Loppuuunpalaminen
Olen 39 v nainen, teen raskasta 3 vuorotyötä. Nyt painaa päälle vielä taloudelliset huolet, miesystävä jätti ja nyt on voimat ihan loppu. Työpaikan ilmapiiri on huono, töitä on paljon. Tänään vihdoin annoin periksi ja varasin ajan työterveyslääkärille ja aion pyytää sairaslomaa kesäloman alkuun, vaikka sijaisia ei ole. En saa nykyisin enää nukuttua, mikään ei kiinnosta. En olisi uskonut, että mulle, vahvalle ihmiselle käy näin, mutta näköjään vaan voi käydä. Olen ollut tällä alalla 12 vuotta ja nyt en enää jaksa. Työtehtävät on muuttuneet, koskaan ei tiedä, että jos työvuoro alkaa klo 15 ja pitäisi päättyä klo 22.15, eikä ikinä tiedä, milloin pääsee kotiin. Olenko kohtuuton, jos haen sairaslomaa kesäloman alkuun (2 vk), kun sijaista ei ole ja toiset joutuvat ylitöinä tekemän mun vuorot.
Yöt ovat yhtä helvettiä, uni ei tule, asia pyörii päässä. Olen 2 pojan yh-äiti ja kotona olen aivan raivona, en jaksa yhtään lasten kiukuttelua ja mikään ei kiinnosta.
Saman kokeneet, kertokaan kokemuksistanne. Kiitos!
Kommentit (7)
tuollaisessa tilanteessa. Ei kukaan ole työkykyinen jos ei saa nukuttua ja on ihan loppuunpalanut. Tässä tilanteessa sinun tulee ajatella itseäsi (ja sitä kautta lapsiasi) ei työkavreitasi. Voimia!
Anna tulla kaikki paha olo lääkärillä. Et voi jatkaa noin. Eli siis vaikka ei ole sijaisia, niin sun on pakko jäädä lepäämään. Muuten joudut pian lepäämään jonnekin muualle, kun sekoat.
Mielestäni olisi todella väärin että sinnittelisit lomaan asti ja sitten nukkuisit koko loman väsymystäsi pois. Loma menisi ihan hukkaan. Kannattaa hakea sairauslomaa sillä tuo olotila ei mene kuin lepäämällä ohi.
On ihan kammottavaa miten tiukoille ihmiset tänä päivänä pistetään työelämässä. Voisin kuvitella että olet hoitoalalla? Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa mutta en tajunnut omaa tilannettani kunnolla vasta kun olin ollut jonkin aikaa pois työelämästä ( opiskelemassa ).
Sulla on oikeus voida hyvin ja työpaikankin kannalta on parempi että jaksat tehdä työsi kunnolla. Kuuntele itseäsi äläkä anna muiden kommenttien häiritä. Työpaikoilla syyllistetään niin helposti. Itse olet itsesi paras asiantuntija ja kyllä kertomasi perusteella sulla on oikeus saada hoitaa itsesi kuntoon. Eikä ole sun homma miettiä saadaanko sijaisia vai ei..sun selkänahasta on revitty jo ihan tarpeeksi. Tehkööt joku muu vuorostaan!
Jaksamisia!
Olet mielestäni selkeästi masentunut.( Ihan maallikon silmin katsottuna, en ole mikään asiantuntia.
Toivottavasti saat levättyä ja saat itsesi "tolpilleen" takaisin. Tsemppiä!!
puurtajalta, josta työnantaja kyllä puristaa viimeisetkin mehut. Nyt sinnun on pakko hoitaa itseäsi, hae kunnon sairasloma ihan hyvällä omalla tunnolla.
Kävin nyt sitten eilen työterveyslääkärillä, joka ymmärsi tilanteen varsin hyvin. Itkin siellä kuin vesiputous, annoin tulla ulos kaiken, joka mun sisälle oli patoutunut. Kysymättä mitään, kirjoitti mulle unilääkkeitä ja sairaslomaa kesäloman alkuun saakka. Oli aivan ihana lääkäri, suhtautui tosi hyvin, eikä hävettänyt yhtään vollottaa siellä vastaanotolla.
Enää en murehdi sitä, että toiset joutuvat tekemään mun työvuoroni töissä, en vaan itse enää olisi jaksanut. Vieläkin itken tosi paljon, asiat painaa päälle ja koko ajan pitää olla tekemässä jotain, ettei pysähtyisi miettimään asioita. Illalla sitten, kun lapset menevät nukkumaan, mietiskelen asioita ja itken.
Ehkäpä tämä tästä vielä iloksi muuttuu