Eksä maksattaisi lapsen synttärit lapsella itsellään
Pitää purkautua, kun taas menee hermo tuohon hulluun naiseen... Eksä on tuomittu korvauksiin lapsen pahoinpitelystä. Hän on nyt saanut tietoonsa, että asianajotoimisto on maksanut lapsen tilille häneltä ulosotettuja korvauksia muutaman satasen. Eksä ei ole tietenkään koskaan hyväksynyt tuomiota, ja on raivonnut minulle tilanteesta.
Tämä ei kuitenkaan riitä, vaan nyt eksä on keksinyt, että ei osallistu lapsen synttärien kustannuksiin, jos lapsi ei maksa ensin synttärikuluja korvaussummaan asti omasta pussistaan. Kyseessä olisi siis tapahtumasynttärit, joiden järjestämiseen menee ehkä kolmisen sataa. Miten inhottava, itsekäs ja häiriintynyt joku ihminen voi ollakaan... Soittelee 10-vuotiaalle lapselle ja yrittää kiristää uhkaamalla, että synttärit eivät toteudu! Eksä on varmaankin laskenut, että jos lapsi ei maksa ja hän ei osallistu, minä maksan sitten synttärit kokonaan. Näin kostaa minun ja lapsen kautta ulosotolle... Ihana ihminen :P
Kommentit (24)
Miten lapsen synttärit voivat olla tuollaisesta summasta kiinni? Kaiva kuvetta. Synttärien maksaminen ei ole lapsen asia. Jos sinä haluat sellaiset hänelle järjestää, sinä maksat.
Lapsen äiti ei varmaankaan muutenkaan ole osa lapsen elämää.
Jep, luultavasti maksan. Ja eksän on turha kuvitella sitten tulevansa sinne. En minä tästä rahan takia valita, vaan siksi, että eksä toimii niin alhaisesti että yrittää kiristää rahaa lapselta.
Mä ymmärrän sen, että olisi kiva kun voisitte yhdessä maksaa yhteisen lapsen synttärit, mutta jos puhutaan ilkeästä lapsiaan pahoinpitelevästä kiristäjästä niin eiköhän ole parempi että järjestät asiat itse ilman eksän osallisuutta jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, luultavasti maksan. Ja eksän on turha kuvitella sitten tulevansa sinne. En minä tästä rahan takia valita, vaan siksi, että eksä toimii niin alhaisesti että yrittää kiristää rahaa lapselta.
Juu, pidä noin kammottava ihminen loitolla teistä. Tsemppiä.
Ja siis lähtökohtahan tässä oli, että synttärit olisi maksettu puoliksi, kuten aiempina vuosina, ennen kuin eksä keksi että lapsi on saanut häneltä "vääryydellä" rahaa.
En nyt ihan tajua. Jos eksäsi maksaa elatusmaksua, miksi hänen pitäisi osallistua sinun järjestämiin synttäreihin?
Minun eksäni ei osallistunut kummankaan lapsen synttärimenoihin koskaan, mutta lapset saivat kyllä kutsua isänsä koska oli lapsen synttärit, ei minun
Miten annat eksän soitella lapselle, jos tällä oikeuden tuomio kyseisen lapsen pahoinpitelystä? Mikset katkaise välejä ja hae yksinhuoltajuutta ja valvottuja tapaamisia?
Kuten tässä selitin, lapsen synttärit on aiempina vuosina maksettu puoliksi. Eivät ole "minun järjestämät", vaan pidetty hoplopissa, megazonessa tms. Molemmat olleet mukana järjestelyissä. Tänäkin vuonna eksä on ollut jo kovasti varaamassa paikkaa ja suunnittelemassa lapsen kanssa jotain spektaakkeelimaista, mutta on nyt keksinyt, että onkin tämmöinen täky jolla hän voi pelotella lasta. Ensin siis luo odotuksia ja nyt keksi alkaa kiristää, että ne eivät toteutuisi.
Kyllä minulla on varaa maksaa yksinkin synttärit, mutta ennen kuin eksä keksi tämän jutun hän on ollut hyvinkin aktiivisesti jo suunnittelemassa synttäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten annat eksän soitella lapselle, jos tällä oikeuden tuomio kyseisen lapsen pahoinpitelystä? Mikset katkaise välejä ja hae yksinhuoltajuutta ja valvottuja tapaamisia?
Käsittääkseni on laitonta estää yhteydenpito.
Hakemus valvotuista tapaamisista on sisällä, mutta prosessi on kestänyt jo nelisen kuukautta...
Et vastannut kysymykseen pahoinpitelystä. Miksi yrität järkätä ylipäätään mitään lasta pahoinpitelevän ja siitä tuomitun kanssa? Hän ei selvästi edes hyväksy tuomiota.
Kuulostaa niin kummaltakin kuvioita. Itse estäisin puhelut ja muun uhkailun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni on laitonta estää yhteydenpito.
Hakemus valvotuista tapaamisista on sisällä, mutta prosessi on kestänyt jo nelisen kuukautta...
Ei ole, jos on lapsen edun mukaista ettei yhteyttä pidetä.
Yhteys lastenvalvojaan ja kysy sieltä neuvoja. Oikeusaputoimisto auttaa myös.
Kuulostaa ihan kamalalta tilanteesta, en tajua miten edes pyydät rahaa tai keskustelet synttäreistä tuollaisen ukon kanssa. Sehän on selvää, että se provosoi hullua.
Toinen vanhempi on tuomittu lapsen pahoinpitelystä, ja kuitenkin sitten synttäreitä yhdessä iloisesti järjestelee, kunnes keksii kiristää lastaan ja sinua..? Mietipä itse mitä kannattaisi tehdä.
No, ensinnäkin lapsi haluaa pitää yhteyttä äitiinsä. Käsittääkseni huoltajana velvollisuuteni on tukea lapsen oikeuksia eli tapaamisoikeutta, eikä jyrätä sitä, kunhan tapaamiset voivat toteutua turvallisesti. Eikä 10-vuotiaalta voi mitenkään häivyttää enää toista vanhempaa elämästä edes vaikka haluaisi. Luulen, että vahingoittaisi lasta enemmän psyykkisesti.
Lastenvalvojaan oon jo ollut yhteydessä, siksi prosessi on kestänytkin. Siellä ei voida tehdä mitään, jos toinen huoltaja ei suostu. Nyt on hakemus valvotuista tapaamisista ja yksinhuoltajuudesta käräjäoikeudessa, mutta sieltä ei ole kuulunut vielä mitään. 60 päivää reagointiaikaa...
Ei voi olla ihan mitätön juttu jos tuomio on tullut. Eikö mikään oma hälytyskellosi kilkattanut ennen kuin pyysit miestä maksamaan synttäreitä?
Miksi edes yrität maksattaa synttäreitä jos lapsen pahoinpitelykorvauksiakin haetaan ulosoton kautta?
Vierailija kirjoitti:
Yhteys lastenvalvojaan ja kysy sieltä neuvoja. Oikeusaputoimisto auttaa myös.
Kuulostaa ihan kamalalta tilanteesta, en tajua miten edes pyydät rahaa tai keskustelet synttäreistä tuollaisen ukon kanssa. Sehän on selvää, että se provosoi hullua.
Ukon?
Kyse on siis lasten äidistä. Ja aika pienestä kurituksestakin tulee nykyään pahoinpitelytuomioita. Eksä ei hyväksy tuomiota ja kokee tulleensa kohdelluksi väärin.
No sä varmaan sitten maksat itse koko synttärit, niin eksä voi lopettaa lapsen häiriköimisen?
Musta toi tilanne kuulostaa lapsen kannalta ikävältä.