Hääkutsun tulkinnasta kysymys!
Kun kutsu on osoitettu: Maija ja Matti Meikäläinen perheineen, Maija ja Matti ovat mun vanhemmat, mä asun avomieheni ja kahden lapsen kanssa eri osoitteessa, mulla on sisko joka asuu vielä kotona vanhempien kanssa, ja veli, joka asuu tyttöystävänsä kanssa omassa kodissa. Ketä on kutsuttu?
Kommentit (15)
Kaikki häihin kutsujat ei IHAN OIKEASTI tunne näitä etikettisääntöjä vaikka näköjään monet vastaajat tuntevat. On sen verran hämärästi ilmaistu. Jos teille ei ole lähetetty omaa kutsua vaikka siksi että lähettäjällä ei ole teidän osoitetta.
Me kirjoitettiin omiin kutsuihin pääasiassa kaikkien nimi, mutta yhdeltä perheeltä unohtui (rehellisesti unohtui) lasten nimet ja luulivat tietysti ettei lapsia ollut kutsuttu. Onneksi päästiin oikaisemaan asia ajoissa. Moka oli oma tietysti, mutta oisi harmittanut jos lapset oisi jääneet pois tuon takia.
koska itse ajattelin, että koskisi vanhempia ja meitä kaikkia sisaruksia, kutsuja on meidän lasten serkku, olisi hiukan hassua kutsua vain siskoni, joka on itse asiassa vähiten ollut tekemisissä tämän kutsujan kanssa. Mutta toisaalta mielestäni on myös aika kornia jättää kutsumatta mun " oma" perhe. Vaikeita nämä hääasiat...
Eli ei todellakaan sinua ja sinun perhettäsi tai veljeäsi tyttöystävineen. Eikä koske myöskään kotona asuvan siskon mahdollista seuralaista.
Se, että sinä ap toivot kutsun koskevan sinua on sitten ihan toinen juttu... Valitettavasti teette emämokan jos ryysäätte häihin, joihin teitä ei ole kutsuttu. Itse kutsuimme sukulaisista nimen omaan vanhempieni sisarukset PERHEINEEN ja tarkoitimme tällä (totta kai) kotona asuvia lapsia. Omillaan asuvia serkkuja ei kutsuttu. Silti eräs täti soitti ilmottautumista ja kertoi samalla, että " Maijan perhe ei ole vielä varma, että pääseekö tulemaan..." Haloo, Maijan perhettä ei oltu edes kutsuttu eikä heille olisi tilaa juhlassa ollut. Onneksi eivät sitten päässeet tulemaan... Olis ollut joo aika noloa kun olisivat juhlissa huomanneet, että ketään muita serkkuja ei paikalla ole eikä heitäkään oltu edes kutsuttu.
" Perheineen" tarkoittaa aina vain samassa taloudessa asuvia. Luepa ep käytöksen kultaista kirjaa, sieltä selviää moni asia...
Mä en ole missään vaiheessa sanonut toivovani kutsun koskevan myös itseäni, vaan olen ainoastaan pohtinut kenelle se on tarkoitettu.
kutsu koskee koko sukuanne, myös miehesi vanhemmat ja sisarukset lapsineen ovat kutsuttu.
Kukaan lapsista ei asu enää kotona.
Kutsussa on kuitenkin tarkoitettu vanhempia sekä lapsia puolisoineen, vaikkeivät he asu enää kotona. Näin siis Pohojanmaalla :)
Vierailija:
kutsu koskee koko sukuanne, myös miehesi vanhemmat ja sisarukset lapsineen ovat kutsuttu.
Joopa joo. En ole olettanut missään vaiheessa kutsun koskevan ketään tiettyä, vaan kysynyt mielipidettä.
Siitä siis on tiedetty, että kutsu olisi tarkoittanut koko porukkaan, kun hääpaikalla morsian ja sulhanen ovat ihmetelleet, miksi vanhempani ovat tulleet vain kahden ja lapset puolisoineen ovat jääneet kotiin.
Vierailija:
Kukaan lapsista ei asu enää kotona.Kutsussa on kuitenkin tarkoitettu vanhempia sekä lapsia puolisoineen, vaikkeivät he asu enää kotona. Näin siis Pohojanmaalla :)
Omillaan asuville lähetetään omat kutsut, jos halutaan ne kutsua tai mainitaan erikseen vanhempien kutsussa, että myös sisko ja veli on kutsuttu, eli sinä ja veljesi.
Minun perheeseeni kuuluvat mieheni ja lapseni, en kuulu vanhempieni perheeseen.
Vierailija:
Siitä siis on tiedetty, että kutsu olisi tarkoittanut koko porukkaan, kun hääpaikalla morsian ja sulhanen ovat ihmetelleet, miksi vanhempani ovat tulleet vain kahden ja lapset puolisoineen ovat jääneet kotiin.Vierailija:
Kukaan lapsista ei asu enää kotona.Kutsussa on kuitenkin tarkoitettu vanhempia sekä lapsia puolisoineen, vaikkeivät he asu enää kotona. Näin siis Pohojanmaalla :)
ettejä.
Etiketin mukaanhan kutsulla tarkoitetaan vanhempiasi ja kotona asuvaa lasta. Jos ovat jotain lähisukulaisia, niin varmasti tarkoittavat myös teitä.
Meillä oli juuri viime kesänä samankaltainen tilanne. Kun vanhempani ilmoittautuivat häihin, kyseltiin myös meidän tulemista, vaikka meitä ei oltu " kutsuttukaan" , koska meitä ei mainittu kutsussa. Olettivat kuitenkin, että koko poppoo tulee yhdellä kutsulla.
Toisessa kutsussa oli vain minun ja mieheni nimi, ei vauvamme eikä perheineen mainintaa. Oletimme, että juhlitaan aikuisten kesken. Paikanpäällä oltiin sitten tosi pettyneitä, kun vauva ei tullutkaan.
Eli kyllä " paremmissakin" piireissä mogataan kutsujen kanssa :).
Eli en ole ainoa jolta on tuo käytöksen kultainen kirja hukassa, mitä tarjottiin....
Olen huomannut, että usein kutsu tarkoittaa lapsiakin, vaikka niitä ei kutsussa mainitakaan. Meille nimittäin on sattunut muutamankin kerran niin, että juhlapaikalla morsiuspari on harmitellut lastemme puuttumista.
Niin ja kyse ei ole ollut mistään " moukkaperheistä" , vaan kiireisillä ihmisillä ei ole tullut mieleenkään miettiä, mitä kuoren päälle KUULUU kirjoittaa.