Mikä on syrjäisin Perähikiä, missä olette koskaan olleet?
Kommentit (1343)
Tammela Kanta-Hämeessä. Ei siis niin yhtään mitään missään.
Sodankylässä kävimme kerran..se riitti
Helsinki on kyllä aika kaukana kaikesta, mutta ehkä joku niistä kaikista pikkukylistä Mekong-joen varrella Pohjois-Laosissa oli syrjäisin missä koskaan olen käynyt (vaikka toisaalta ihan yhtä nopeasti sieltäkin pääsee metropolialueelle kuin Helsingistä).
Mitä Metropolimpi, sitä kauheampi.
Vierailija kirjoitti:
Keuruu
Keuruu ja Keuruun kuppaisimmat kylät eli Haapamäki ja Pihlajavesi.
Vähänkyrön Hyyriässä paikassa nimeltä Kylmä Helvetti.
Vaikea sanoa. Norjassa Jäämeren rannalla oli kyllä jonkinlainen perähikiä-olo. Vähän kuin olisi ollut maailman laidalla. Vaikka oli kesä, merivesi oli jäisen kylmää ja viima puhalsi. Syrjässä kaikesta elämän menosta. Toisaalta kokemus oli hieno, siellä ei arjen askareet mieltä paina.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki
Miksi tänne sitten kaikki haluaa?
Yleinen harhaluulo Suomesta on, että vain Lapissa voi olla kaukana kaikesta keskellä ei mitään ja luonnossa, mutta tosiasiassa Suomessa kun lähtee ihan millä vain paikkakunnalla taajamakeskittymän/kaupunkikeskittymän ulkopuolelle, niin on jo metsän keskellä. Enkä väitä, että tämä olisi jotenkin huono asia.
Norjan Huippuvuorilla vaellusreissulla on ollut kaikista syrjäisin paikka missä olen koskaan ollut. Vaikka paikan pääkaupunki Longyearbyen ei ollut pahimmillaan kuin parinkymmenen kilometrin päässä, oli se siltikin syrjäisin kolkka missä olen koskaan ollut koska siellä ei asu ketään eikä se ole suosittua retkeilymaastoa.
Suomessa syrjäisin paikka missä olen ollut on ollut varmaan Käsivarren erämaassa. Mutta sesonkiaikaan, eli paljon oli muutakin porukkaa liikenteessä.
Ushuaia. Siitä seuraava on Etelänapamanner. Tituleeraavatkin irseään El fin del mundo.
Kotimaassa kauimmaisin ja samalla syrjäisin paikka Helsinki, Hankokin on lähempänä. Ulkomailla Jukatanin niemimaa
Miksi sitten kävin Helsingissä jos se on niin syrjässä? Jatkolennolle pääsee Vantaalta, mutta jos haluaa käydä vaikka Suomenlinnassa, on tultava Hell-sinkiin asti.
Kerran kävin pienessä syrjäisessä rannikkokylässä. Jos oikein muistan sen nimi oli Helsinki tai jotain sinne päin.
Kyllä Maarianhaminassa meno riittää...kesällä talvella se on kuollut.