Perheessä vauva - käykö mies viihteellä?
Hei,
Haluaisin tiedustella seuraavia asioita liittyen vauva- ja miksei lapsiperheisiinkin. Käykö perheen isä viihteellä?
Vastaisitko seuraaviin kysymyksiin?
- Minkä ikäinen vauva/lapsi/lapset?
- Käykö mies viihteellä? (tarkoittaen baarissa tmv, nauttien alkoholia)
- Kuinka usein suunnilleen käy?
Vapaa kommentti myös tervetullut aiheeseen liittyen :)
Kommentit (30)
Feministi, äitimyytin ylläpitäjä, naisten uhriuttaja? Mikä on motiivisi?
Mariana kirjoitti:
Hei,
Haluaisin tiedustella seuraavia asioita liittyen vauva- ja miksei lapsiperheisiinkin. Käykö perheen isä viihteellä?
Vaimo halus lapsen, minä en. Hankittiin lapsi vaimon omasta ehdotuksesta sillä sopimuksella että hän hoitaa lapsen ja mun ei tarvitse muuttaa omaa elämääni millään tapaa. Käyn siis viihteellä jos siltä tuntuu, yleensä kyllä ei tunnu.
Lapset 1v ja 4v. Käydään molemmat joskus viihteellä. Mies vietti mun järkkäämiä varpajaisia vauvan ollessa 3vk.. itse kävin ekaa kertaa synnytyksen jälkeen vauvan ollessa 9kk. Mies käy ehkä kerran kuussa jossain tai sitten juo muutaman kotona ja pelaa pokeria. Itse käyn harvemmin.
5v, 3v ja 1kk.
Ei käy viihteellä tuossa merkityksessä, käyttää hyvin vähän alkoholia. Kahdeksan vuotisen suhteemme aikana käyttänyt alkoholia ehkä yhteensä 20 annoksen verran. Koskaan en ole kännissä nähnyt. Itse kyllä käytän enemmän.
Pitäisikö miehen siis lopettaa kaikki sosiaalinen elämänsä vauvan tulon jälkeen? Mikä oli pointtisi?
Mariana kirjoitti:
Hei,
Lapsi 1.5 vuotta, mies on käynyt muutaman kerran viihteellä. Minua ei haittaisi vaikka kävisi useamminkin, mutta mies sanoo ettei halua mennä, joskus käy illalla kavereiden luona muutenvaan iltaa viettämässä.
Meillä ainakin ollut niin sekä ekan että tokan lapsen kohdalla että ekan 6 kuukauden aikana (kun mä olen vielä toipunut sektiosta) kumpikaan ei ole käynyt ja sen jälkeen tietty kumpikin pääsee käymään aina kun haluaa. Vaan ei siis olla mitään hirmubilettäjiä ja mies käy jopa huomattavasti harvemmin kuin minä. Mä käyn ehkä 1-2 kertaa kuussa ja mies suunnilleen kerran puolessa vuodessa :D
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö miehen siis lopettaa kaikki sosiaalinen elämänsä vauvan tulon jälkeen? Mikä oli pointtisi?
Ja sosiaalista elämää ei voi olla muutakuin räkäkännissä paikallisessa? Jepjep.
Viihteellä käyminen=sosiaalinen elämä??
Joka viikonloppu käyny lapsen syntymästä asti. Lapsi nyt reilu 1v.
Lapset 6 ja 3. Mies ei käytä ollenkaan alkoholia. Asia tuntui tylsältä seurustelun alkuaikoina, mutta nykyään se on vain hyvä.
Toki mies käy välillä illalla keikolla tms.
Lapsi 1vee & odotan toista vikalla kuulla. Mies on käynyt esikoisen syntymän jälkeen muutaman kerran "viihteellä". Huomattavasti useammin käy kaverinsa luona istumassa iltaa ja saattaa juoda yhden tai kaksi.
Meillä sopimuksensa, että yhtä paljon saamme omaa aikaa. Jotenpa ei oo mies nyt raskausaikana kun kerran käynyt kunnolla viihteellä. :)
Lapsi vasta tulossa. Mutta ainakin kerran kuussa saa hurvitella, muuten nähdä kavereitaan edes pari kertaa viikossa. Eli ihan samalla tavalla kuin nytkin. Enemmän olemme pohtineet minun vapaa-aikaani, jota tuleva lapsi rajoittaa automaattisesti. Tai siis sitä ihan täydellistä omaa aikaa, vauvan kanssa nyt pääsee minne vain.
Miehellä alkoholin käyttö muutenkin vähentynyt raskauden aikana ihan itsestään. En jaksaisi katsoa joka viikonloppu krapulaista miestä, joka vinkuu jotain pizzaa sohvannurkasta.
Lapsi 2,5v. Mies käy ehkä kerran kahdessa kuukaudessa jossain kavereiden kanssa juhlintamielessä. Kesällä ja pikkujouluaikaan ehkä vähän tiuhemmin. Alkoholia ei käytä kovin runsaasti, välillä käyvät vaan isolla porukalla ravintolassa syömässä. Itse käyn nykyään ehkä yhtä usein. Lapsen ekan vuoden aikana taisin käydä kerran "ulkona", mies kävi silloin samoin kun nytkin.
Alkoholi on pirun paskaa. Mitään hyvää siitä ei ihmiselle seuraa, sen tietää jokainen. Ei käy minun mieheni juomassa vaikka kavereiden kanssa kahvittelee, pelailee, urheilee, saunoo ja reissaa useinkin. Lapsi nyt 8kk. Elämä on ihanaa ja aitoa ilman alkoholia, ei tarvitse miettiä mitä mies tai itse kännipäissään säheltää. Minulle riitti omat teinivuosien kännit ja säätämiset....
N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sosiaalista elämää ei voi olla muutakuin räkäkännissä paikallisessa? Jepjep.
Pointti on päästä uhkailemaan lasun tekemisellä.
Vierailija kirjoitti:
Mariana kirjoitti:
Hei,
Vapaa kommentti myös tervetullut aiheeseen liittyen :)Vaimo halus lapsen, minä en. Hankittiin lapsi vaimon omasta ehdotuksesta sillä sopimuksella että hän hoitaa lapsen ja mun ei tarvitse muuttaa omaa elämääni millään tapaa. Käyn siis viihteellä jos siltä tuntuu, yleensä kyllä ei tunnu.
Alapeukuttajille viedoksi että vaimo itse ehdotti järjestelyä. Hänellä oli täysi vapaus etsiä toinen mies isäksi lapselle mutta omasta vapaasta tahdostaan valitsi mieluummin yllä kuvatun sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä tarvitse eikä saa lopettaa sosiaalista elämää.
Lähinnä minua vain kiinnostaa miten perheissä tämä asia on.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on pirun paskaa. Mitään hyvää siitä ei ihmiselle seuraa, sen tietää jokainen. Ei käy minun mieheni juomassa vaikka kavereiden kanssa kahvittelee, pelailee, urheilee, saunoo ja reissaa useinkin. Lapsi nyt 8kk. Elämä on ihanaa ja aitoa ilman alkoholia, ei tarvitse miettiä mitä mies tai itse kännipäissään säheltää. Minulle riitti omat teinivuosien kännit ja säätämiset....
N22
Sama. Olen sinua pari vuotta vanhempi, ja mitään hyvää ei alkoholi elämääni ole tuonut, pelkkää paskaa vaan.
Kerran ollut lapsen elinaikana baarissa. Lapsi vuoden.