Julkkisten smoothieateriat
Miksi näiden fitness-misujen smoothievillitystä kehutaan ja ylistetään vaivattomaksi ja helpoksi välipalaksi? Televisiossa näytetään pelkästään ne helpoimmat jutut. Blenderiin mätetään kaikenlaista kivaa sekaisin ja surautetaan sen parissa sekunnissa vihreäksi limaksi Kaadetaan siitä lasillinen huiviin ja lähdetään salikassi olalla treeneihin. Kas kummaa - kun tulen uudelleen keittiöön niin jämät ovat kadonneet blenderistä ja kaikki on tiskattuna odottamassa seuraavaa kokkauskertaa. Viereiseen kulhoon on ilmaantunut uudet luomuvihannekset ja ei muuta kun uutta tahnaa tekemään...
Kuka voi elää pelkällä vauvanruualla? Onko koskaan tutkittu, miten satunnaisia personal trainer-keikkoja tekevän on varaa asua ja elää noin?
Kommentit (3)
Miksi sinne blenderiin jäisi mitään jämiä? Tietysti se juodaan kaikki pois tai sitten kaadetaan jonnekin muualle ja tiskataan se blenderi heti. Eihän muissakaan kokkausohjevideoissa sitä tiskaamista näytetä, ketä se kiinnostaisi. Enemmän minua noissa ärsyttää, että ne raaka-aineet on valmiiksi just sopivia ruokiin heitettäviksi. Mitään ei kuorita tai pilkota, vaan kaikki on ihanasti sellaisissa pikkukipoissa valmiina kuutioina.
Mun blenderi menee tasan neljään osaan: se osa mikä on aina pöydällä ja missä on moottori, kannu, kansi ja kannesta irrotettava pikkuinen muovipikari/suoja. Huuhtelen osat heti smoothien teon jälkeen, usein kansi on pysynyt puhtaana, eli käytännössä vain kannu tarvitsee huuhtaisun. Ehkä kerran viikossa näytän kannulle harjaa. Että enpä nyt tiedä, kuinka vaikeaa tuollaisen masiinan puhtaanapito oikein on. Varsinkin, kun tekee sellaisia smoothieta, minkä rakennuspalikat eivät vaadi kuorimista tai pilkkomista, niin sen kummemmin ei tiskiä tule. Omput ja muut työnnän kuorineen (pestynä, poistan karan kyllä), että satunnaisesti saa likastaa myös veitsen, mutta sekin puhdistuu huuhtelemalla.
Mä en koskaan tee blenderillä smoothieita enkä mitään muutakaan. Sauvasekoittimella on paljon helpompi tehdä kaikki. Teen ison määrän korkeahkoon kannuun, juon sen verran kuin tekee mieli ja kannu menee helposti jääkaappiin. Seauvasekoitin on tosi helppo pestä. Jos ei heti kerkeä tiskaamaan, niin ihan nopeasti voi huljuttaa veden alla.
Blenderi pitäisi laittaa osiin, yli jäävä pitäisi laittaa erilliseen astiaan ymym. Sisko vannoo ihan täysin blenderin nimeen.