Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen verotus

Vierailija
28.03.2017 |

Minulla menee 25 prosenttia veroa kyseisestä tulosta. Jos on koko vuoden työttömänä ja tuo ansiosidonnainen on hyvin pieni, niin tuleeko siitä veropalautusta. Noin pienestä summasta eli brutto 1200 tuntuu tuo veroprosentti kovin suurelta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee palautusta. Voit myös tilata verottajalta verokortin etuutta varten, jolloin vero menee oikeiden tulojen mukaan, eikä tuolla automaattisella 25%:lla.

Vierailija
2/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käydä tarkistamassa sen veroprosenttilaskurista vero.fi-sivuilta. Kyllähän tuosta pitäisi tulla palautusta, mutta miten paljon, riippuu asuinkunnasta ja muista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, että tilaat verokortin etuutta varten, ei palkkatuloa varten.

Vierailija
4/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuden vero% on korkeampi kuin vastaavan ansiotulon.

Vierailija
5/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusverokortti on ei eläkeläisellä aina palkkaa varten. Jos saa jotain muuta kuin palkkaa, pitää itse tilata uusi verokortti sille kyseiselle tulolle. Muuten menee veronpidätys väärin.

Vierailija
6/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla brutto 1600 ja menee myös tuo 25. Tarkistin verotstosta että onko riittävä. Etuuden verotus aina rankempaa kuin palkan.

Vierailija
7/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tulee siinä kun laittaa pienemmän prosentin, niin lisäprosentin rahamäärän raja pienenee, eli voi joutua maksamaan loppuvuodesta 44% veroa. En tiedä sitten saisko tuota kikkailtua??

Vierailija
8/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ansiot noin 2400/kk kun olin töissä ja nyt ansiosidonnaisesta jää nettona 1010 käteen, saman saisi sossusta. Eli liittoon ei kannata enää liittyä ainakaan ansiosidonnaisen toivossa.

Vierailija
9/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sanottiin et työtyömyysetuutta verotetaan aina vähintään se 20%. Pienempää verokorttia ei saa. Vaikka sitten tuleekin ne palautukset. Köyhää verotetaan tässä maassa aivan liikaa.

Vierailija
10/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ansiot noin 2400/kk kun olin töissä ja nyt ansiosidonnaisesta jää nettona 1010 käteen, saman saisi sossusta. Eli liittoon ei kannata enää liittyä ainakaan ansiosidonnaisen toivossa.

Työtömyyskassalle ei tarvitse levitellä elämäänsä tiliotteita myöten kuten sossussa pitää. Ansiosidonnaisella kukaan ei tarkista, onko sinulla säästöjä tai mihin olet rahasi käyttänyt. Minä maksan mielelläni yksityisyyden säilyttämisestä.

Vierailija
11/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee palautusta. Voit myös tilata verottajalta verokortin etuutta varten, jolloin vero menee oikeiden tulojen mukaan, eikä tuolla automaattisella 25%:lla.

Minä tilasin, ja vero on nyt 23,5% - huikea hyöty siis tai sitten ei...

Vierailija
12/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin sanottiin et työtyömyysetuutta verotetaan aina vähintään se 20%. Pienempää verokorttia ei saa. Vaikka sitten tuleekin ne palautukset. Köyhää verotetaan tässä maassa aivan liikaa.

Kyllä saa pienemmän prosentin jos se pienempi prosentti riittää kattamaan koko vuoden verot.

Oma veroprosentti riippuu asuinkunnasta, mahdollinen kirkollisvero ja onko mahdollisesti jotain verovähennyksiä.

Itselläni menee kelan maksamasta peruspäivärahasta 18% ennakonpidätystä.

Vero.fi verokortilaskuriin kun laitat tiedot, niin saat todellisen veroprosentin. Ja uuden verokortin jonka toimitat maksajalle.

Vierailija
13/13 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun liittosi ei ohjeistanut hakemaan uutta verokorttia. Omani antoi ohjeet heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi