ELISA! Lopeta! Älä soita minulle enää!
Puhelinyhtiö Elisa painostaa ja rankaisee asiakastaan. Heillä on nyt taas kerran joku uusi ja elämää suurempi nettiliittymätyyppi tarjolla ja sitä pakkosyötetään asiakkaille kuin ajettaisiin käärmettä pyssyyn.
Siirryin kolmisen vuotta sitten Elisan asiakkaaksi, ja otin läppäriini mokkulaliittymän. Se on toiminut ihan hyvin, ei ole takkuillut eikä hidastellut - kunnes vasta viime aikoina.
Noin kuukausi sitten minulle soitti Elisan puhelinmyyjäpoika ja kertoi uudesta liittymästä, johon minun kannattaisi vaihtaa. En suostunut, koska tietenkin tajusin, että se on vain uusi keino saada asiakas maksamaan entistä enemmän (halvan aloitusjakson jälkeen).
Kuinka ollakaan, heti puhelun jälkeen nettiliittymäni alkoi hidastella ja sitä kesti pari päivää. Seuraavalla viikolla soitti samasta firmasta puhelinmyyjätyttö ja painosti vaihtamaan liittymää. Sanoin, etten edelleenkään vaihda. Taas alkoi liittymä takkuilla parin päivän ajaksi.
Seuraavalla viikolla soitti taas joku tyttö eikä antanut suunvuoroa, puhua pulputti lauseensa yhteen pötköön ja painosti. Löin luurin korvaan. Sen takia netti seisahteli taas pari päivää.
Tänään soitti puolestaan myyjäpoika. Sanoin, että tämä on jo neljäs painostusyritys ja että en vaihda. Sanoin myös, että soittakaapa perkeleet vielä kerran, niin vaihdan Telialle (entinen Sonera). Nyt takkuilee netti. Ensi viikolla soittanevat uudestaan. Sen kun tekevät, vaihdan Telialle.
Elisa toimii kuin mikäkin mafia; painostusta, hiostamista, ympäripuhumista ja jos et suostu, niin rankaistaan hidastamalla tahallaan nykyisen liittymän toimintaa. Että siinäpä näet, mitä seuraa, jos et hyväksy pakkosyöttämäämme fantastista "tarjousta".
Kova on kiima saada asiakas vaihtamaan vanha, toimiva, kohtuuhintainen sopimuksensa uuteen ja kalliimpaan.
Kommentit (24)
syytä vain itseäsi. sä olet antanut elisalle luvan markkinoida niiden tuotteita sulle.
Olet antanut Elisalle pikkusormen, se paholainen vie koko käden. Goddamn Biatch!
Minulle ne tyrkyttää sitä hemmetin viihdettä. Ovat soittaneet tämän kevään aikana monta kertaa ja aina sanon, että ei kiitos, kokeilin kerran ilmaiseksi sen kuukauden ja ei ollut mulle riittävästi katsottavaa. Soittavat muutaman viikon päästä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
syytä vain itseäsi. sä olet antanut elisalle luvan markkinoida niiden tuotteita sulle.
Ilman markkinointilupaa et voi ryhtyä Elisan asiakkaaksi. Se on pakollinen. Että näin.
Omista asetuksista käyt rastittamassa ne markkinointiluvat pois. Mulla on siirretty numero ja soittelivat niitä markkinointipuheluitaan siihen tekniseen numeroon, joten kiellä markkinointi VARMASTI kaikkiin numeroihisi.
Joo vaihdoin elisalta pois, kun lisäsivät laskuihin aina 5-15€ summia. Minulla oli siis 29,90€ nettiliittymä johon lisäiltiin mielivaltaisesti lisää maksettavaa. Kun soitin ja halusin lopettaa liittymän minut ohjattiin puhelimella lopetuskeskukseen missä soi todella painostava, jopa pelottava musiikki. Siellä sitten vastasi kovan kuuloinen nainen mikä tivasi syytä, ihan kuin olisin ollut oikeuden edessä vastaamassa rikoksistani. Oli todella absurdi tilanne.
Voi.perk!!
Elisa on bitch ja soittaa tosi pelottavaa musiikkia! Kunnon mafiafirma !!!:D
Ap luuletko tosiaan että kostavat sinulle kun et ottanut jotain härpäkkeitä ja lisäreitä. :D
Jussi_ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman markkinointilupaa et voi ryhtyä Elisan asiakkaaksi. Se on pakollinen. Että näin.
ei vaan ne kysyy sulta lupaa tuohon ja sä olet antanut sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Voi.perk!!
Ap luuletko tosiaan että kostavat sinulle kun et ottanut jotain härpäkkeitä ja lisäreitä. :D
Kun soitat muilla asioilla elisaan siellä soi ihan leppoisaa hissi musiikkia, mutta jos haluat katkaista liittymän niin sinut ohjataan lopetuskeskukseen missä soi tarkoituksella painostava musiikki.
eikö sen sopimuksen voi purkaa siellä niiden sivuilla profiilin kautta?
mitä turhia soittelemaan... muut vaihtoehdot onkyllä tätäkin paskempaa kuraa, eiköhän siellä ole mahdollista estää markkinointi ja tehdä numero salaiseksi
dna määräaikaisuudet haisee pitkälle ja kauan vaikka noin muuten liittymät olisikin ihan jees
telialla on jatkuvasti ongelmia ja laskuttelevat miten sattuu, eivät pärjää muutenkuin tyrkyttämällä taloyhtiöiden kautta.... heidän mottonsa oli että koska mä voin? mitä vttua oikeesti
Ostin muutama viikko sitten uuden puhelimen Saunalahdelta ja tämän jälkeen olen saanut jo kahdesti sähköpostia otsikolla "Olisiko aika vaihtaa uuteen?" Mitä vittua? Ei todellakaan olisi, ostin juuri uuden TEILTÄ.
Vittu mitä älykääpiöitä sielläkin tekemässä noita mainoskampanjoita. Onko kuultu kohdentamisesta mitään? Internet-aikakaudella, ei huh huh...
DNA tekee samaa. Mulla on taloyhtiön netti. 10 megaa riittää mulle hyvin, mutta nyt kun oon pariin kertaan kieltäytynyt kalliimmasta netistä, niin on alkanut kas kummaa hidastella. En ymmärrä tota pakkotuputusta. Jos mä kaipaan parempaa nettiä, niin kai mä sen itse osaan perkele ostaa. Saman oon niille sanonut, että osaan kyllä vaihtaa, jos koen tarvetta. Mutta soittavat kuitenkin taas kuukauden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Jussi_ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei vaan ne kysyy sulta lupaa tuohon ja sä olet antanut sellaisen.
O Jesu, että toisen ihmisen tyhmyys voi joskus myötähävettää! Tietysti on kysytty lupa! Tietysti on annettu lupa! Vohijjumalauta, koita nyt ymmärtää, että näin on PAKKO toimia, jos haluaa asiakkaaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.perk!!
Ap luuletko tosiaan että kostavat sinulle kun et ottanut jotain härpäkkeitä ja lisäreitä. :DKun soitat muilla asioilla elisaan siellä soi ihan leppoisaa hissi musiikkia, mutta jos haluat katkaista liittymän niin sinut ohjataan lopetuskeskukseen missä soi tarkoituksella painostava musiikki.
Painostava musiikki?!? Onko saatananpalvontaheviä vai mitä?!?
Hei, lopettakaa itse se soittelu ja v*ttuilu. T: Entinen Soneran ja Elisan asiakaspalvelija. Ps: Teitä VIHATAAN.
Ja tuo on aivan täyttä paranoiaa, että sun netti hidastelee, koska et oo vaihtanu liittymää. Se on mahdotonta toteuttaa. T: Edelleen se Soneran ja Elisan entinen asiakaspalvelija.
Eliza is a bitch! Elisa on ärhäkkä nainen!