Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen mustasukkaisuus perusteltua?

Vierailija
29.03.2017 |

Meillä on yhteinen miespuolinen ystävä, johon itse olen tutustunut mieheni kautta. Hän on sinkku ja viettänyt aikaa paljon meillä. Nyttemmin vähemmän omien työkiireidensä ja meidän kiireisen arjen vuoksi. Meille tuli kerran riita, kun lähdin ystäväni kanssa illanviettoon ja mies jäi lasten kanssa kotiin. Nuorimmainen oli itkenyt kovasti perääni ja mies vaati minua tulemaan kesken iltaa pois, koska ei saanut kuopusta rauhoittumaan. En heti paikalla lähtenyt kotiin, kun toivoin tilanteen rauhoittuvan, mutta lopulta sitten lähdin. Mies ehti jo viestissä haukkua minut moneen kertaan.

Kotona odotti todella vihainen mies ja lapsi. Mies ei puhunut mitään ja lähdin nukuttamaan kuopusta. Mies nukutti leikki-ikäistä ja kun sain pienen pian unille, menin kysymään auton avaimia, jotta voisin lähteä hakemaan teini-ikäistä ystävältään. Mies ajoi minut huoneesta pois ja sanoi, että teinihän voi jäädä kaverille yöksi, ei häntä tarvitse hakea. Yökyläilystä oli sovittu. Mies siis oli piilottanut avaimet ja lompakkoni, mutta halusin silti lähteä jollain konstilla hakemaan tyttöä kotiin. Mies tuli estämään lähtöäni eteisessä ja repi minua kipeästi käsivarresta. Lähdin silti.

Soitin tälle yhteiselle ystävälle, koska hän asuu lähellä ja tuli ekana mieleen. Sain häneltä kyydin, haimme tytön kotiin ja kerroin hänelle riidastamme. Kun mies kuuli, että olin pyytänyt apua tältä ystävältä, hän raivostui. Hän alkoi epäillä, että meillä on suhde, koska ensimmäisenä hakeudun häneen "syliinsä". Puolustin, että hän hakee minusta nyt syntipukkia ja keksii tällaisen, koska oli itse vihainen ja kävi minuun käsiksi. Hän tavallaan myönsi asian, mutta nyt jälkeenpäin on asia tullut esille moneen kertaan. Mies ei kuulemma luota minuun ja epäilee, että käyn suurin piirtein panemassa tätä miestä. En ole sen jälkeen ottanut ystäväämme yhteyttä, koska en halua aiheuttaa miehelleni mielipahaa.

Riitamme kääntyvät aina minun syykseni ja henkistä sekä fyysistäkin väkivaltaa on tapahtunut. Välimme ovat tulehtuneet, mies tuntee tarvetta kontrolloida ja tämä mustasukkaisuus/kontrollointi erisukupuolisesta ystävästä on nyt noussut uutena ilmiönä pintaan.

Onko miehen mustasukkaisuus perusteltua? Itse olin paniikissa miehen käsiksi käymisestä ja pelkäsin, etten saa tyttöä kotiin millään. Olin epätoivoinen enkä keksinyt ketään muutakaan auttamaan tilanteessa kuin tämän ystävän.

Kommentteja?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies muuten kontrolloiva tai mustasukkainen? 

Tuli mieleen, että jos kesken riidan lähtee turvautumaan toiseen mieheen, niin se voi loukata. Koska riitelystä voi olla aika paha mieli ja kaivata puolison huomiota ja sovintoa eikä sitä että tukeudutaan toiseen mieheen. Mutta toi teidän riita oli alunperinkin ihan typerä miehen puolelta. Miehesi teki kyllä väärin.

Kyllä mä ymmärrän miestä, että hän koki sen uhkana, että riidan päätteeksi pyydän apua miespuoliselta ystävältämme. En mitenkään puolustele sitä. Hän tuli ensimmäisenä mieleen. Jos hän ei olisi vastannut, olisin seuraavaksi soittanut miehen veljelle.

Kontrolloiva mies toki on, mutta mustasukkaisuuden piirteitä ei aiemmin ole tullut esille. Hän oli minulle tosi vihainen illalla, kun en aiemmin tullut häntä pelastamaan itkevältä lapselta. Hän sanoi, että olin itsekäs paskiainen, kun jätin hänet pulaan lapsen kanssa. Mutta avaimen ja lompakon piilottaminen tilanteessa, että teini piti hakea kaverilta oli mun mielestä myös tosi itsekästä. ap

Ainoa itsekäs paskiainen tuossa on kyllä mies, joka katsoo että hänellä on oikeus tulla pelastetuksi omalta itkevältä lapseltaan. Loppu on vaan lisäbonareita. Usko nyt jo, jooko ap.

Kai se on uskottava. En tiedä vaan miten saisin vedettyä miehelle rajat ilman että täytyy lusikoita laittaa jakoon. En haluaisi kuitenkaan erota, vaan selvittää nämä ongelmat. Tietysti väkivaltaa en hyväksy. Tottakai omassa toiminnassakin on paljon korjattavaa, että mies väkivaltatilanteisiin on päätynyt, mutta jotenkin konflikteja pitäisi hänenkin oppia käsittelemään muilla tavoilla. Ehkä terapiasta on apua, siellä nyt käydään. Kiitos kaikille vastanneille, sain paljon ajattelemisen aihetta! ap

Se että mies päätyy käyttämään väkivaltaa on hänen päätöksensä. Normaalin miehen kanssa sun käyttäytyminen ei ylipäätään käynnistäis mitään konfliktia joka pitää jotenkin käsitellä, saati sitten väkivallalla.

Vierailija
42/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että jos kesken riidan lähtee turvautumaan toiseen mieheen, niin se voi loukata. Koska riitelystä voi olla aika paha mieli ja kaivata puolison huomiota ja sovintoa eikä sitä että tukeudutaan toiseen mieheen. Mutta toi teidän riita oli alunperinkin ihan typerä miehen puolelta. Miehesi teki kyllä väärin.

Kyllä mä ymmärrän miestä, että hän koki sen uhkana, että riidan päätteeksi pyydän apua miespuoliselta ystävältämme. En mitenkään puolustele sitä. Hän tuli ensimmäisenä mieleen. Jos hän ei olisi vastannut, olisin seuraavaksi soittanut miehen veljelle.

Kontrolloiva mies toki on, mutta mustasukkaisuuden piirteitä ei aiemmin ole tullut esille. Hän oli minulle tosi vihainen illalla, kun en aiemmin tullut häntä pelastamaan itkevältä lapselta. Hän sanoi, että olin itsekäs paskiainen, kun jätin hänet pulaan lapsen kanssa. Mutta avaimen ja lompakon piilottaminen tilanteessa, että teini piti hakea kaverilta oli mun mielestä myös tosi itsekästä. ap

Ainoa itsekäs paskiainen tuossa on kyllä mies, joka katsoo että hänellä on oikeus tulla pelastetuksi omalta itkevältä lapseltaan. Loppu on vaan lisäbonareita. Usko nyt jo, jooko ap.

Kai se on uskottava. En tiedä vaan miten saisin vedettyä miehelle rajat ilman että täytyy lusikoita laittaa jakoon. En haluaisi kuitenkaan erota, vaan selvittää nämä ongelmat. Tietysti väkivaltaa en hyväksy. Tottakai omassa toiminnassakin on paljon korjattavaa, että mies väkivaltatilanteisiin on päätynyt, mutta jotenkin konflikteja pitäisi hänenkin oppia käsittelemään muilla tavoilla. Ehkä terapiasta on apua, siellä nyt käydään. Kiitos kaikille vastanneille, sain paljon ajattelemisen aihetta! ap

Se että mies päätyy käyttämään väkivaltaa on hänen päätöksensä. Normaalin miehen kanssa sun käyttäytyminen ei ylipäätään käynnistäis mitään konfliktia joka pitää jotenkin käsitellä, saati sitten väkivallalla.

Normaalin ja epänormaalin raja on hämärtynyt. En ole koskaan varmaan ollut normaalissa parisuhteessa tai sitten mun käyttäytyminen saa miehistä esiin kauheimmat piirteet. Olen siis aiemminkin kokenut väkivaltaa parisuhteessa. En tiedä, tämä on niin turhauttavaa löytää itsensä uudelleen samasta kuviosta. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison lompakon ja avainten piilottaminen ei kuulu toimivaan parisuhteeseen.  Toi  tulee pahenemaan - ilmeisesti keskustelua siitä miksi mies tuntee mustasukkaisuutta/omistushalua ei ole kunnolla käyty? Onko miehellä sinulle ja itselleen täysin samat säännöt vai salliiko hän itselleen asioita joita ei salli sinulle?

Hän sallii itselleen siinä mielessä enemmän, että tapaa kavereita viikottain. Yhteisiä naispuolisia ystäviä ei ole, joiden kanssa viettäisi aikaa. Hän on paljon pois kotoa, tekee pitkää päivää töissä ja illalla saattaa vielä lähteä jonnekin. Itse pääsen nyt sovitusti kerran viikossa jonnekin, mutta mies on sanonut, että hänen pitää tietää kellonaika milloin tule takaisin, koska ei saa kuopusta nukkumaan. Tämän hän siis ilmoitti eilen kun keskustelimme aiheesta. Minun täytyy siis määritellä aina kotoa lähtiessä, että milloin palaan, jos hän siis jää lasten kanssa. ap

Kaksoistandardinkin on yksi henksien väkivallan muoto. Sulla pitäisi olla samat oikeudet mennä kuin miehelläsi. Jos ei ole suosittelen harkitsemaan kauanko jaksat jatkaa tuota suhdetta ja miksi. Miehen pitää myös ilmoittaa  jatkossa menonsa aivan samalla tavalla kuin hän sinulta vaatii. Jos hän kieltäytyy, kysy miksi hän sallii itselleen asioita jotka kieltää sinulta (täysi-ikäiseltä ihmiseltä). Miehen on opittava olemaan omien lastensa kanssa ilman läsnäoloasi.Kumpikin kertoo kellonajan tai sitten ei kerro  kumpikaan.

Vierailija
44/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison lompakon ja avainten piilottaminen ei kuulu toimivaan parisuhteeseen.  Toi  tulee pahenemaan - ilmeisesti keskustelua siitä miksi mies tuntee mustasukkaisuutta/omistushalua ei ole kunnolla käyty? Onko miehellä sinulle ja itselleen täysin samat säännöt vai salliiko hän itselleen asioita joita ei salli sinulle?

Hän sallii itselleen siinä mielessä enemmän, että tapaa kavereita viikottain. Yhteisiä naispuolisia ystäviä ei ole, joiden kanssa viettäisi aikaa. Hän on paljon pois kotoa, tekee pitkää päivää töissä ja illalla saattaa vielä lähteä jonnekin. Itse pääsen nyt sovitusti kerran viikossa jonnekin, mutta mies on sanonut, että hänen pitää tietää kellonaika milloin tule takaisin, koska ei saa kuopusta nukkumaan. Tämän hän siis ilmoitti eilen kun keskustelimme aiheesta. Minun täytyy siis määritellä aina kotoa lähtiessä, että milloin palaan, jos hän siis jää lasten kanssa. ap

Kaksoistandardikin on yksi henkisen* väkivallan muoto. Sulla pitäisi olla samat oikeudet mennä kuin miehelläsi. Jos ei ole suosittelen harkitsemaan kauanko jaksat jatkaa tuota suhdetta ja miksi. Miehen pitää myös ilmoittaa  jatkossa menonsa aivan samalla tavalla kuin hän sinulta vaatii. Jos hän kieltäytyy, kysy miksi hän sallii itselleen asioita jotka kieltää sinulta (täysi-ikäiseltä ihmiseltä). Miehen on opittava olemaan omien lastensa kanssa ilman läsnäoloasi.Kumpikin kertoo kellonajan tai sitten ei kerro  kumpikaan.

Edit.typo

Vierailija
45/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksoistandardinkin on yksi henksien väkivallan muoto. Sulla pitäisi olla samat oikeudet mennä kuin miehelläsi. Jos ei ole suosittelen harkitsemaan kauanko jaksat jatkaa tuota suhdetta ja miksi. Miehen pitää myös ilmoittaa  jatkossa menonsa aivan samalla tavalla kuin hän sinulta vaatii. Jos hän kieltäytyy, kysy miksi hän sallii itselleen asioita jotka kieltää sinulta (täysi-ikäiseltä ihmiseltä). Miehen on opittava olemaan omien lastensa kanssa ilman läsnäoloasi.Kumpikin kertoo kellonajan tai sitten ei kerro  kumpikaan.

Tämä. Älä nyt hyvä nainen salli näitä kaksoisstandardeja. Miehelle tarkalleen samat säännöt ja oikeudet kuin sinullekin. Mieti nyt sitäkin tilannetta, että joudut onnettomuuteen/sairastut ja sen seurauksena muutamaksi viikoksi sairaalaan. Pitääkö sieltäkin hypätä nukuttamassa lasta kun isä ei osaa?

Vierailija
46/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa on hieman huonoa tilannetajua jos riitä on jo käynnissä ja otat yhteyttä miehen ystävään

Miten sinun mielestäsi olisin saanut tyttäreni pois kaverinsa luota ellen olisi pyytänyt kaveria jeesaamaan? ap

Onko se sun ainoa ystävä?

Vierailija
47/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalin ja epänormaalin raja on hämärtynyt. En ole koskaan varmaan ollut normaalissa parisuhteessa tai sitten mun käyttäytyminen saa miehistä esiin kauheimmat piirteet. Olen siis aiemminkin kokenut väkivaltaa parisuhteessa. En tiedä, tämä on niin turhauttavaa löytää itsensä uudelleen samasta kuviosta. ap

Ei ole kyse sun käyttäytymisestä. Selkeästi huomaa että olet niitä naisia jotka luikkivat nurkkia pitkin ja yrittävät olla ärsyttämättä. Se ei vaan mustasukkaisten kanssa auta mitään.

Vierailija
48/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa on hieman huonoa tilannetajua jos riitä on jo käynnissä ja otat yhteyttä miehen ystävään

Miten sinun mielestäsi olisin saanut tyttäreni pois kaverinsa luota ellen olisi pyytänyt kaveria jeesaamaan? ap

Tuskin merkitystä. Tuon tyyppisten mustasukkaisten miesten mielestä taksikuskienkin kanssa käydään panemassa. Ihan sama kuka oli kuskina kun käsky oli jäädä kotiin eikä pikkuvaimo totellut.

Vierailija
49/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en viitsinyt perheellisiä kavereita vaivata 23 aikaan illalla. Tämä tuli ekana mieleen, kun asuu lähimpänä ja on perheetön. Tollasessa tilanteessa toimii jotenkin ajattelematta. Olin järkyttynyt.

Täytyy jatkossa tosiaan vaatia mieheltäkin kellonaikaa milloin tulee kotiin. Hyvä vinkki! ap

Vierailija
50/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en viitsinyt perheellisiä kavereita vaivata 23 aikaan illalla. Tämä tuli ekana mieleen, kun asuu lähimpänä ja on perheetön. Tollasessa tilanteessa toimii jotenkin ajattelematta. Olin järkyttynyt.

Täytyy jatkossa tosiaan vaatia mieheltäkin kellonaikaa milloin tulee kotiin. Hyvä vinkki! ap

Älä nyt enää selittele tuota avunpyyntöä kaveriltasi, se on täysin sivuseikka teidän kuviossa. Mies yrittää saada ajatuksesi pois varsinaisesta asiasta, eli siitä että oli kontrolloiva ja väkivaltainen.

Vierailija
51/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadit mieheltä kaikkea samaa kuin hän vaatii sinulta. Jos sinä saat käydä ulkona kerran viikossa, niin saa hänkin. Kellonajat vaadit tosiaan myös. Tarkalleen samat oikeudet molemmille.

Jotkut miehet eivät ole välttämättä ns. pahoja, ovat vain puusilmiä ja vakuuttuneita siitä, että ovat oikeassa. Niille täytyy sitten konkreettisesti näyttää, mikä mättää. Jos ovat puusilmäisyytensä takana oikeasti fiksuja ja välittäviä, ottavat kyllä onkeensa. Jos eivät ota, parempi sekin on nähdä ettei jää miettimään enää, että entä jos kuitenkin..

Vierailija
52/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se on ihan ymmärrettävääkin jos tilanne miehesi kanssa käy pelottavaksi että haet apua toisen turvalliseksi kokemasi miehen luota. Tätäkään nuo kotityrannit eivät itse käsitä että saattavat jopa ajaa naisen jonkun toisen syliin.

Vierailija
53/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi puolustelen miehen käytöstä. Tiedän, ettei toisen tavaroiden piilottelu ole oikein, tai käsiksi käyminen. Itse en lähtisi kaksi miespuolisen ystävän kanssa illanviettoon, mutta ajattelin, että autokyydin pyytäminen ei aiheuta mustasukkaisuutta, mutta ilmeisesti sekin tekee. Olen aivan hukassa tässä tilanteessa, kun tuntuu, että riidat vain pahenevat kerta toisensa jälkeen :( ap

Todennäköisestihän se kontrollointi pahenee. Miehelläsi on rauhallinen olo vasta kun istut 24/7 hänen näköetäisyydellään. Kun tuo ei ole mahdollista hän testaa mihin asti pystyy sinua rajoittamaan. Aina kun annat periksi jossain asiassa seuraava rajoitus on tiukempi.

Ja kun ap istuu näköpiirissä sen 24/7, niin sitten tulee pataan sen takia että varmastihan ap ajatteli jotain toista miestä kun oli sellainen ilmekin. Jos mies ei suostu terapiaan käsittelemään sairaalloista mustasukkaisuuttaan, niin kyllä kehottaisin ap:tä eroamaan. Jos siis ei halua joutua ikuiseksi nyrkkeilysäkiksi. Hyi mikä mies.

Vierailija
54/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ja naisen "kaveruus" on aina epäilyttävää. Itse en ole koskaan ollut naisen kanssa kahden keskinen kaveri, enkä aio olla. Kaverieni naiset ovat tietenkin jossain määrin kavereita, mutta ei mitenkään hengataampa kahdestaan baarissa kun mies jää lapsen kanssa kotiin -tasoa. Olisi ihan helvetin outo ajatus itse asiassa. Näen heitä vain silloin, kun kaverinikin on läsnä.

Vierailija
55/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka taksi tai joku muu ystävä ja eikös se ollut jo sovittu että tyttö siellä yötä on

Vierailija
56/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka taksi tai joku muu ystävä ja eikös se ollut jo sovittu että tyttö siellä yötä on

Mies oli piilottanut kukkaron eli ei rahaa ja yöpymistä ei ollut sovittu. Taisi ap:n mies tai sen hengenheimolainen saapua palstalle.

Vierailija
57/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tekis noin, että lähtisin viettää kaksisteen kaverimiehen kaa iltaa, kun oma mies jää kotiin lasten kaa. Ei kuulu meidän kuvioihin tollaset. Tosi outoa. Ymmärrän miestäsi.

Itse ymmärsin että baari-ilta oli jonkun toisen ystävän seurassa. Anyway, hyvässä parisuhteessa se ei ole mikään uhka vaikka kävisi joskus baarissa miespuolisenkin ystävän kanssa. Miksi se pitää nähdä sellaisena?

Ihan samalla tavalla naispuolinen ystävä miehellä nähdään heti uhkana. Epäillään vähintään ihastusta jos ei nyt ihan suhdetta. Ja sitten suututaan kun ei suostu lopettamaan yhteydenpitoa tähän "ihastukseen". Tää on nähty niin monet kerrat.

Vierailija
58/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5-vuotias on kyllä vielä tosi pieni, ymmärrän tuon ettei mies osaa nukuttaa. Oma mieheni taisi nukuttaa meidän lapsen vasta joskus kun tämä oli 5-vuotias, kun lapsi oli ekaa kertaa mummolassa ilman minua. Mutta jos haluat noita iltamenoja ja lapsi menee noin aikaisin  nukkumaan, niin sitten miehen pitää viettää enemmän aikaa lapsen kanssa ja opetella se nukuttaminen. Ensin niin, että sinä olet kotona, kunnes mies oppii. Tämä olisi järkevää ilman niitä iltamenojakin, kyllä olisi hyvä että mies osaa olla lapsensa kanssa kahden - ihan heidän keskinäisen suhteensakin vuoksi ja siksikin, ettei miehen tarvitse jännittää pärjäämistään niissä tilanteissa, joissa on lapsen kanssa kahden vaan voisi nauttia niistä hetkistä luottaen siihen, että pärjää kyllä. 

Hiukan ohi mutta mitä nukuttamisia te lasten kanssa harrastatte? Minä en ole koskaan nukuttanut lapsiani eikä mies liioin ja ovat jo teinejä. Siis istutteko te vieressä vahtimassa, että lapsi nukahtaa?

Vierailija
59/59 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI VITTU MITÄ SÄ TÄNNE OIKEIN KIRJOTAT !!????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi