Mikä on syrjäisin Perähikiä, missä olette koskaan olleet?
Kommentit (1343)
Jaaha, venäläinen trollipeikko se täällä yrittää luoda eripuraa suomalaisten välille.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, venäläinen trollipeikko se täällä yrittää luoda eripuraa suomalaisten välille.
Keskustelu aloitettu jo v 2017. Ei tainnut nuo trollipeikot täällä vielä riehua silloin.
Pieksämäen ja Varkauden välimaasto. Ei juuri ääntä eikä valoa kun yö koitti, hiljaista päivisinkin. Pieksämäen keskustassa ei ollut muistaakseni kuin yksi toiminnassa oleva baari, ei puhettakaan mistään yökerhoista tai bilepaikoista. Ravintoloita muutama, Cittari ja Prisma tottakai ja pisteenä iin (tai keskustan halki kulkevan suoran tien päässä) päällä ABC jossa paikalliset kävivät niin isänpäivänä kuin synttäreilläkin :D Ou jee, never again.
Kävin joulukuun puolivälissä Helsingissä. Ihmiset kaupungilla käyttäytyivät kuin eivät olisi kuulleetkaan hyvistä käytöstavoista. Ei ollut tapatietous saavuttanut tuota kivikylää. Onneksi pääsin pois jos saman päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäen ja Varkauden välimaasto. Ei juuri ääntä eikä valoa kun yö koitti, hiljaista päivisinkin. Pieksämäen keskustassa ei ollut muistaakseni kuin yksi toiminnassa oleva baari, ei puhettakaan mistään yökerhoista tai bilepaikoista. Ravintoloita muutama, Cittari ja Prisma tottakai ja pisteenä iin (tai keskustan halki kulkevan suoran tien päässä) päällä ABC jossa paikalliset kävivät niin isänpäivänä kuin synttäreilläkin :D Ou jee, never again.
Pieksämäen väkiluku on siksi suuri kun maalaiskunta yhdistyi pieksämäkeen. Eli 90% asuu kirjaimellisesti metsässä tai pellossa.
-ex pieksämäkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäki real time:
Normaalisti ei ole noin villi meno mutta on loma aika ja perjantai niin on väkeä huomattavasti enemmän.
Helsinki aivan Suomen peränurkassa, kaukana kaikesta muusta .
Pohjoisessa Norjassa Norkapin lähellä on tullut käytyä syrjäisillä niemillä, jonne menee vain yksi pikkutie ja siellä on sitten söpöjä minikyliä.
Joskus olin eksyksissä jossain Omanin keskellä-ei-mitään paikassa. Navigaattori ei toiminut, kukaan ei tietenkään osannut englantia tai ranskaa eikä useimmat naiselle uskaltaneet edes puhua. Vieläkin puistattaa.
En voi tarkkaan kertoa paikkaa, koska joku voisi tunnistaa. Keskellä metsää ja keskellä pimeää. Lähin naapuri kilometrin päässä. Se kilometri pimeää tietä tuntui kyllä pitemmältä. Lähimpään pieneen kauppaan viitisen kilometriä. Olin vähällä joutua sinne asumaan.
Olen kyllä muutaman kommentoijan kanssa samaa mieltä, että Tuupovaara on kyllä aikamoinen peräkylä. Varsinkin kun lähtee Öllölään ja Hoilolaan ajelemaan talvisaikaan. Ketään ei näy niillä taipaleilla, mutta kyllä siellä metsän kätköissä vielä jokunen ihminen sinnittelee. Sitten kun ajelee vielä niitä sivuteitä joko Ilomantsiin tai Tohmajärvelle, on kyllä todellakin syrjässä. Maisemat on kyllä kauniita ja kesällä uimarannoilla saa olla ihan yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä muutaman kommentoijan kanssa samaa mieltä, että Tuupovaara on kyllä aikamoinen peräkylä. Varsinkin kun lähtee Öllölään ja Hoilolaan ajelemaan talvisaikaan. Ketään ei näy niillä taipaleilla, mutta kyllä siellä metsän kätköissä vielä jokunen ihminen sinnittelee. Sitten kun ajelee vielä niitä sivuteitä joko Ilomantsiin tai Tohmajärvelle, on kyllä todellakin syrjässä. Maisemat on kyllä kauniita ja kesällä uimarannoilla saa olla ihan yksinään.
Olen käynyt kaikissa noissa paikoissa mutta ne eivät tulleet mieleen, kun mietin syrjäisintä "perähikiää". Ehkä Ristijärvi ja Saari ovat vaikuttaneet melko syrjäisiltä, samoin Simpele.
Vierailija kirjoitti:
Möhkö, Ilomantsissa. Lähellä Venäjän rajaa. Yksi päivä talvisodan maisemissa.
Olen ollut Möhkön Mantan sisässä.
Kouvola vielä pahempi Pieksämäkeen nähden.