Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te ns. vapaan kasvatuksen tuotokset

Vierailija
28.03.2017 |

Miten kävi? Tuliko teistä täysjärkisiä kansalaisia vai oletteko katkeria vanhemmillenne?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä, terve itsetunto. En mieti, mitä muut minusta ajattelevat. Olen itsenäinen, pärjäävä, luova, tasapainoinen ja enimmäkseen positiivinen ja valoisa. Olen tehnyt töitä sen eteen, etten olisi liian itsekäs. Totuin kotona siihen, että sain mitä halusin. Onneksi jo nuorena minulla oli paljon "tasoittavia" ystäviä. Minun on vaikea asettaa itselleni rajoja. Addiktoidun helposti. Teen liikaa töitä, juon liikaa, syön liikaa... Kun tulin äidiksi, minun oli vaikea aluksi sietää lapsen tarvitsevuutta.Omilla lapsillani ei ollut vapaa kasvatus vaan selkeät rajat.

Vierailija
2/3 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä olenko ihan täysin vapaan kasvatuksen hedelmä, koska käytöstavat minulle kyllä opetettiin, mutta teini-iästä eteenpäin oikein mitään rajoja ei ollut. En ole katkera vanhemmilleni vaan kiitollinen siitä, että sain elää nuoruuteni ja tehdä omat pahimmat virheeni silloin, kun niillä ei ole väliä ja ne kasvattivat minusta tällaisen kuin nyt olen.

Koen olevani ihan hyvä kansalainen, valmistuin ylioppilaaksi hyvin arvosanoin, opiskelen tällä hetkellä ammattikorkeakoulussa, olen ollut työelämässä ja koen olevani arvoiltani ja käytökseltäni vahvaa keskiluokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve, fiksu aikuinen. Kasvatustieteen maisteri. Ajattelen omilla aivoillani. Lammasmaisuus pistää vihaksi. Masennukseen taipuvainen. Normaalisti hauska ja elämäniloinen.