Mikä on syrjäisin Perähikiä, missä olette koskaan olleet?
Kommentit (1343)
no jos asuu Syrjäntakana jossain Padasjoen perukoilla, on melkoisen kaakana 😏
Vierailija kirjoitti:
En voi tarkkaan kertoa paikkaa, koska joku voisi tunnistaa. Keskellä metsää ja keskellä pimeää. Lähin naapuri kilometrin päässä. Se kilometri pimeää tietä tuntui kyllä pitemmältä. Lähimpään pieneen kauppaan viitisen kilometriä. Olin vähällä joutua sinne asumaan.
Jos on luminen talvi niin kuvailit minun helvetin. Täytyy taas katsoa rentoutus videota;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäki real time:
Normaalisti ei ole noin villi meno mutta on loma aika ja perjantai niin on väkeä huomattavasti enemmän.
Onneksi on ymmärretty rakentaa riittävän tilava kauppatori ihmismassoille. Tulee mieleen DDR.
90 luvun kurjuuden lapsuuden lama vuodet tuolla viettäneenä oli ainakin markkina päivinä kivasti vilskettä. Tietenkin aika kultaa muistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäen ja Varkauden välimaasto. Ei juuri ääntä eikä valoa kun yö koitti, hiljaista päivisinkin. Pieksämäen keskustassa ei ollut muistaakseni kuin yksi toiminnassa oleva baari, ei puhettakaan mistään yökerhoista tai bilepaikoista. Ravintoloita muutama, Cittari ja Prisma tottakai ja pisteenä iin (tai keskustan halki kulkevan suoran tien päässä) päällä ABC jossa paikalliset kävivät niin isänpäivänä kuin synttäreilläkin :D Ou jee, never again.
Kyllä Pieksämäellä on useampi baari ja jonkinlainen "night club"/diskoteekki myös. Pieksämäki on suorastaan metropoli verrattuna todellisiin tuppukyliin kuten Rautavaara, Tuupovaara, Merijärvi jne. Toki näistä mikään ei taida olla enää itsenäinen kunta vaan osa jotain isompaa.
Yläristin pubin pitäjä houkuttelee asiakkaita. 😅
Kummallinen kysymys. Mistä katsoen syrjässä? Riihimäeltä, Kuusamosta, Laitilasta, Sodankylästä, Helsingistä? Entä Roomasta, Anchoragesta tai Singaporesta katsoen? Mikä on se kaiken keskus ja ydin josta katsoen kaikki muu, ehkäpä jopa pääkaupunkiseutumme on syrjäseutua?
Mä en ole koskaan ollut "syrjäkylässä" tai "syrjäseudulla" koska siellä missä olen, olen aina keskiössä ja katson sieltä muuta maailmaa. Ajatuskin "syrjässä" olosta on typerä, varsinkin nykyään kun netti on kaikkialla.
Inari, tosin en sanoisi perähikiäksi, turistipaikka näytti olevan. Perähikiä on varmaan semmoinen, mihin ei vieraat juurikaan eksy.
Auto, hyvät nettiyhteydet , tietokone/läppäri, älykännykkä, järvi, rantasauna , luontoa, kauppoja kilometrien säteellä, sairaala, kirjasto jne
Lieksa. Kaunista,muttei kauheasti elämää sitä kaipaavalle. Verrattuna vaikka Joensuuhun.
Eräässä maassa automme hajosi pikkuruiseen kylään kaukana maailmalla, ja ihmiset kokoontuivat tuijottamaan meitä kuin joitain ulkoavaruuden olioita.
Autokorjaamo löytyi ja onneksi auto oli yhtä vanha kuin korjaajatkin. Läksimme odottaessa torille etsimään evästä ostettavaksi, ja siellä joku nuori mies osasi muutaman lauseen englantia. Kun kerroimme, että ollaan Finlandista, niin riemu repesi: Finland, Finland Kimi Räikkönen....ja taputuksia selkään riitti.
Jouduin asumaan Nakkilassa yli vuoden. Oli kyllä pahin perähikiä missä olen koskaan ollut. Rasistisia nahkapäitä kylä täynnä ja uskomaton kyttäys uusia ihmisiä kohtaan. Olen sentään kohtalaisen normaali kantasuomalainen ja sain ties mitä haistatteluja päivieni iloksi kun kävin esim toisessa niistä about kahdesta kaupasta mitä siellä oli. Voin vain kuvitella kuinka hirveää jollain maahanmuuttajalla olisi. Joo ja vuoden kohokohta oli joku ihme nahkiaispäivä 😆
Onhan niitä. Ei sähköä eikä tietä perille. Pelkät pitkospuut suon läpi - sitten olet oikeasti perähikiällä
Täällä elämä on hyvää
Kehä 3 sisäpuoli. Siellä ihminen on todella yksin paskan keskellä.
Huippuvuorilla Barentsburgin kylässä.
Suomen ainoa stadi ja sopivan pieni maailman metropoleihin.