää mitä elokuvassa tulee tapahtumaan niin silti sitä jää katsomaan, vähän sama homma itsellä on myös Forrest Gumpin kanssa.

Ovat hyvin samanlaisia elokuvia.

Vierailija
34/66 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai just siksi ettei siinä ole mitään hienoa mitä pitää tajuta, vaan voi vain keskittyä hyvin kirjoitettuun ja kuljetettuun tarinaan ja rautaisiin näyttelijäsuorituksiin.

Vierailija
35/66 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuulleeni tämän joskus ja ihmettelen sitä. Tosin minustakaan Hohto ei ole ihan kaiken hypetyksen arvoinen. Carrie on minusta paras näistä King-filmatisoinneista, ohjaajana Brian De Palma. Olen myös lukenut aikoinaan Carrie-romaanin, ja siitäkin tykkäsin.

Kingin romaani kertoo kuivilla olevasta juoposta, jonka hermot alkaa mennä ja lopputulos on huono. Se on hyvin raskas ja ahdistava kirja.

Vierailija
36/66 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ollut sleeper-hitti joka lähti leviämään Amerikan uskonnollisista piireistä?

Vierailija
37/66 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään klo 21 taas

Vierailija
38/66 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään elokuvaa/musiikkia/yms taidetta, josta kaikki pitäisivät. On todennäköisempää, että et pidä jostain mistä joku muu pitää kuin että pitäisit siitä.

Rita on mun mielestä hyvä leffa, jonka tenho perustuu omasta mielestäni kertojaääneen. Ilman sitä elokuva olisi aika kylmä (johtuen tarinasta), mutta kertojäääni pystyy luomaan optimistisen tunnelman, vaikka maailma vankilassa on karua.

Vierailija
39/66 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavat näyttelijät, jotka vivahteikkailla suorituksillaan saavat syvyyttä hyvin kirjoitettuihin roolihahmoihin. Jopa sivuosat ovat hyvin kirjoitettuja. Tarina on monitahoinen ja ekalla kerralla monessa kohdassa yllättävä. Kauheistakin tapahtumista huolimatta elokuvalla lopulta on humaani ja lämmin sävy.

Vierailija
40/66 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

007 Kuuraketti voittaa tämän helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi