Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten välinen ystävyys vs. miesten ystävyys.

Vierailija
27.03.2017 |

Mistä se johtuu, että naisten välisen ystävyyden odotetaan perustuvan sellaiseen tiiviiseen vähän nuoruuden bestismäisen ystävyyteen, jossa pidetään paljon yhteyttä ja "kerrotaan kaikki". Miehet taas tapaavat (mies)kavereitaan vaikka vain pari kertaa vuodessa ja silti ovat kuin parhaita kavereita. Minulle on moni naispuoleinen ystävä pahastunut siitä, jos en saa pidettyä yhteyttä tiiviisti. Miespuoleisten ystävien kanssa taas voin pitää yhteyttä vaikka kolmen kuukauden välein vain, ja silti olemme läheisiä eikä kukaan pahastu kenellekään. Toivon ystävyyksiltä sellaista, että jonkun ystävän kanssa voisi tehdä jotain juttua ja toisen ystävän kanssa jotain toista juttua (niitä asioita mitkä sattuu yhdistämään). Mutta tuntuu, että naispuoleiset kaverini haluaisivat jotenkin, että ystävän kanssa jaetaan koko elämä kokonaisuutena, niin harrastusjutut kuin perhejutut kuin ongelmat kuin kiinnostuksen kohteetkin. Olen myös monesti kokenut, että ns. kolmas pyörä on liikaa naisten kesken, eli kaksi naista niin on kivaa mutta kolme naista niin on hankalaa.. Ja sivusta seurannut kateellisena miten mieheni tapaa kavereitaan melkein aina jossain kolmen tai neljän porukoissa, ja kivaa ilmeisesti on. Olen 35-vuotias eli en mikään teini enää, mutta tuntuu ettei tämä asia ole juuri vuosien varrella muuttunut. Mistä johtuu että naisten välinen ystävyys on erilaista kuin miesten välinen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on kokemusta liian lähelle tuppaavista naiskavereista, kysellään liian tarkasti minun parisuhteet, työasiat ja lasten kuviot, pahimmassa tapauksessa jopa terveys ja annetaan neuvoja. En halua olla tilitysvelvollinen kenellekään.

Toisaalta ahdistun liian etäisistä ihmisistä, joilla menee aina muka upeasti ja jotka kiusaantuvat syvällisistä puheenaiheista. Esim.tapasin toisen opettajan( olen itsekin) ja yritin puhua työn hankaluuksista sekä läheisen menettämisestä( molempien isä kuoli samoihin aikoihin). Hän hymisteli vain jotain. Jos ihmisestä ei saa irti mitään aitoa, on vaikea ajatella ystävystyvänsä.

Joku välimaasto siis liian pinnallisen ja liian tuppautuvan yhdessäolon välillä siis?

Niimpä. Joku välimuoto olisi hyvä. Minä en ole silleen etäinen että antaisin itsestäni kiillotetun kaikki menee loistavasti -kuvan. Mutta en halua vatvoa parisuhdettani. Koen että se on minun ja mieheni välinen asia eikä minulla ole oikeutta puhua meidän jutuista muille jos mies ei ole läsnä koska ne on myös hänen arkaluontoisia asioita joita ei ehkä halua leviteltävän. Tämä selkeästi ärsyttää monia naisia. Mutta vain minun henk koht asioista kuten läheisen kuolema puhun mielelläni.

Vierailija
22/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuokin ole enemmän henkilöstä kuin sukupuolesta johtuvaa. Meillä mies soittelee ja tapaa ystäviään enemmän mitä minä. Miehen puhelinlaskut on moninkertaiset omiini verrattuna.

Meillä on sama. Miehellä on paljon tiiviimmät ystävyyssuhteet kuin minulla. Ja omat ystäväni ovat juuri sellaisia, että otetaan yhteyttä hyvin pitkänkin ajan päästä (puoli vuotta...) ja jatketaan siitä kuin olisi viimeksi tavattu ihan hiljattain... Eli luonne- eikä sukupolvikysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme toiselle puolelle Suomea, ja minulla on jatkuvasti paineita naiskavereiden kanssa tapaamisista, yksi syyttelee kun ei nähdä, toinen suuttui kun käytiin kotikaupungissa eikä keritty heille.Miehellä ei ole mitään tälläistä, mieltää kavereiksi ihmiset joita ei ole aikoihin nähnyt ja tapaa vain osaa kavereista säännöllisesti.

Arvostettavaa, ap, ettet puhu parisuhteestasi kavereille.

Vierailija
24/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena tiedän naisten luonteen läpikotaisin ja siksi en lähtökohtaisesti luota naisystäviini. Kokemus on opettanut että toisille naisille ei tee tiukkaakaan käydä toisen miehen kimppuun, ei vaikka mies olisi parhaan ystävättären mies.

Muistellaanpas kuka lankesi kiusaukseen ja haukkasi omenasta, ei ainakaan Aatami.

Kadehdin miesten välistä veljeyttä.  "Bro before Ho" (veli ennen lunttua). Mtgow-yhteisö on aivan uskomaton, naisena en saa osallistua keskusteluun, minkä ymmärrän vaikka olen siitä pahoillani, mutta siellä on 70-kymppisiä starboja jotka valavat uskoa teini-ikäisiin poikiin, kaikki miehet pitävät yhtä. Vanhemmat miehet harmittelevat että jäivät feministien jyrän alle, nuoria miehiä kohtaan tunnetaan ääretöntä myötätuntoa johtuen heidän kasvatuksestaan, ja sitten kaikenikäiset siltä väliltä.

En ole missään nähnyt samanlaista sidettä. Moraalittomuutta ei siedetä. Kun yhteiskunta kaatuu, tulevat miehet seisomaan suoraselkäisinä yhdessä joukossa. Ja he ovat kaikki heteroseksuaaleja jotka elävät selibaatissa.

Seksi on naisten ainoa kauppatavara, mitä sitten kun se menettää arvonsa miesten silmissä?

Ensin naiset vouhkaavat kuinka miesten antama huomo on niin kamalan alentavaa, mutta sitten kun suomalaiset miehet kohtelevat naisia välinpitämättömyydellä voin vain kuvitella naisten raivon; ja se on vielä edessä :)

Sitä uskoisi että feministit ovat yhtä köyttä ilman minkäänlaisia soraääniä, vielä mitä! Feministien joukossa rivit hajoavat jatkuvasti eikä naisilla ole tiukan paikan tullen minkäänlaista solidaarisuutta toiselle naiselle.

Tottakai naisille jää miehiä. Beta-miehiä.

Naisten välinen ystävyys on illuusio, miesten välinen veljeys ja ystävyys kestää ikuisesti.

Vierailija
25/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuokin ole enemmän henkilöstä kuin sukupuolesta johtuvaa. Meillä mies soittelee ja tapaa ystäviään enemmän mitä minä. Miehen puhelinlaskut on moninkertaiset omiini verrattuna.

Jäit kiinni valheesta, nainen.

Kaikilla, jotka puhuvat vähänkin enemmän puhelimessa, on rajoittamattomat liittymät. Esimerkkisi oli tuulesta temmattu.

t. faktantarkastaja, mies

Höpsönpöpsön. Miehellä on ihan tavallinen puheliittymä, ei tarvitse nettiä. Ymmärtääkseni rajattomissa liittymissä on rajaton nettikin.

Vierailija
26/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on paljon korkeampi kynnys harrastaa keskenään kaveriseksiä kuin naisilla.

Vierailija
27/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on paljon korkeampi kynnys harrastaa keskenään kaveriseksiä kuin naisilla.

Miksi seksi piti väkisin repiä mukaan tähänkin keskusteluun? 

Vierailija
28/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Itse kun kerron ystävättärilleni vaikka, että miesystäväni ja minä emme halua muuttaa saman katon alle emmekä sotkea aikuisia lapsiamme suhteeseemme, se on suurimman osan mielestä outoa ja jopa väärin.

Pikku hiljaa useimmin (samalla paikkakunnalla asuvat) tapaamani ystävättäret alkavat jaädä tällaisten juttujen takia pois elämästäni.

N53

Vierailija
29/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän johdu aloittajasta itsestään, että hän on naisporukassa liikaa. Kuka nyt haluaisi olla ihmisen kanssa, josta väheksyntä paistaa läpi?