Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei sunnuntailisiä poisteta?

Vierailija
27.03.2017 |

Maailma muuttuu, muututaan mukana, eiks je? Voitaisiin jo luopua arki- ja viikonloppurutiinista.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän luovut. Minä en ainakaan uhraisi viikonloppuja töissä ilman että siitä saa ylimääräistä rahallista korvausta.

Vierailija
2/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän luovut. Minä en ainakaan uhraisi viikonloppuja töissä ilman että siitä saa ylimääräistä rahallista korvausta.

Minkä ihmeen takia et tekisi töitä? Viikonloput ovat päiviä siinä missä arkikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhaan nakertelemaan, poistetaan hoitajien palkat kokonaan, perustuloraha 600 e /kk riittäköön.

Vierailija
4/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi joillain ammattiryhmillä (kuten hoitajat) palkka muodostuu hyvin pitkälle lisistä. Silloin täytyisi myös palkkoja muuttaa.

Vierailija
5/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia et tekisi töitä? Viikonloput ovat päiviä siinä missä arkikin. 

No eivät tosiaan ole, meillä ainakin lapset vapaalla koulusta sunnuntaisin, isovanhemmat ovat vapaalla töistä kun pankit ei ole auki joten vieraillaan siellä usein.

Minusta kaikki paikat voisivat olla kiinni sunnuntaisin lukuunottamatta tietty sairaaloita yms..

Vierailija
6/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain lisiä pitäisi pienentää ja lauantain suurentaa. Lauantai on paljon nihkeämpi päivä tehdä töitä - varsinkin illalla.

Vierailija
7/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap ei varmaankaan itse ole (koskaan ollut) työelämässä, joten hänellä ei ole ymmärrystä näistä asiosta

Vierailija
8/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän EK. ja kokoomus pääasiassa haluaa että palkat poistetaan ja kaikki tekee imaisesi kaiken työn.

Hyvää vauhtia ollaan jo julkiselta puolelta tiputettu palkkoja. Ei koske yksityisiä.

Vierailija
9/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloput ovat siitä erityisiä päiviä, että lapset eivät ole koulussa ja mies ei ole töissä, joten se on perheen yhteistä aikaa enkä luovu siitä ilman asiallista korvausta.

Vierailija
10/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaille ja lauantaille samat lisät, joiden suuruus olisi nykyisten lauantai- ja sunnuntailisien välistä.

Vierailija
11/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yksi aloitus aiheesta riitä?

Vierailija
12/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viikonloput eivät vieläkään ole päiviä siinä, missä muutkin.

Heti kun ihan jokainen firma verovirastosta lähtien pyörii seitsemänä päivänä viikossa, niin lisistä voidaan luopua. Sitä ennen lisät ovat korvauksia siitä, että muut tekee töitä, kun suurin osa on viettämässä vapaa-aikaa kaikenmaailman tapahtumissa ja perheensä kanssa.

Vierailija
13/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppulisät voidaan puolestani poistaa. Siinä vaiheessa tietenkin kun kirjastot, virastot, pankit ja oikeastaan kaikki ovat auki yömyöhään myös viikonloppuisin.

Vierailija
14/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kansalaisaloite. Itse lupaan kirjoittaa, sillä mikään ei pidä olla pyhää.

Vierailija
15/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä tekemään töitä pyhinä ja sunnuntaina ilman lisiä jos haluat. Hoitajat hoitavat ihmisiä jotka saattavat olla kuolemaisillaan vaikkapa sitten jouluaattona. Ottakaa sunnuntai lisät pois niin katoaa aika äkkiä hoitoalalta amattitaitoisimmat.

Vierailija
16/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sinusta tiedä, mutta mulla on perhe, jonka kanssa haluan myös viettää vapaa-aikaa. Lapsilla on esim vapaata koulusta aina viikonloppuisin. Sinäkö et halua viettää vapaata yhtä aikaa lastesi kanssa?

Vierailija
17/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun sitten mieluummin kotona leikki ripulissa jouluna kun olen töissä. Sairaala pärjätköön vajaamiehityksellä.

Vierailija
18/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi joillain ammattiryhmillä (kuten hoitajat) palkka muodostuu hyvin pitkälle lisistä. Silloin täytyisi myös palkkoja muuttaa.

Siis miten niin pitäisi palkkoja muuttaa? Että saataisiin sama palkka kuin ennenkin ja ne, jotka eivät tehneet ennen sunnuntaitöitä saisivat vielä suuremman palkan? Mitä järkeä tuossa nyt sitten olisi, työ olisi jatkuvasti kalliimpaa kuin ennen?

Tarkoituksenahan olisi nimenomaan pienentää työvoimakustannuksia eli saada palkkoja alemmas poistamalla tarpeettomat lisät. En minäkään saa mitään sunnuntailisää jos avaan työläppärin sunnuntaiaamuna ja jatkan viikolla kesken jääneitä töitä.

Vierailija
19/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin pitäisi palkkoja muuttaa? Että saataisiin sama palkka kuin ennenkin ja ne, jotka eivät tehneet ennen sunnuntaitöitä saisivat vielä suuremman palkan? Mitä järkeä tuossa nyt sitten olisi, työ olisi jatkuvasti kalliimpaa kuin ennen?

Tarkoituksenahan olisi nimenomaan pienentää työvoimakustannuksia eli saada palkkoja alemmas poistamalla tarpeettomat lisät. En minäkään saa mitään sunnuntailisää jos avaan työläppärin sunnuntaiaamuna ja jatkan viikolla kesken jääneitä töitä.

No kyllä meillä ainakin kaikki joutuvat tekemään säännöllisesti kaikkia vuoroja, myös yötä ja sunnuntaita.

Vierailija
20/48 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia tehtailet aiheesta aloituksia. Kun jäät yhdessä alakynteen, niin pukkaat heti uutta aloitusta.