Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä saavuttaa kylläisyyden tunne ilman leipää?

Vierailija
29.03.2017 |

Vatsani ei tunnu enää sietävän leipää. Olen ajatellut jättää sen pois kokonaan, mutta ongelma on, että nälän tunne ei lähde ilman leivän syömistä! Kyse ei ole siitä, että söisin liian vähän, sillä mittaan aktiivirannekkeella kulutustani ja lasken syömäni kalorit. En laihduta.

Millä ihmetellä tästä nälän tunteesta pääsee eroon?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiini pitää nälän poissa.

Vierailija
2/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinia ja rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvasta enemmän proteiineja. Lisäksi voit syödä hiilihydraatteja muusta kuin leivästä, esim. banaaneista, perunoista, bataatista, riisistä.

Vierailija
4/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka raejuustolla.

Vierailija
5/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... miten se leipä vaikuttaa kylläisyyden tunteeseen? Itse syön leipää hyvin harvoin (keliakia), enkä kyllä kärsi mistään nälän tunteesta. Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota siihen, että kasviksia tulee se puoli kiloa päivässä ja muukin ruoka on mahdollisimman prosessoimatonta ja ravintorikasta ja on kyllä kylläinen olo melkein koko ajan.

Vierailija
6/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Kermarahkaa, munakasta, kermaista jugurttia, juustoa, kinkkua jne.

Vierailija
7/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä vs. raejuusto.

Vierailija
8/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letuilla ja täytekakulla. :)

Vierailija
9/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinia ja rasvaa. Itse käytän paljon erilaisia öljyjä koska eläinrasvan käyttöä minimoin. Linssit ja pavut on hyvä proteiinin lähde.

Vierailija
10/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä leipä syömättä ja syö päälliset. Ota salaatinlehti, siihen päälle ladot reilusti voita, juustoa, makkaraa, jotain muuta mitä haluat. Sitten kääräiset vaikka rullalle ja syöt. Rasva pitää nälän poissa pitkään, ei hiilari eikä varsinkaan proteiini.

Vierailija
11/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät proteiinit, vaikka pyrinkin itse syömään proteiinipainotteisesti, eivät kaikilla ihmisillä riitä kylläisyyteen, vaan sen tekee makroravintoaineiden tasapaino ateriassa.

Esim. söin eilen ison munakkaan, mutta jo hetken päästä tunsin rehellistä nälkää. En kuitenkaan tunne nälkää yhtä lyhyen ajan kuluttua, jos aterialla on hiukan vähemmän proteiinia ja sen tilalla hyvälaatuista hiilaria, esim. täysjyväriisiä.

Ehkä me ihmiset olemme erilaisia tältä osin? Ap:lle suosittelen täysjyväriisiä ja -spagettia yms.

Vierailija
12/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoa vaikka litra!

Vierailija
13/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeilla rasvoilla.

Vierailija
14/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita ja sen päälle voita niin ei tuu nälkä.

Vierailija
15/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nälkä lähtee (suhteessa syötyihin kaloreihin) parhaiten proteiinilla ja rasvalla. Esimerkiksi kananmuna täyttää todella hyvin, jos vertaa samaan energiamäärään vaikkapa sitä voileipää.

Vierailija
16/16 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepitsalla