Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat myyvät omakotitalonsa, mutta eivät lapsilleen

Vierailija
27.03.2017 |

Miten yleistä tai harvinaista on, että vanhemmilla on omakotitalo tai tila jota ovat myymässä pois, mutta eivät suostu myymään sitä aikuisille lapsilleen? Aikuinen lapsi on itse vastuussa omasta rahankäytöstään ja vaikka hankinta pitäisi rahoittaa osin velkarahalla pankista, eivät rahat kelpaa vanhemmille. Tämä tilanne on meneillään yhdessä paikassa. Mitään riitoja ei ennen sitä ole ollut, mutta riitahan siitä syntyi kun vanhemmat yrittävät kontrolloida sitä mitä heidän lapsensa saisivat ostaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä iäkkäät vanhemmat pystyisivät talon kunnossapitoon liittyvissä asioissa alkaisivat neuvomaan, kun se on täysremontin tarpeessa kumminkin? Kun ei ole osattu tai haluttu huolehtia talosta muutenkaan, viimeinen asia olisi kysyä heiltä neuvoa sen kunnossapitoon liittyvissä asioissa. Enemmänkin vaikuttaa juuri ilkeydeltä kun ovat jo vanhoja ja sairaita, ja haluavat ennen kuolemaansa tehdä kiusaa mahdollisimman paljon.

Huh huh, kuulostaa että vanhempien ja jälkeläisten välit ovat niin tulehtuneet, etten yhtään ihmettele, että vanhemmat haluavat välttyä tulevien vuosien raha-asioihin ja talon kunnossapitoon liittyvältä kyräilyltä myymällä talonsa ulkopuoliselle. En minä ainakaan haluaisi myydä kotiani ihmiselle, joka ajattelee minusta noin ilkeästi kuin sinä. 

Vierailija
22/22 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoa ja taloa ei kannata koskaan myydä kaverille. Samasta syystä ei sukulaisellekaan.

Niin, mikä se syy oli?

Maalaisjärki sallittu: jos rahallisesti arvokkaassa kauppatavarassa ilmenee jälkeenpäin jotain ongelmaa, niin aihe voi helposti tulehduttaa välit näissä läheisissä ihmsissuhteissa. Sitten kyräillään vuosikymmeniä, että se Matti-veli perskule möi silloin mulle tahallaan sen kesämökin jonka saunassa oli se alkava homeongelma ja kyllä se sen ihan varmana tiesi etukäteen mutta kun se oli aina mulle kateellinen kun pienenä vanhemmat tykkäs musta enemmän kuin siitä jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla