tämmöistä taas oli traumaterapiassa
Keskusteltiin ja pohdittiin kuin kenen kanssa tahansa. Ei mitään vaikutusta.
Ja tää ei oo eka kerta kun käynti on yhtä tyhjän kanssa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Sama fiilis,itse kävin normi terapiassa,oli kuin olisi jutellut vaikka kaupan kassan kanssa,pelkkää myötäilyä,jäi viimeiseksi kerraksi
Kävitkö monta kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama fiilis,itse kävin normi terapiassa,oli kuin olisi jutellut vaikka kaupan kassan kanssa,pelkkää myötäilyä,jäi viimeiseksi kerraksi
Kävitkö monta kertaa?
Oli ensimmäinen kerta
Mammapalstallakin saa parempaa terapiaa, kun osuu saman trauman kokeneita, viisaita ihmisiä palstan ääreen. Ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö monta kertaa?
Oli ensimmäinen kerta
Se on luonnollista että eka kerralla on tuollaista.
Minulla kävi ekan terapeuttini kanssa niin, että hän olisi halunnut keskustella minun kanssani lähinnä sellaisesta asiasta, jonka olin jo aika pitkälle käsitellyt puolisoni ja ystävieni kanssa. Toisen ajan varasin sillä ehdolla, että ei käsitellä enää sitä aihetta. Käsiteltiin sitten vähän muita juttuja toisella kerralla, ja siitä olikin sitten enemmän hyötyä. Katsoin kuitenkin, ettei kolmannesta kerrasta hänen kanssaan olisi enää mitään hyötyä.
Nyt olen menossa, vuosia myöhemmin, toiselle terapeutille. Katsotaan, saako hän kaivettua minusta mitään sellaista esille, mikä auttaisi nykytilanteessa.
Kannattaa kertoa tämä terapeutille, ei vauvapalstalle...
Nuo terapeutit tuntuvat olevan tarpeellisia lähinnä sellaisille joilla ei ole ketään muuta jolle puhua. Vertaistuki on usein paljon hyödyllisempää.
Sama kokemus omasta traumaterapiasta
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus omasta traumaterapiasta
Niin. Kyllä siellä joku muukin käy.
Puheet menee yleisiin asioihin ja taksa juoksee.
Vierailija kirjoitti:
Nuo terapeutit tuntuvat olevan tarpeellisia lähinnä sellaisille joilla ei ole ketään muuta jolle puhua. Vertaistuki on usein paljon hyödyllisempää.
Mutta läheisten käyttäminen ilmaisina terapeutteina on itsekästä koska auttajat sairastuu itse sitten kun väsyvät kuulemaan
Kävin viimeisen kerran terapiassa ja mä jäin vähän varjoon kun täti alkoi puhumaan omista ongelmistaan. Ehkä mä sitten olen niin hyvä kuuntelija ja lannistettu, kiltti ihminen, että terapeuttikin alkaa vatvomaan omia murheitaan. Päätin että olkoon nyt sitten ammattiauttajat, jos mun pitää vielä heitäkin kuunnella ja auttaa.
Kokeile sairaanhoitajaa. Siis psykiatrista.
"Ei mitään vaikutusta." Pohdi sitten vaikka sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta läheisten käyttäminen ilmaisina terapeutteina on itsekästä koska auttajat sairastuu itse sitten kun väsyvät kuulemaan
En puhunut läheisistä.
Jotenkin minua ärsyttää ihmisten ainaiset valitukset terapiasta ja terapeuteista, jotenkin kyllä ymmärränkin, ihan molempia. Terapia vaatii asiakkaalta avautumista, hyppäämistä kipeisiin elämänsä aiheisiin, rehellisyyttä, luottamista terapeuttiin ja koko terapiaprosessiin. On erilaisia suuntautumisia, erilaisia ihmisiä, erilaisia tarinoita ja erilaisia kohtaamisia.
Jos koet että turhaa on, niin kukaan ei pakota sinua sinne traumaterapiaan menemään. Tai vaihdat jo suoraan terapeuttia?
Vierailija kirjoitti:
Mammapalstallakin saa parempaa terapiaa, kun osuu saman trauman kokeneita, viisaita ihmisiä palstan ääreen. Ilmaiseksi.
Eri ihmisille sopii eri terapiamuodot.
Sinun kannattaa selvittää, löytyisikö sinulle sopivaa vertaisryhmää, voisi toimia paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhunut läheisistä.
Hiustenhalkomista. Oletat että joku kuuntelee ilmaiseksi sun vatvomisia? ihan sama onko "läheinen" vain joku muu. Ei kovin reilua.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin minua ärsyttää ihmisten ainaiset valitukset terapiasta ja terapeuteista, jotenkin kyllä ymmärränkin, ihan molempia. Terapia vaatii asiakkaalta avautumista, hyppäämistä kipeisiin elämänsä aiheisiin, rehellisyyttä, luottamista terapeuttiin ja koko terapiaprosessiin. On erilaisia suuntautumisia, erilaisia ihmisiä, erilaisia tarinoita ja erilaisia kohtaamisia.
Jos koet että turhaa on, niin kukaan ei pakota sinua sinne traumaterapiaan menemään. Tai vaihdat jo suoraan terapeuttia?
Se terapeutti ei tee mitään. Ei aina kysele niistä vaikeista asioista. Ne ovat niin piilossa välillä.
On vaikeaa lopettaa ja kuinka paljon maksaa kun käyn eri terapeuteilla haastatteluissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri ihmisille sopii eri terapiamuodot.
Sinun kannattaa selvittää, löytyisikö sinulle sopivaa vertaisryhmää, voisi toimia paremmin?
Olen ollut joskus ryhmissä.