En käsitä, miten kahvilan työntekijä voi tienata lähes 1000e enemmän kuin
lastenhoitaja!?
En tajua. Tässä maassa ei kyllä arvosteta minkäänlaista hoitotyötä sitten tippaakaan.
Terveisiä työhaastatteluista
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
lastenhoitaja!?
En tajua. Tässä maassa ei kyllä arvosteta minkäänlaista hoitotyötä sitten tippaakaan.Terveisiä työhaastatteluista
Kahvilassa tehdään rahaa, hoitotyössä lorvitaan. Miksi siitä pitäis maksaa enemmän?
Mikä on tämä lastenhoitajan työ, mihin ap viittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä joku tosi hieno kahvila, jonne haettiin jotain kahvilapäällikköä tms.? Tai muuten vaadittiin erikoistaitoja?
Kun mä oon ollut kahvilassa töissä tuntipalkka on ollut 7,5-8,5 euroa (2002-2005) ja yhtenä kesänä oli riistopalkka 6e/tunti (joo, ei ois tarvinnut suostua, mut tarvin kesätöitä kipeästi, kun eka luvattu paikka teki oharit loppukeväästä...).
Kyllä ne palkat taitaa normaalisti olla suht samat?
Kunnan ylläpitämä urheilukeskuksen kahvio. Että niinkin hieno :)
Ap.
Mikä kunta? Olisiko tuossa ne su-lisät laskettu mukaan ja odotetaan, että oot joka su töissä?
Vierailija kirjoitti:
lastenhoitaja!?
En tajua. Tässä maassa ei kyllä arvosteta minkäänlaista hoitotyötä sitten tippaakaan.Terveisiä työhaastatteluista
Miksi luulet että kahvilassa tienaa tonnin enemmän kuin päiväkodissa?
On toi 2400 euroa ihan överipalkka kunnan urheilutalon kahvilatyöstä. Tosi leppoisaa ja työajatkin ihan ok. Ainut kiire taitaa olla tapahtumien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä joku tosi hieno kahvila, jonne haettiin jotain kahvilapäällikköä tms.? Tai muuten vaadittiin erikoistaitoja?
Kun mä oon ollut kahvilassa töissä tuntipalkka on ollut 7,5-8,5 euroa (2002-2005) ja yhtenä kesänä oli riistopalkka 6e/tunti (joo, ei ois tarvinnut suostua, mut tarvin kesätöitä kipeästi, kun eka luvattu paikka teki oharit loppukeväästä...).
Riistopalkka 6 euroa per tunti! Jösses se on sentään melkein 300 euroa per viikko! Huh huh kyllä on nykyään rahan arvo hämärtynyt.
Minä olin kahvilassa töissä nuorena niin minä sain peräti 3,50 markkaa per tunti! JA kahvila ei ollut auki kuin 5 tuntia arkipäivinä.
On kyllä ihme touhua tänäpäivänä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle oikeesti yllätys, että palkat ovat nousseet 15 vuodessa?
Ihmiset aina mielellään kaakattaa kuinka euron myötä nostettu hintoja... joo, on ne muutkin kulut nousseet.
Ei. Tuo nyt oli vain esimerkkinä ja jos joku tietäisi heittää nykyisiä tuntipalkkoja? Ap voi sitten verrata oman alansa palkkakehitykseen ja todeta, että ei taida eroja juurikaan olla palkoissa (ilman lisiä)?
Vierailija kirjoitti:
On toi 2400 euroa ihan överipalkka kunnan urheilutalon kahvilatyöstä. Tosi leppoisaa ja työajatkin ihan ok. Ainut kiire taitaa olla tapahtumien aikaan.
Riippuu varmaan kunnasta. Mä oon ollut uimahallin kahvilassa ja siellä oli ainakin aina tosi kiire aina ihan ilman tapahtumia. Tarvetta olisi ollut kahdelle per vuoro, mut me oltiin aina yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitaja/lähihoitaja tienaa noin 2000€, peruspalkka.
Missä kahvilassa kahvilatyöntekijän palkka on 3000€,haen sinne heti.Lastenhoitajan lähtöpalkka ei todellakaan ole 2000e/kk. Ja lisäksi työ painottuu vain arkipäiviin. Ravintola-alalla saa sentään ilta-, yö-, ja sunnuntailisiä. Plus muutenkin voi saada kaikkia muita työetuuksia,varsinkin ketjuissa muilta yrityksiltä alennuksia jne. Ja kahvilatyöntekijänä voi olla saumaa edetä esim.vuoropäälliköksi tms esimiesasemaan. Lähäreillä ei ole oikein mitään etenemismahdollisuuksia ellei lähde erikseen kouluttautumaan.
Lastenhoitajan lähtöpalkka on 1997e/kk.
Luultavasti tuo oli kahvilanhoitajan paikka eli tarkoitus oli vastata koko puljun pyörityksestä, ei vaan niin että myyt ne kahdeksan valmista sämpylää vitriinistä.
Tilaat tavaraa sen verran mitä myyt, eikä hävikkiä tule, vastaat että "firma" tuottaa palkkasi ja kunnallekin jotain. Eihän se tähtitiedettä ole mutta ei lastenhoitokaan.
Vielä väitän että lastenhoitajan palkka kunnalla on noin 2000€, ainakin meidän kunnassa. Myönnän että muutaman euron alle on lähtö, olisko ollut 12€.
Mikäköhän kahvila kyseessä... Mä olen a-luvat omistamassa ravintolassa töissä ja peruspalkka on 1800€/kk. Siihen kun saa parhaimmillaan ilta-, pyhä- ja varavastaavanlisät yhtä aikaa, pääsee tuonne 2500€/kk netto. Näitä on n. Kaksi kertaa vuodessa, eli palkka pyörii tuossa 2000€/kk molemmin puolin. Ja työajat epäsäännöllisiä, suurin osa viikonlopuista ja pyhistä sidottu työpaikalle. En ole vuosiin päässyt viettämään entisten ystävien kanssa aikaa, kun ne harvat viikonloput kun on vapaina, niin sitä haluaa vain nukkua.
Et kahvilahommista 3000€/kk, tekisin ilomielin!
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän kahvila kyseessä... Mä olen a-luvat omistamassa ravintolassa töissä ja peruspalkka on 1800€/kk. Siihen kun saa parhaimmillaan ilta-, pyhä- ja varavastaavanlisät yhtä aikaa, pääsee tuonne 2500€/kk netto. Näitä on n. Kaksi kertaa vuodessa, eli palkka pyörii tuossa 2000€/kk molemmin puolin. Ja työajat epäsäännöllisiä, suurin osa viikonlopuista ja pyhistä sidottu työpaikalle. En ole vuosiin päässyt viettämään entisten ystävien kanssa aikaa, kun ne harvat viikonloput kun on vapaina, niin sitä haluaa vain nukkua.
Et kahvilahommista 3000€/kk, tekisin ilomielin!
Siis korjaan 2500€/kk brutto, tuosta vielä verot pois.
Nuo palkat oli ihan pamin mukaisia 2002-2005. Saattoi olla lopussa jo melkein 9e tunti? Tai kyseessä oli itse asiassa kahvio, niin meniköhän se sit jollain alemmalla palkkaluokalla. En muista. Tuo 6e tunti nyt oli taas ihan kusetusta ja pamistakin röhähtivät, että eihän sillä kukaan suostu töihin... Mut "pakko" oli suostua, kun ei ollut muutakaan työtä enkä halunnut tyhjää kohtaa cv:hen sille kesälle. :-( Kyllä niistä rahoista verot meni veroilmoituksen mukaan, tosin palkkakuitti oli sellainen "vanhanaikainen" käsinkirjoitettu. Mietin kyllä joskus, että oisin ilmiantanut tuon paikan, mutta se jäi, kun pelkäsin, etten saa suosituksia sitten sieltä.