Tunnetko yhtään todella älykästä reilusti ylipainoista?
Kysymys otsikossa.
Pyydän asiallista keskustelua, ei läskivihaa ketjuun kiitos.
Kommentit (77)
Työni takia joudun/pääsen jatkuvasti tekemisiin huippuälykkäiden ihmisten kanssa (toki hieman nöyryyttävää jatkuvasti törmätä omiin rajoihinsa, mutta toisaalta nautin kanssakäymisestä heidän kanssaan ja opin ehkä vähän asioita itsekin).
Osa heistä on laihoja, osa normaalipainoisia, osa huomattavastikin ylipainoisia. Aivan kuten vähemmän älykkäistä ihmisistäkin.
Tunnen. Itseni. BMI on 40 ja älykkyysosamäärä 140. Revi siitä.
Laa-a. Mutta itse olen todella hoikka ja tikissa, mutta en mikään älykäs.
Kolme.
Entinen pomoni. Todennäköisesti asperger. Mukava, vaikka tottumista vaativa henkilö. Söi pelkkää grilliruokaa.
Kaverini. Tunnesyöjä. Oman alansa johtavia henkilöitä.
Yksi lääkäri. En tunne Henk.koht mutta lääkikseen ei taida kovin tyhmä päästä.
Tunnen pari reippaasti ylipainoista huomattavan fiksua keski-ikäistä naista.
Tunnen. Itseni luokittelen älykkääksi, minua pidetään älykkäänä ja olen oppinut + sivistynyt. Lisäksi kaveripiirissä on todella lihava ihminen, joka on terävin tuntemani ihminen. Ja muutenkin... tunnen paljon älykkäitä läskejä.
Lihavuus on yksi piirre ihmisessä. Se kuvastaa heikkoutta YHDESSÄ asiassa. Toisaalta se lihava voi muuten olla ahkera, älykäs, empaattinen, lojaali ja kaikin puolin hyvä ihminen, jonka kanssa on hyvä olla. Se hoikka voi vahva ruokailujensa suhteen, mutta muuten patalaiska työssä ja opinnoissa, koti sotkussa ja luonnekin riivinrauta, jolla ei ole mitään itsehillintää. Tuskin on olemassa ihmistä, jolla ei joku heikkous olisi. Joillain se on ruoka, joillain itsehillintä sosiaalisissa tilanteissa, joilla sitoutumiskyvyttömyys sovittuun, joillain heikko matemaattinen pää jne. Itselleni on annettu paljon. Olen saanut lahjoja monille aloille, olen musikaalinenkin. Ja mukava ihminen, joka huomioi toisia, hyvä äiti ja puoliso. Olen aina loistanut opinnoissani ja työni tehnyt hyvin. Mutta minä olen syöppö. Rakastan ruokaa ja itsehillintä pettää herkkujen edessä. Urheilusta en pidä, liikun vain minimit, etten ihan kuole huonoon kuntooni. Ja siitä syystä tuo heikkous näkyy 20kg:n ylipainona.
Jos ihminen on hyvin älykäs, niin hän ei syö itseään lihavaksi. Järki estää tämän. Vain normaaliälykkäät syö itsensä huonoon kuntoon.
Meidän koulun eräs lehtori, joka on väitellyt tohtoriksi. Naisihminen kyseessä. Entinen matematiikan opettajani, myöskin nainen. Koulukaverini, nainen. Eräs miespuolinen kaverini, myös opiskelija. Onhan noita. En tosiaan tunne montaa erityisen lihavaa ihmistä, joten piti oikein miettimällä miettiä.
Äly / älyn puute, vai sairaus, jos mennään kumpaan tahansa ääripäähän, näännytään hengiltä / syödään itsensä hengiltä. Meille siltä välille oleville älyä lienee jakautunut " fifty-sixty".
Olen reilusti ylipainoinen ja ÄO:ni on 124. Eihän sillä Mensaan pääse, mutta kyllä ihan kohtuullisen älykäs olen kuitenkin. Äly ja paino ei korreloi mitenkään (toisin kuin äly ja toisten ihmisten arvottaminen ulkonäön perusteella). Olen myös työskennellyt pitkään erään pörssiyhtiön pääkonttorilla. Sieltä löytyy useita melkoisen tuhdissa kunnossa olevia ylimmän tason johtajia, joiden älynlahjoissa ei todellakaan ole mitään vikaa.
Tiedän ylipainoisia lääkäreitä. Ylipainohan kuitenkin laskee aivojen suorityskykyä... Olisivat älykkäämpiä normaalipainoisina.
Ihmisen painosta ei voi päätellä älykkyyttä. Tällaisten ketjujen avausviesteistä kylläkin.
Martti Ahtisaari, Elisabet Rehn, Hannu-Pekka Björkman (näyttelijä), monet poliitikot, oopperalaulajat, näyttelijät, valtionpäämiehet. Onhan niitä. Ihan fiksuja ihmisiä.
Joo, sekä mies ja nainen ja molemmat ovat toimittajia koulutukseltaan.
Olin itse sellainen: älykkyystesteissä olen pärjännyt loistavasti, mm. Mensan testissä älykkäämpi kuin 99,4 % suomalaisista ja olen tieteenalallani menestynyt. Olin pitkään ylipainoinen, BMI huiteli jo 40:ssä, kunnes lihavuusleikkauksen (sleeve) avulla olen nyt nelikymppisenä laihtunut normaalipainoiseksi. Huvittavaa muuten, että laihtumisen jälkeen minua kohdellaan yleisesti ottaen aiempaa fiksumpana (ei siis työyhteisössä, mutta muuten).
tämän keskustelun aloittaja varmaankin on korkeasti koulutettu ja äo on reilusti normaalia korkeampi sekä 100% varmasti myöskin hoikka,itsestään huolta pitävä henkilö.
kivaa päivää sulle hei !!!
T: läskimooses ja tyhmä ku saapas :)
Luin tätä sairaalassa ja ohi käveli koko ajan henkilökuntaa. Lääkärit olivat kaikki normaalipainoisia, hoitajista löytyi jo usea pyöreämpi tapaus. Hassua, enpä ole ennen ajatellutkaan :)
Tunnen useita. Täällä it-alalla niitä kaljamahaisia huippuälykkäitä koodarinörttejä on vaikka kuinka paljon.