Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä hyvä kannettava? Vai ostanko vaan mäkin?

Vierailija
27.03.2017 |

Onko tämä Asus hyvä läppäri vai ylihintaista kuraa?
https://www.power.fi/tietotekniikka/kannettavat-tietokoneet/asus-zenboo…

Vai ostanko suosiolla mäkin, jota en kyllä merkin vuoksi haluaisi, mutta kuulen näistä kehuja jatkuvasti...
https://www.power.fi/apple-macbook-air-13-128gb/p-260527/

Onko tämä hyvä kannettava? Vai ostanko vaan mäkin?

Vaihtoehdot

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asus on saanut erinomaisia arvosteluja, miksi epäilet että juuri se olisi ylihintaista kuraa? 

Vierailija
2/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on molemmat, ja tunnustan että pidän tuosta Asuksesta enemmän :) Asuksen sain töistä, Applen sain mieheltä lahjaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti katsottuna Asus vaikutti ylihintaiselta teknisiiin ominaisuuksiin nähden, mutta ilmeisesti sitten prosessorin on todella hyvä.

MACia en ole koskaan omistanut joten aina tuntuu vieraalta kun käyttää.

Vierailija
4/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

macbook air todellakin. ainoa huono juttu oli, että piti heti ostaa muitakin applen tuotteita enkä pysty enää käyttämään esim. vanhaa asusin peliläppäriä. en toki tiedä mitään juuri tuosta zenbookista, mutta itse ostaisin siltikin macbookin ihan vain paremman suorituskyvyn ja käyttöjärjestelmän takia.

Vierailija
5/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko laittaa linkkiä molempien _yksityiskohtaisiin_ specseihin, vastaan sitten.

Mutta jos olet ~1k:lla ostamassa, niin saat sillä jo paremman kuin kumpikaan noista, nimittäin Asuksen ROG sarjasta.

Vierailija
6/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät Airin muotoilusta, tsekkaa myös: HP ENVY 13"

Vierailija
7/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti katsottuna Asus vaikutti ylihintaiselta teknisiiin ominaisuuksiin nähden, mutta ilmeisesti sitten prosessorin on todella hyvä.

Appleko ei vaikuta ylihintaiselta teknisiin ominaisuuksiin nähden?

Vierailija
8/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appleko ei vaikuta ylihintaiselta teknisiin ominaisuuksiin nähden?

apple on aina ylihintainen ominaisuuksista riippumatta, mutta PC:n voit valita useammasta merkistä ja mallista ja minusta tuo ASUS vaikutti ylihintaiselta ominaisuuksiltaan. En siis äänestänyt kumpaakaan.

Vierailija
9/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asus on saanut erinomaisia arvosteluja, miksi epäilet että juuri se olisi ylihintaista kuraa? 

En epäile että olisi kuraa, päinvastoin, mutta hinta on kuitenkin aika kova niin kaipaa vähän vakuutteluja että on sen arvoinen, eikä esim. tuotteessa maksa liikaa vaikka materiaalista tai ulkonäöstä (se ei ole mun listalla ykkösenä.)

Vanha läppäri on 5v vanha asus ja toiminut kuin unelma, mutta nyt tarvitsisin erilaiseen käyttöön uuden.

Eli tärkeintä olisi kuljetettavuus mukana sekä töissä että koulussa. Eli pitäisi olla kevyt, pienikokoinen mutta silti tehokas ja hyvällä akkukestolla. Hinta 700-900. Tonni on absoluuttinen maksimi. Luulen että 14" olisi sopiva koko, sillä pitää kuitenkin kyetä kunnon tekstinkäsittelyä ja exceliä tekemään+ jotain kevyttä videomuokkaustakin.

Asuksesta hyvät kokemukset mutta mäkkiä kehutaan juuri keveyden, helppokäyttöisyyden ja tehon vuoksi, käyttöjärjestelmää en ole käyttänyt ja merkkibrassailu ei voisi vähempää kiinnostaa. 

Täytyy varmaan lähteä liikkeisiin katsomaan, näitä on googlamalla niin valtavat valikoimat että menee vain enemmän sekaisin.

Otan nyt yhteenvetona mielipiteistä ainakin sen, että Zenbookit on ilmeisesti ihan hyvässä maineessa.

ap

Vierailija
10/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tarvitsee kaikkia teknisiä ominaisuuksia, joita rauta tarjoaa. Kyse on enemmänkin siitä, mitä tykkää käyttää. Minulla on ollut kauan hyviä Windows-koneita töissä ja MacBookeja kotona. Pidän enemmän Macista, mutta en minä sitä paremmaksi uskaltaisi väittää.

Vierailija
11/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku kunnollinen läppäri.

Vierailija
12/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paskoja noi kuitenkin, kun paremmissa on oikeat näytönohjaimetkin. Mutta kyllä näistä moni mäkin pesee.

Vierailija
13/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta joku kunnollinen läppäri.

Eli mikä?

ap

Vierailija
14/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita kirjoitti:

Harva tarvitsee kaikkia teknisiä ominaisuuksia, joita rauta tarjoaa. Kyse on enemmänkin siitä, mitä tykkää käyttää. Minulla on ollut kauan hyviä Windows-koneita töissä ja MacBookeja kotona. Pidän enemmän Macista, mutta en minä sitä paremmaksi uskaltaisi väittää.

Näin minäkin uskon omalla kohdallani olevan, siksi painotankin juuri esim. keveyttä ja helppoa mukanakuljetettavuutta ja akkukestoa. En tarvitse maksimitehoja, varsinkaan akkukeston kustannuksella. Haluan vaan maksaa hiukan enemmän läppäristä, koska moni tuttu on päätynyt ostamaan niitä 300e läppäreitä ja joutunut pettymään. Viime läppärini oli silloisella hintatasolla keskihintainen tai vähän keskivertoa kalliimpi Asus ja todella hyvä. 

ap

Vierailija
16/16 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Air on jo käytännössä 5 vuotta vanha. En suosittele sitä. MacBook pro sitten ennemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi