Voiko melatoniinia ottaa kaksi tablettia vaikka paketissa lukee 1 kpl?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Voi ottaa. Itsekin VÄÄRINkäytän.
T. sh
Minkä vahvuista se on? Jos 1mg, niin varmaan voi aika huoletta ottaa, mutta jos 3mg, niin sit en ehkä ottais.
Melatoniinipillereitä voi ottaa huoletta kourallisenkin. Ei ole vaarallinen valmiste. Varsinainen virhe, jonka ihmiset poikkeuksetta tekevät, on se, että ottavat melatoniinia pakkauksen ohjeen mukaisesti liian myöhään ja ovat sitten pökkyrässä aamulla. Hyksin uniproffa suosittaa ottamaan jo jopa kolme, neljä tuntia ennen aiottua nukkumaanmenoaikaa. Itse olen noin toiminut ja sen hyväksi havainnut.
Melatoniini vaikuttaa eri lailla eri ihmisiin. Minä otan sen nukkumaanmennessä. Se tehoaa nopeasti, ja aamulla herään itsestään aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniinipillereitä voi ottaa huoletta kourallisenkin. Ei ole vaarallinen valmiste. Varsinainen virhe, jonka ihmiset poikkeuksetta tekevät, on se, että ottavat melatoniinia pakkauksen ohjeen mukaisesti liian myöhään ja ovat sitten pökkyrässä aamulla. Hyksin uniproffa suosittaa ottamaan jo jopa kolme, neljä tuntia ennen aiottua nukkumaanmenoaikaa. Itse olen noin toiminut ja sen hyväksi havainnut.
Kannattaa kokeilla mikä toimii kenellekin. Mulla alkaa nukuttamaan hyvin tarkkaan tunnin kuluttua melatoniinin ottamisesta, mutta kolmen neljän tunnin päästä saatan olla taas aivan virkeä, jos en ole mennyt nukkumaan. Vahvin vaikutusaika itselläni tuntuu olevan 1-2 tunnin aikaväli tabletin ottamisesta: Silloin pitää päästä nukkumaan. Mulla onneksi ei ole vaikeuksia nukkua, kunhan vaan saan nukahdettua.
Paketissa lukee 1/2-1, mä otan 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ottaa. Itsekin VÄÄRINkäytän.
T. sh
Voi vitun nolo 😂
Ei pysty, käsi pysähtyy ennen kuin tabletti yltää suuhun
Mulle annettiin joskus ohje että kolme voi ottaa ja kyseessä 3mg pillerit.
En kyllä koskaan hakenut niitä apteekista.
Se on hermoissa vikaa, jos ei kännissä nuku.
Mä otan 6 tai 9mg en tarvii joka yö mut pari kertaa viikossa. Ei mitää sivuoireita
Mulla 3 mg tabletteja ja lääkärin kirjoittama annosohje 1-3 tablettia että joo, voi ottaa.
Sen kerran kun GOOGLASIN melatoniinin vaikutuksia, sain selville että vaikutus ei kasva n. 5 mg jälkeen. Voi siis vetää vaikka 70 tablettia, mutta 5 mg on se mikä "menee läpi".
Täähän on just sellainen asia, joka kannattaa kysyä av-palstalta :-D Älä vahingossakaan mainitse asiasta lääkärille. Melatoniini on vain hormoni siinä missä muutkin.
Mitä ohjeita olette saaneet lääkäreiltä pitkä- tai lyhytvaikutteisen melatoniinin käytöstä?
Kysymys ei ole validi.
Lääkeaineita ei mitata kappaleissa, vaan vaikuttavan aineen määrän mukaan. Milligrammat.
Kaikkia lääkkeitä voi ottaa enemmän kuin paketissa ohjeistetaan. Mihin sitten päädytään, on se kiinnostavampi kysymys.
Ei auttanut muuten nukkumiseen, vaikka nappasi 5 -9 pilleriä melatoniinia. Piti luopua alkoholista, kahvista ja muutaman kuukauden yöunista, mutta kyllä se sieltä löytyi lopulta. Ainakin omalta kohdalta.
Voi ottaa. Itsekin käytän.
T. sh