Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko liian nipo? Miehen mielestä nalkutan liikaa siivoamisesta

Vierailija
27.03.2017 |

Mielestäni olen jopa suht. höllä siisteyden suhteen. Tykkään toki, että on siistiä, mutta en todellakaan jaksa heilua imurin ja pölyjenpyyhkimisen lomassa edes viikottain.

Yleensä siivoan jos on extrapaljon aikaa tai tiedän että vieraita on tulossa.

Miehen siisteysstandardit ovat sitten luokkaa olematon. Hänen mielestään ei tarvitsisi koskaan siivota, ei tee mitään jos en huomauttele ja käske monta kertaa. Tälläkin hetkellä tilanne on se, että meillä ei ole yhtäkään puhdasta astiaa tai puhtaita vaatteita, kun halusin nähdä miten kauan mies pystyy olemaan ennen kuin näissä asioissa tapahtuu yhtään mitään.

Yleensä siis minä "nalkutan" miehelle noiden juttujen tekemisestä.

Vieraitakaan varten ei kuulemma tarvitsisi siivota. Minua ärsyttää tämä, koska se mitä miehen kavereita ja tuttavia (hyvät ystävät asia erikseen) tunnen, niin ihan varmasti kiinnittävät huomiota jos on sotkuista. Varsinkin vanhemmat (+30v) kaverit joiden kotona on järjestään aina järjettömän siistiä. Ja tietyistä uskonnollisista piireistä tulevat olettavat tietysti että minä siivoan.

Supersiistiä ei tarvitsisi olla, mutta jos ei olisi aivan paskaista niin olisin todella tyytyväinen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, että joillain on elämänhallinta näin pahasti hakusessa. Oksettavaa.

Tavalliseen ylläpitosiivoukseen, joka tehdään PÄIVITTÄIN kuuluu mm:

- Imurointi

- Pölyjen pyyhintä

- Pyykin pesu

- Astioiden pesu

- Tavaroiden järjestely

Ja sä teet noi  mitä? Kerran kuussa? Milloin tamppaat matot? Milloin pyyhit lattiat? Milloin tuuletat petivaatteet?

Tavalliseen päivittäiseen ylläpitosiivoukseen muuten EI kuulu päivittäinen imurointi kuin siivousvimmasta kärsivillä. Myöskään pölyjä ei tarvitse joka päivä pyyhkiä.. Pyykkiä pestään kun on tarvis, ei siis joka päivä, astiat pesee kone ja tavaroita ei tarvitse järjestää päivittäin kun ne palauttaa aina samalla paikalle.Ilmeisesti sulla ei ole tarpeeks järkevää tekemistä kotona koska pitää noin suorittaa..ei oo tervettä ei. 

Vierailija
22/28 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt äänessä samaa porukkaa kuin siinä brittien siivousfanaatikot ohjelmassa! Ihmiset ei ehdi muuta tehdä kuin siivota! Näillä ihmisillä oli diagnoosi, jonka hakemista suosittelen myös muutamalle täällä nyt kirjoittaneelle! Ei taida paljon olla elämää siivoamisen lomassa!

Mutta ap:tä ymmärrän ja luulen, että mies ei juuri muuksi muutu, joten todellakin mieti, että miten kaiken keskellä vielä lapsenkin handlaisit - se nimittäin teettää töitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun vastauksia lukiessa selvisi, miksi seinänaapuristani kuuluu raivostuttava imurin ulina tuntikausia joka ainoa päivä. Olen jo epäillyt kuulevani harhoja, mutta tuollaisia siivousvimmaihmisiä siis tosiaan on olemassa. Vaikka luultavasti joku yksittäinen pakkoneurootikko on täällä vastaillut itselleen ja puolustanut himosiivoamistaan.

Vierailija
24/28 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imuroidaan päivittäin. Vaunujen mukana tulee hiekkaa hemmetisti eteiseen ja kulkeutuvat muualle asuntoon. Lapset pieniä ja toinen vasta opettelee syömään itse ja ruokaa tippuu lattialle. Toinen syö itse, mutta esimerkiksi sen jälkeen kun hän on syönyt leipää, lattia on aivan muruissa tuolin kohdalta.

Todellako antaisitte olla vaan ettekä imuroisi?

Vierailija
25/28 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja vastauksia alussa...mutta joo. Yleensä ihmiset eivät muutu. Eli jos haluat tämän miehen kanssa jatkaa niin tuota se tulee olemaan ja lasten kanssa vielä rasittavampaa, ellet itse vaihda asennetta (tosin lasten kanssa on se, että kaikkea ei voi jättää tekemättä. Ja itse en mitenkään kestäisi sitä, että joutuisin hoitamaan kaikki lasten välttämättömät asiat yksin. Eli mieti mihin ryhdyt ennen kuin on liian myöhäistä).

Olen tosin täältä joitain ihmetarinoita lukenut siitä, että nainen sai laiskan miehen motivoitua tekemään tasapuolisesti kotitöitä. Että kai se on mahdollista, mutta vaikeaa ja kaikkien kanssa ei onnistu mitenkään.

Vierailija
26/28 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun pitää tehdä asiat yksinkertaisimmiksi. Älä pese miehen vaatteita, ainoastaan omasi. Miehen likaiset vaatteet voit viedä mytyssä miehen vaatekaappiin, sinne samaan kasaan myös roskat. Jos et halua haisevaa kaappia, vippaa vaatteet parvekkeelle. Miehelle voit antaa käyttöön kertakäyttöastioita, ne on näppärä laittaa roskiin tai em. tavalla. Tavaroita kannattaa karsia reilulla kädellä, olipa ne sinun omia tai miehen.

Vierailija
27/28 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen kulmakivi on kait kompromisien teko.

Jos mies ei halua itse siivota, voisi kuitenkin tunnustaa että asia on sulle tärkeä ja sinua kunnioittaakseen tulla vastaan. Esim. Palkkaatte siivoojan.

Vierailija
28/28 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivous ja kotitalousvähennys<3